معرفی قفل برقی کله گاوی

معرفی قفل برقی کله گاوی

امنیت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای بشر است و حفاظت از محل مورد زندگی و لوازم و وسایل خود، از دیرباز تاکنون وجود داشته است؛ بنابراین قفل‌ها یکی از کاربردی‌ترین وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره به شمار می‌رود. در گذشته افراد برای امنیت منزلشان از قفل‌های زنجیری استفاده می‌کردند؛ که به دلیل زبانه در دسترس و فنر ضعیف پشت آنها، در کسری از ثانیه باز می‌شدند. اما با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات مدرن، انواع قفل‌های برقی تولید و روانه بازار مصرف شد که شامل یراق جدید از جمله دستگیره‌ ضد زنگ و محکم می‌باشند. این قفل‌ها علاوه بر کاربری راحتشان، امنیت بیشتر و پایدارتری را نیز فراهم می‌کنند. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد قفل برقی کله گاوی، انواع و قیمت آن و همچنین در مورد بهترین قفل برای درب حیاط ایرانی، برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم.

پس اگر به کسب اطلاعات در زمینه قفل برقی کله گاوی علاقمندید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

قفل کله گاوی چیست؟

قفل‌ کله گاوی یکی از رایج‌ترین و پر تقاضاترین نوع قفل‌های برقی به شمار می‌روند که افراد را از کلیدهای معمولی و دستی بی‌نیاز کرده و با استفاده از کارت، کد یا ریموت باز می‌شود.

طراحی قفل‌های لاک پشتی طوری است که امکان بازگشت زبانه بدون تحریک شدن مگنت یا فشرده شدن دکمه روی قفل وجود ندارد؛ بنابراین از امنیت بالایی برخوردار است و آرامش خیال بیشتری برای استفاده کنندگان فراهم می‌آورد.

قفل کله گاوی یا لاک پشتی دارای محافظ بوده و با نام قفل برقی توکار نیز شناخته می‌شود. قفل کله گاوی برای درهای حیاط و یا ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما می‌توان از آن برای درب‌های اتوماتیک نیز استفاده کرد؛ زیرا این قفل قابلیت اتصال به مدار فرمان جک پارکینگی را دارد. برخی از قفل‌های کله گاوی با ریموت کنترل نیز کار کرده و همین ویژگی موجب عبور و مرور آسان و کارکرد از راه دور نیز می‌شود که جزو مزیت‌های بااهمیت آن درنظر گرفته می‌شود.

روکش قفل کله گاوی را از آهن گالوانیزه می‌سازند تا هم مقاومت خوبی داشته باشد و خط و خش نیفتد، هم در برابر شرایط آب و هوایی متغیر مانند گرما و سرما تحمل بالایی داشته باشد و پوسیده نشود.


بیشتر بخوانید : قفل هوشمند چگونه کار می‌کند؟


روکش گالوانیزه قفل کله گاوی طوری است که تمام اجزای قفل حتی زبانه آن را در خود پنهان کرده و امکان باز کردن درب و دسترسی به قفل را توسط سارقان، به کمترین حد ممکن می‌رساند. نکته قابل توجه در مورد قفل کله گاوی این است که برای درب‌های کشویی کاربردی ندارد و مناسب انواع درب‌های لولایی است؛ بنابراین هنگام خرید قفل کله گاوی، به نوع درب منزل خود توجه داشته باشید.

انواع قفل کله گاوی
انواع قفل کله گاوی

انواع قفل کله گاوی

-قفل کله گاوی با شستی: این مدل از قفل‌های کله گاوی دارای یک کلید قرمز روی بدنه می‌باشد که معمولاً از آن برای درب نفررو حیاط استفاده می‌شود. با فشردن این شاسی قرمز رنگ، از داخل درب حیاط باز شده و می‌توانید به راحتی عبور کنید.

گاهاً برای ایجاد امنیت بهتر زمانی که دسترسی به قفل از بیرون درب ساختمان هم امکان‌پذیر است، می‌توان از قفل بدون شستی استفاده کرد و یا شاسی را از روی بدنه قفل غیر فعال نمود.

در این شرایط یک شاسی مجزا برای باز کردن در داخل ساختمان قرار گرفته که دیگر از بیرون دسترسی نداشته باشد و تنها افرادی که داخل ساختمان هستند و قصد خروج دارند، می‌توانند در را با این شاسی باز نمایند.

-قفل کله گاوی بدون شستی: قفل برقی لاک پشتی بدون شاسی نیز یکی دیگر از مدل‌های این نوع قفل‌هاست که بیشتر برای درب‌های پارکینگ کاربرد دارد. البته در صورتی که درب ساختمان شما طوری است که از بیرون در به راحتی می‌توان به قفل الکتریکی یا قفل برقی دسترسی پیدا کرد، بهتر است از مدل‌های قفل کله گاوی بدون شستی استفاده نمایید.

جنس این نوع قفل‌ها بسیار مقاوم بوده و دارای روکش محکمی است که باعث عمر طولانی مدت آن می‌شود. برندهای مختلفی از قفل کله گاوی با شستی و بدون شستی در بازار وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه و مدل درب خود، یکی از انواع آنها را خریداری نمایید.

مزیت استفاده از قفل‌های کله گاوی

قفل‌های برقی کله گاوی تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای هستند که فواید بسیاری دارند. برخی از مهم‌ترین این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

_کنترل و امنیت بالای آنها هنگام رفت و آمد، باعث می‌شود که امکان دزدی و سرقت پایین بیاید.

_استفاده نکردن از کلید و وارد شدن با استفاده از رمز کارت یا ریموت کنترل؛نوع ریموت‌دار این قفل‌ها، به آیفون منزل متصل شده و از راه دور می‌توانند درب پارکینگ یا خانه را باز کنند.

_کاربری آسان و راحت نسبت به قفل‌های دستی

_داشتن قابلیت هماهنگی با دستگاه‌های حفاظتی ساختمان و درب‌های پارکینگ و منازل

_زیبایی ظاهری و تنوع رنگ و جنس

_عمر طولانی و مقاوم بودن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی


بیشتر بخوانید : معرفی بهترین قفل مناسب هتل ها – قفل هتلی


معایب قفل‌های کله گاوی
معایب قفل‌های کله گاوی

معایب قفل‌های کله گاوی

_این قفل‌ها نسبت به نوع ساده و معمولی، از قیمت بالاتری برخوردار هستند و برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری را صرف کنید.

_پس از استفاده طولانی مدت، در قطعات الکترونی آن مانند بوبین امکان خرابی وجود دارد که باید تعمیر شوند.

_این قفل‌ها قابلیت نصب را روی درهای آلومینیومی یا چوبی ندارند؛ بنابراین این مورد یک عیب برای اینگونه قفل‌ها محسوب می‌شود.

_قفل‌های کله گاوی به منبع تغذیه ۱۲ ولت و رسیور برای کار کردن احتیاج دارند.

بهترین قفل درب حیاط ایرانی

خرید و انتخاب قفل برای درب حیاط همواره یک چالش بزرگ برای اکثر مشتریان بوده است؛ زیرا با وجود برندهای متنوع و زیاد، خرید یک قفل که با درب حیاط شما همخوانی داشته باشد، کمی دشوار است.

ابتدا بهتر است به شما بگوییم که چیزی به عنوان قفل ضد سرقت وجود ندارد؛ فقط نکته قابل توجه اینجاست که باز کردن قفل‌های با کیفیت و مطمئن توسط سارقان، به زمان بیشتری احتیاج دارد و همین موضوع سبب می‌شود که در صورت ورود افراد متفرقه، شما زمان بیشتری را برای فهمیدن این موضوع در اختیار دارید.

قفل‌های درب حیاط ایرانی جهت تامین امنیت روی درها نصب شدند تا آسایش ذهن را برای افراد به همراه آورد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین قفل‌های برقی درب حیاط ایرانی، قفل کله گاوی یا لاک پشتی است که در دو نوع ضامن‌دار یا بدون ضامن وجود دارد و با امنیت پایداری که ایجاد می‌کند، اطمینان خاطر را برای خانواده‌ها به همراه می‌آورد.


بیشتر بخوانید : همه چیز درباره بهترین قفل درب چوبی


همچنین این قفل به دلیل اینکه امکان کنترل و باز کردن با آیفون را دارد، امروزه بسیار پرکاربرد شده است. در صورت تمایل نیز می‌توانید از سایر قفل‌های درب حیاط مانند ریموت‌دار یا تکی، قفل درب حیاط مدل شب‌بنددار و… استفاده نمایید.

قفل کله گاوی
قفل کله گاوی

قیمت قفل کله گاوی

همانطور که می‌دانید در کشور ما تغییرات قیمت به سرعت اتفاق می‌افتد و هر کالایی پس از مدت کوتاهی قیمتش عوض می‌شود. قیمت قفل کله گاوی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مانند سایر کالاها، قیمتش مدام بالا و پایین می‌شود. یکی از عواملی که روی قیمت قفل برقی کله گاوی تاثیر می‌گذارد، کیفیت مواد اولیه آن است.

همچنین اینکه قفل کله گاوی چه مقدار ایمنی را فراهم می‌کند، نیز روی هزینه آن تاثیرگذار است. در ضمن سایر عوامل نظیر گارانتی محصول، بسته بندی و ارسال صحیح کالا، شکل ظاهری قفل و داشتن کلید کامپیوتری آن نیز روی قیمت این نوع از قفل‌ها اثرگذاراند.

اما در حال حاضر قفل‌های برقی کله گاوی بر اساس کیفیت و کاربری‌شان از قیمت یک میلیون تومان به بالا در بازار مصرف وجود داشته و به فروش می‌رسند. شما می‌توانید بر اساس نوع درب منزل یا محل کار خود، یکی از انواع کارتی، کددار و یا ریموت دار آن را انتخاب و خریداری نموده و روی درها نصب نمایید تا از بابت امنیت مکان مورد نظر، خاطری آسوده داشته باشید.

خرید قفل برقی کله گاوی

برای خرید قفل برقی کله گاوی با مراجعه به فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خوداز آن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : بهترین قفل درب حیاط


 سخن آخر

از آنجا که ایرانیان به دید و بازدید و مهمانی رفتن علاقه بسیار دار؛ دوست دارند که در صورت عدم حضور در منزل، نسبت به امنیت خانه‌شان اطمینان داشته باشند. استفاده از قفل‌ برقی کله گاوی این آرامش را به شما هدیه خواهد داد و با ایمنی بالایی که دارند، احتمال باز کردن آنها در مدت زمان کوتاه، به شدت پایین می‌آید.

در این مطلب تاپ یراق در مورد قفل برقی کله گاوی، انواع آن، مزایا و معایبش و همچنین قیمت این نوع قفل، برای شما صحبت کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. از اینکه با صبر و حوصله تا پایان مطلب معرفی قفل برقی کله گاوی ما را همراهی کردید، بسیار متشکریم‌.

سوالات متداول

۱_بهترین برندهای قفل برقی کله گاوی کدام‌اند؟

انواع مختلفی از قفل‌های کله گاوی در ایران وجود دارد که می‌توان به برخی از برندهای با کیفیت آنها از جمله یوتاب، کاویان، سیماران، ویرو، سیزا و… اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و ویژگی‌های قفل مورد نظر، یکی از انواع برندهای متفاوت آن را انتخاب نمایید.

۲_بهترین قفل برقی برای درب پارکینگ کدام است؟

برای اینکه درب پارکینگ با ضربه باز نشود، از قفل‌های برقی بدون شستی و یا کلونی‌دار استفاده می‌کنند؛ زیرا هم در اثر فشار ناگهانی باز نخواهند شد و هم در کنار جک‌های درب پارکینگ امنیت بیشتری را فراهم می‌آورند. قفل‌های کلونی دارای شفتی هستند که در صورت قرارگیری صحیح با بیرون آمدن شفت، درب تکان نمی‌خورد. ضمنا برای مواقع اضطراری نیز می‌توان از خلاص کن دستی برای باز کردن درب پارکینگ استفاده نمود.

۳_قفل شب‌بنددار چه نوع قفلی است؟

این نوع قفل‌ها دارای یک زبانه اضافه ضد سرقت به نام شب‌بند هستند که ایمنی بیشتری را ایجاد می‌کند. قفل‌های شب‌بندار باید در وسط در نصب شوند و به کمک یک ضامن، در غلاف جاگیر شده که همین موضوع باعث بسته شدن درب خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *