انواع سوپرمارکت کابینتی

معرفی انواع سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و بانوان خانه‌دار بیشتر زمانی را که در خانه هستند، در این مکان به سر می‌برند. خوشبختانه امروزه  طراحان داخلی موفق شده‌اند با استفاده از یراق آلات و طراحی ابتکارانه، فضای آشپزخانه را زیباتر کرده و استفاده بهینه را از همه فضا ممکن سازند. از طرفی با توجه به اینکه کابینت آشپزخانه باعث مرتب‌تر شدن فضای آن می‌شود؛ انواع اکسسوری کابینت در بازار وجود دارد که می‌توان آشپزخانه را به کمک آنها کاملاً سر و سامان داد. در این مقاله ما قصد داریم راجع به انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه صحبت کنیم. لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید‌.

سوپر مارکت کابینت

سوپر مارکت کابینتی را می‌توانید در فضاهای مختلف آشپزخانه طراحی و اجرا نمایید. در واقع چنین محصولی این امکان را به شما می‌دهد تا مواد غذایی، مواد شوینده و… را دسته‌بندی کرده و همه آنها را در یک محل نگهداری کنید. در نتیجه با انجام این کار دسترسی شما به مواد راحت‌تر شده و برای پیدا کردن ماده نیازی به گشتن همه کابینت‌ها ندارید. این کابینت‌ها در ابعاد و اشکال ظاهری متنوعی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید با سلیقه خود، مدل دلخواهتان را انتخاب نمایید. پس اگر در آشپزخانه‌تان هرگونه موادی موجود است که در دمای محیط خراب نمی‌شود، می‌توانید آنها را در سبد کابینت نگه دارید.

سوپرمارکت کابینتی تاپ یراق
سوپرمارکت کابینتی تاپ یراق

سوپر مارکت کابینت ام دی آف

طراحی و دکوراسیون داخلی و کابینت‌های آن نسبت به سال‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد. با توجه به اینکه در آشپزخانه‌های امروزی از مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف، های گلاس و… استفاده می‌شود؛ بخش ویژه‌ای در آنها به نام سوپرمارکت کابینتی طراحی شده است که مواد غذایی، ظروف مواد شوینده و… را داخل آن نگهداری می‌کنند. این بخش‌ها با توجه به سلیقه مشتریان محترم و توجه به فضای آشپزخانه طراحی می‌شود. ارتفاع سوپرمارکت‌های زمینی و هوایی با یکدیگر متفاوت است.

در واقع مهم‌ترین مزیت سوپرمارکت کابینتی این است که همه فضاهای غیر قابل دسترس را کاربردی می‌کند و فضای داخلی آشپزخانه را بهینه سازی می‌نماید. به عنوان مثال فضاهایی که عرض کمی دارند یا در قسمت‌های کنج قرار گرفتند، به فضاهای مفید تبدیل می‌شوند؛ بدین ترتیب با استفاده از یکی از انواع سوپر مارکت کابینت ، آشپزخانه شما سر و سامان گرفته و از هرج و مرج و شلوغی نجات پیدا می‌کند.

طراحی درب سوپر مارکت کابینت آشپزخانه

بهتر است که در طراحی درب انواع سوپر مارکت کابینت به جنس کابینت نیز توجه کنیم.در واقع درب سوپر مارکت باید از نظر ظاهری تفاوتی با سایر بخش های کابینت نداشته باشد و جلوه ظاهری زیباتری داشته باشد. اما طراحی درب کابینت نیز با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

اگر سبد داخلی کابینت به درب آن متصل باشد، طراحان درب را به صورت کشویی باز و بسته می‌کنند، یعنی درست در لحظه‌ای که در به بیرون کشیده می‌شود، سبد نیز به همراه آن بیرون بیاید. اما اگر سبد و درب از یکدیگر جدا باشند، پس از بیرون کشیدن کابینت باید سبد را به صورت جداگانه از آن خارج کرد. بهتر است انتخاب این موارد را به عهده نصاب کابینت قرار دهید؛ زیرا ایشان با توجه به تجربه و تخصص خود می‌توانند با توجه به فضا و شرایط کابینت آشپزخانه شما، بهترین حالت را طراحی و اجرا نمایند.

سوپر مارکت کابینتی
سوپر مارکت کابینتی

انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه

  • کابینت سوپر مارکت کنار یخچال: معمولا سوپر مارکت‌های یخچالی حجم قابل توجهی داشته که می‌توانند مواد غذایی زیادی را در خود جای دهند. با توجه به ابعاد بزرگی که این اکسسوری مدرن آشپزخانه دارد، طبقات آن را دسته‌بندی کرده و برای اقلام خاصی معین کنید تا هر زمان به آن وسیله یا ماده غذایی احتیاج پیدا کردید، بلافاصله به آن دسترسی داشته باشید.

 

  • سبد کنج یا مجیک کرنر: یکی از انواع سوپر مارکت کابینت ، مجیک کرنر ها می باشند.در اکثر آشپزخانه‌ها فضایی وجود دارد که دسترسی به آن سخت است و معمولاً بدون استفاده باقی می‌ماند. سوپرمارکتی کنج یا مجیک کرنر این مشکل را حل کرده است و باعث شده است تا شما بتوانید از همه فضای آشپزخانه استفاده بهینه داشته باشید. چنین سبدهایی روی محورهای معینی قرار گرفته و با یک چرخش کوچک به بیرون خواهند آمد. این سوپر مارکت‌ها مخصوص کابینت‌های زمینی است.

 

  • کابینت سوپرمارکتی نگهداری مواد شوینده: بهتر است این نوع کابینت‌های سوپری در نزدیکی ماشین لباسشویی، سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. کابینت زیر سینک نیز برای نگهداری مواد شوینده گزینه خوبی است. ضمناً بهتر است سبدهای مربوط به مواد شوینده با یکدیگر فاصله بیشتری داشته باشند و مقاومتشان بالا باشد؛ زیرا معمولاً ارتفاع مواد شوینده بلند است و وزن سنگینی دارند. همچنین از آنجایی که امکان نشت این مواد به بیرون وجود دارد، بهتر است جنس سبد سوپرمارکت از استیل باشد تا به راحتی شسته شود.

 

  • کابینت سوپری کنار گاز: یکی دیگر از انواع سوپر مارکت کابینت ، کابینت سوپری کنار گازی می باشد. در این سوپرمارکت‌ها می‌توانید انواع روغن‌ها، ادویه‌جات و هر چیزی که برای پختن غذا لازم است را قرار دهید. معمولا این مدل از سوپرمارکت کابینتی با عرض و کم و ارتفاع تا گاز طراحی می‌شود. همچنین روی سبدها جای ادویه‌ها را کاملاً مشخص می‌کنند تا چیدمان آن مرتب‌تر باشد.

 

  • کابینت سوپر مارکتی نگهداری ظروف: اخیراً باب شده است که در آشپزخانه‌ها از سوپر مارکت برای نگهداری ظروف بزرگ مانند قابلمه‌ها استفاده می‌کنند که معمولاً آن را نزدیک اجاق گاز قرار می دهند. این سبدها یک تکه بوده و به صورت کاملاً مستقل از کابینت خارج خواهند شد. فقط از آنجایی که وسایل بزرگ مانند قابلمه‌ها را در این سبد کابینت قرار می‌دهند، باید متریال سبد و ریل‌ها با کیفیت باشد.
سبد کابینتی سیب زمینی پیاز
سبد کابینتی سیب زمینی پیاز
  • کابینت سوپر مارکتی نگهداری پیاز و سیب زمینی: این سبد کابینتی بهتر است به صورت یکپارچه پوشیده شوند تا پوست پیاز بر کف کابینت نریزد. سبد سوپری سیب زمینی و پیاز را به صورت مستقل بیرون کشیده و از آنها استفاده نمایید.

 

  • کابینت سوپری برای سطل زباله: یکی از مهم ترین انواع سوپر مارکت کابینت ، سطل زباله کابینتی می باشد. ما ایرانی‌ها برای قرار دادن محل سطل زباله در آشپزخانه دچار مشکل هستیم؛ زیرا در بعضی از مواقع به علت نبود فضای مناسب، سطل زباله در معرض دید قرار می‌گیرد و ظاهر بسیار ناخوشایندی را دارد. وجود سطل زباله کابینتی در انواع ریلی و چرخشی این معضل را کاملاً حل کرده است و شما می‌توانید با استفاده از آن، زباله‌های خود را در فضایی خارج از دید قرار دهید. همچنین اکثر سطل زباله های کابینتی، دارای دو سطل هستند و شما می‌توانید به راحتی زباله‌های تر و خشک خود را از یکدیگر جداسازی نمایید.
سطل زباله کابینتی
سطل زباله کابینتی

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه برای کابینت‌های زمینی و هوایی

شما می‌توانید از این محصولات هم برای کابینت‌های بلند استفاده کنید و هم برای کابینت‌های زمینی. اما معمولاً از بیشتر سوپرمارکت های زمینی در کنار لوازمی مانند گاز، یخچال و ماشین لباسشویی برای قرار دادن وسایل مربوط به پخت و پز، شوینده‌ها و سایر لوازم خوراکی استفاده می‌کنند. اما به طور کلی شما می‌توانید بسته به سلیقه خود هرجا که احساس کردید بهترین استفاده ممکن را از انواع سوپر مارکت کابینت داشته باشید، آن را نصب و اجرا کنید.

مهمترین مزایای انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه

با توجه به اینکه این نسل جدید از گنجه‌های آشپزخانه تنوع زیادی داشته و کارایی آنها متفاوت است ؛حال می‌خواهیم چند مورد از مهمترین مزایای انواع سوپر مارکت کابینت را به شما عزیزان معرفی کنیم:

_بهره گیری از همه گوشه‌های کور و بدون استفاده آشپزخانه

_دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به لوازم مورد نظر و پیشگیری از سردرگمی هنگام نیاز به وسایل مختلف

_قابلیت نصب در فضاهای فوق العاده کوچک و باریک

_آراستگی فضای داخلی آشپزخانه

_مرتب و منظم‌تر شدن فضای داخلی کابینت‌ها

سوپری کابینت تاپ یراق
سوپری کابینت تاپ یراق

نحوه نصب سبد سوپری کابینت

برای نصب سوپر مارکت کابینت آشپزخانه باید به نوع و کاربرد آن توجه نمود. معمولا مکانیزم حرکتی سبدهای سوپری کابینت آشپزخانه به شکل ریلی است. برخی از این سبدها به کمک دو ریل به طرفین یونیت کابینت نصب شده و مانند یک کشو خارج می‌شوند.

به عنوان مثال سبد سوپرمارکت مخصوص سیب زمینی و پیاز در این دسته قرار می‌گیرند. برخی دیگر نیز وسط دو عدد ریل از یک طرف به قسمت کناری کابینت نصب می‌شوند که در چنین شرایطی جای کمی را اشغال می‌کنند؛ مثلا سوپری جا ادویه در این دسته جای می‌گیرند.

برای نصب برخی دیگر از سبدهای سوپری کابینت از یک جفت ریل در قسمت زیرین سبد به بدنه داخلی کابینت استفاده می‌شود که مناسب نگهداری انواع بطری‌ها، شیشه‌های ادویه و برخی از مواد غذایی خشک هستند.

نوع دیگری از سبدها وجود دارند که طبقات آنها روی یک بدنه فلزی قرار می‌گیرد و به مینی سوپر کابینت معروف هستند. هنگام خارج کردنشان کل بدنه فلزی شکل یک ریل از کابینت خارج شده و شما می‌توانید تمام طبقات سوپرمارکت را به شکل یکجا مشاهده نمایید؛ در ضمن این نوع سبدها قدرت تحمل بالایی دارند.

قیمت سوپر مارکت آشپزخانه

قیمت انواع سوپر مارکت کابینت  معمولاً به ارتفاع و سایز آنها بستگی دارد. همچنین علاوه بر ابعاد، نوع ریل نیز روی قیمت تاثیرگذار می‌باشد. معمولاً سوپر مارکت‌های آرام‌بند نسبت به آنهایی که از ریل‌های ساچمه‌ای استفاده می‌کنند، قیمت بالاتری دارند. جنس آنها نیز روی قیمتشان اثرگذار است.

سوپری کابینتی تاپ یراق
سوپری کابینتی تاپ یراق

کلام آخر

همانطور که گفتیم آشپزخانه جاییست که بسیاری از فعالیت‌های مهم خانگی در آنجا رخ می‌دهد؛ لذا باید فضای مرتبی داشته باشد تا بتوانید روی کارهای خود در آنجا تمرکز داشته باشید. وجود کابینت‌ها نیز آشفتگی محیط را بسیار کمتر کرده است و شما می‌توانید از انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه در مقیاس‌های بزرگ و کوچک وجود دارند، استفاده کرده و فضای کابینت‌های خود را کاربردی و مفید کنید.

همچنین ضمن نظم بخشیدن، زیبایی داخلی آن را دوچندان خواهید کرد. می‌توانید برای مشاهده مدل‌های مختلف سوپرمارکت کابینت آشپزخانه، یا به صورت اینترنتی یا به صورت حضوری به مراکز مربوط به دکوراسیون داخلی و معماری مراجعه کرده و با توجه به بودجه و سلیقه خود، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه اکسسوری کابینت است که می توانید جهت خرید سوپرمارکت کابینتی با مراجعه به فروشگاه و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

در این مقاله ما راجع به انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا انتها در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_آیا سوپر مارکت کابینت آشپزخانه در افزایش فضای آشپزخانه تاثیرگذار است؟

بله در صورتی که طبقه‌بندی مناسبی داشته باشد، می‌توانید با بهینه کردن فضای کابینت بیشترین استفاده را از آنجا داشته باشید. ضمن اینکه آشپزخانه شما منظم‌تر نیز خواهد شد.

۲_آیا میتوان سبد سوپر مارکت را روی کابینت‌های قدیمی نصب کرد؟

شما می‌توانید برای کابینت‌های قدیمی خود سوپرمارکت مناسب با سایز آن را تهیه و نصب نمایید.

۳_سوپر مارکت کابینت بیشتر برای چه وسایلی استفاده می‌شود؟

معمولاً برای مواد غذایی خشک، بطری‌ها و مواد غذایی بسته‌بندی شده استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *