دستگیره هوشمند درب

دستگیره هوشمند درب

امروزه برای انواع و اقسام مکان‌ها از جمله منازل، ادارات و سایر ساختمان‌ها به درب‌های متفاوت احتیاج است. این درب‌ها شامل تجهیزات و یراق آلاتی از جمله پیچ، لولا، دستگیره و… هستند که برای درها وجودشان الزامی است و آن را تکمیل می‌کنند. دستگیره‌ها انواع متفاوتی دارند و امروزه دستگیره هوشمند درب یکی از پرطرفدارترین نوع این محصول بوده؛ زیرا مزیت‌های بسیاری داشته و در عرصه رقابت از سایر مدل‌های دستگیره پیشی گرفته است. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های دستگیره هوشمند درب آشنا سازیم تا در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، با آگاهی و اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید کنید. پس اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

دستگیره هوشمند درب چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های قدیمی قفل و کلید جای خود را به تجهیزات مدرنی دادند که زندگی را برای افراد راحت‌تر کرده است. یکی از این نوآوری‌ها دستگیره هوشمند بوده که مزایای بسیاری نسبت به قفل و کلید سنتی دارد.

دستگیره هوشمند یک نوع ابزار ایمن دیجیتالی و زیبا بوده که به روش‌های مختلف می‌توانید با فرمان باز و بسته شدن قفل هوشمند نصب شده روی آن، درب را باز و بسته نمایید.

این دستگیره‌ها مجهز به سیستم وای فای و بلوتوث بودند و از این طریق، فرمان‌های ارسالی از سوی شما را اجرا خواهند کرد؛ به همین دلیل به آنها دستگیره هوشمند گفته می‌شود.

این دستگیره‌ها انواع گوناگونی دارند برخی از آنها توسط اثر انگشت باز شده ثبت شده فرد در سیستم قفل در را باز می‌کنند و برخی دیگر از طریق اجرای فرمان‌های صوتی درب را باز خواهند کرد.



دستگیره هوشمند بدون کلید ایمن سازی منزل را چند برابر می‌کند و دیگر احتیاجی نیست که بابت نداشتن کلید و یا ماندن پشت درب خانه، نگران شوید. در ادامه برای شما ویژگی‌ها، انواع و مزایای این نوع دستگیره را معرفی خواهیم کرد.

انواع دستگیره هوشمند درب
انواع دستگیره هوشمند درب

انواع دستگیره هوشمند درب

دستگیره هوشمند محصولاتی بسیار لاکچری و زیبا هستند که با انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود و هر کدام از این ابزارهای دیجیتالی، مجهز به امکانات خاصی هستند. در این قسمت ما می‌خواهیم شما را با انواع دستگیره هوشمند در و کاربرد هر کدام از آنها آشنا سازیم:

دستگیره الکترونیکی: دستگیره‌ الکترونیکی برخلاف دستگیره‌های قدیمی احتیاجی به کلید ندارند و بسیار پیشرفته هستند. در حقیقت می‌توانیم بگوییم که دستگیره الکترونیکی دستگیره نبوده و ابزاری برای باز و بسته کردن درب‌ها به صورت هوشمند می‌باشند.

این وسیله یک مرکز فرماندهی دارد که با به خاطر سپردن کدهای امنیتی اقدام به باز و بسته کردن درب‌ها خواهد کرد و در صورتی که فردی این کد را در اختیار نداشته باشد، در به هیچ وجه برای او باز نمی‌شود.

همین موضوع باعث شده است که امنیت این مدل از دستگیره‌ها به شدت بالا رود و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

دستگیره اثر انگشتی: دستگیره اثر انگشتی کاربری راحت‌تری داشته و جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع دستگیره هوشمند درب است. به این صورت که تمامی افراد خانواده می‌توانند فقط با یک اثر انگشت ساده اقدام به باز کردن درب توسط دستگیره اثر انگشتی کنند.

شما می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر تعداد زیادی اثر انگشت را برای سیستم تعریف کنید تا در مواقع لزوم به مشکل بر نخورید. این نوع از دستگیره‌ها برای استفاده کودکان نیز راحت است؛ زیرا دیگر نیاز به حفظ کردن کد یا رمز ندارند.

ضمناً امکان استفاده از دستگیره دیجیتال اثر انگشتی برای ادارات و کنترل عبور و مرور کارمندان نیز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

جدیداً چند ویژگی به دستگیره دیجیتال اثر انگشتی اضافه کردند که شامل امکان کنترل عبور و مرور و گزارشگری با استفاده از این دستگیره، امکان باز شدن به وسیله رمز عبور و کارت علاوه بر حسگر اثر انگشت، امکان اسکن اثر انگشت به صورت ۳۶۰ درجه ‌است.

دستگیره درب هوشمند کارتی: دستگیره‌ درب هوشمند کارتی از کارت‌های RFID که به نام کارت‌های هتلی نیز مشهورند، استفاده می‌کنند. اطلاعات در این کارت ذخیره می‌شود و به وسیله فرکانس رادیویی در هنگام تماس با دستگیره درب هوشمند ارسال خواهد شد.

از این نوع دستگیره‌ها بیشتر برای ساختمان‌هایی که امنیت فضای داخلی آن بسیار مهم باشد یا رفت و آمد غریبه‌ها در آنجا زیاد باشد، مانند برج‌های چند طبقه، شرکت‌های خصوصی و… استفاده می‌کنند.

دستگیره هوشمند کلیدی: نام دیگر دستگیره هوشمند کلیدی، دستگیره هوشمند رمزی نیز می‌باشد. این نوع از دستگیره‌ها مانند یک گوشی دارای رمز و کد هستند و این رمز باید در اختیار افراد خانواده و معتمد قرار گیرد؛

بنابراین افراد خانواده با به خاطر سپردن این رمز عبور و بدون استفاده از کلید می‌توانند درب را باز نمایند. نکته جالب این وسیله این است که در صورت فراموش کردن رمز توسط هر یک از افراد، امکان بازیابی رمز آن در صورت فراموشی نیز وجود دارد.



شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز سلیقه و بودجه در دسترس خود هر کدام از انواع دستگیره قفل هوشمند درب را انتخاب کنید و آسودگی خاطر و امنیت را برای خودتان و دیگران به ارمغان بیاورید.

دستگیره هوشمند اتاق خواب
دستگیره هوشمند اتاق خواب

دستگیره هوشمند اتاق خواب

برخی از افراد تمایل دارند برای درب اتاق خواب خود نیز از دستگیره‌های هوشمند استفاده نمایند. به همین منظور می‌توانند از دستگیره هوشمند اثر انگشتی، تشخیص چهره و یا دارای رمز عبور استفاده نمایند.

با استفاده از این وسیله دیگر نیازی به باز کردن درب با استفاده از دستگیره معمولی ندارید و می‌توانید از امنیت اتاق خواب خود اطمینان حاصل کنید. این نوع دستگیره‌ها معمولاً توسط چهار باتری تغذیه شده و مدت زمان کارکرد باتری‌ها حدوداً یک سال است.

به دلیل اینکه این دستگیره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر بسزایی دارند، از طراحی‌های ویژه برای آنها استفاده می‌کنند و طبیعتاً قیمت آنها بیشتر است. در حال حاضر دستگیره درب هوشمند اتاق خواب از قیمت ۳ میلیون تومان به بالا در بازار وجود دارد و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت
دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت یکی از نیازهای اساسی برای هر منزلی است؛ زیرا باعث محافظت از وسایل پشت درب و ایمن کردن منزل می‌شود.

برای ورود غیرقانونی افراد، یا باید دسته و بدنه دستگیره را تخریب کنند و یا به زبانه دستگیره دسترسی داشته باشند؛ اما وجود دستگیره درب ضد سرقت این موارد را خنثی می‌سازد.



این دستگیره دستگیره‌ای است که کاملا برای جلوگیری از ورود بدون اجازه اشخاص طراحی شده و نقص‌های دستگیره‌های عادی را جبران می‌کند.

دستگیره‌های هوشمند ضد سرقت با مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارند از ورود افراد توسط شکستن آنها و یا جدا کردن دستگیره ممانعت به عمل می‌آورند.

برای ساخت دستگیره درب ضد سرقت از پیچ‌های بزرگتر و مقاوم‌تری استفاده می‌شود و همچنین کیفیت مواد اولیه موجود در آن بسیار بالاست و دسترسی به زبانه قفل را محدود می‌کند.

محافظ زبانه که با پوشاندن انتهای زبانه در داخل درب قرار می‌گیرد، اجازه دسترسی افراد غریبه را به آن نمی‌دهد و اهرم دستگیره با چسبیدن به دسته امکان باز کردن درب را به حداقل می‌رساند.

این وسیله با داشتن مدارهای الکترونیکی پیشرفته و قابلیت کنترل از راه دور، از قیمت بالاتری برخوردار است. دستگیره درب ورودی معمولاً از نوع دستگیره هوشمند درب ضد سرقت است.

مزایای دستگیره هوشمند درب
مزایای دستگیره هوشمند درب

مزایای دستگیره هوشمند درب

_قابلیت ورود بدون نیاز به کلید: این تجهیز دردسر حمل یک دسته کلید سنگین را برای شما از بین می‌برد و می‌تواند تنها با یک لمس ساده و یا وارد کردن کد، قفل در را برایتان باز کند. ضمناً این وسیله می‌تواند چندین درب را به وسیله یک رمز یا اثر انگشت باز نماید.

_امنیت بالا: از آنجایی که شما تنها از اثر انگشت افراد خانواده و یا رمزی که فقط تعداد محدودی از آن اطلاع دارند برای باز کردن در استفاده می‌کنید؛ ایمنی ‌درب‌ها به شدت بالا می‌رود و دیگر نگران ورود سارقین نخواهید بود.

_قابلیت کنترل و باز کردن از راه دور: یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های دستگیره درب هوشمند این است که از فاصله چند متری هم می‌تواند باز شود.

در بسیاری از منازل از این وسیله برای درب‌های پارکینگ استفاده می‌شود که حتی با وجود چندین طبقه فاصله، فرد می‌تواند قفل درب پارکینگ را به وسیله ریموت کنترل باز نماید.

_استحکام و مقاومت: برای اینکه کارایی این وسیله بالا رود، شرکت‌ها از مواد اولیه مرغوب برای تولید دستگیره‌های درب هوشمند استفاده می‌نمایند تا با شکستن باز نشوند و در برابر ضربه و خط و خش از خود مقاومت نشان دهند.

_تنظیمات دلخواه: به دلیل هوشمند بودن این دستگیره‌ها، امکان تنظیمات دلخواه در آنها وجود دارد و شما می‌توانید گاهی از رمزهای دائمی استفاده کنید و گاهی هم برای بالا بردن ایمنی، از رمز یکبار مصرف بهره بگیرید و روی سیستم تعریف کنید.

_طراحی خاص: دستگیره‌های درب هوشمند در مدل‌های متنوع و طراحی‌های مخصوص هستند که باعث افزایش زیبایی ظاهری و شیک بودن آنها می‌شود و در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب خواهد کرد.

حتی گاهی این دستگیره‌ها با طرح‌های رنگارنگ و بچگانه نیز برای استفاده اتاق خواب کودکان تولید می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مناسب سلیقه بیشتر افراد باشد.

 

خرید دستگیره هوشمند

برای خرید دستگیره هوشمند با مراجعه به فروشگاه‌ تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

کلام پایانی

دستگیره‌های هوشمند دستگاه‌های پیشرفته‌ای هستند که برای قفل و باز کردن درها و با استفاده از اتصال‌های بدون سیم مانند بلوتوث و وای فای کار می‌کنند و مزایای متفاوتی از جمله افزایش امنیت و راحتی و توانایی نظارت بر فعالیت درب‌ها را در زمان واقعی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای خرید این محصول به دو صورت حضوری و اینترنتی عمل کنید. در روش حضوری شما به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کرده و با مشاهده کالا، اقدام به خرید می‌کنید.

در روش اینترنتی می‌توانید با سر زدن به سایت‌های معتبر مجازی با مقایسه قیمت‌ها و صرف زمان کمی، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید و محصول را بخرید. همچنین شما می‌توانید با کارشناسان این سایت‌ها ارتباط گرفته سوالات خود را پرسیده و از آنان راهنمایی بخواهید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. از اینکه با صبر و توجه تا انتهای مطلب تاپ یراق را همراهی کردید، بسیار متشکریم.



سوالات متداول

۱_مدل‌های دستگیره هوشمند ایرانی کدام‌اند؟

کشور ما هم در زمینه تولید دستگیره هوشمند درب موفق عمل کرده و با برندهای مختلفی از جمله البرز پلاس، تاراز، الوند پلاس، دماوند پلاس، روزبه، سپهر، غزال و… محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند.

۲_دستگیره هوشمند سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

این محصول در مدل‌های رمزی، کارتی، اثرانگشتی، تشخیص چهره و… وجود دارد و کیفیت بسیار بالایی داشته و با توجه به مواد اولیه مناسب درون آن، دوام و عمر طولانی دارد.

با نصب این دستگیره روی درب منازل و ساختمان‌ها می‌توانید از ایمنی آن مکان‌ اطمینان داشته باشید. این محصول در بازار از ۲ میلیون تومان به بالا به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *