قفل هوشمند چگونه کار می‌کند؟

قفل هوشمند چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی در همه عرصه‌ها پیشرفت زیادی داشته و موجب تغییرات سبک زندگی و افزایش راحتی شده است. با توجه به اینکه برای هر مکانی، تامین امنیت از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد؛ صنعت قفل سازی نیز همگام با تغییرات تکنولوژی، قفل‌های هوشمند را وارد بازار کرده است و بدین ترتیب موجب افزایش ایجاد امنیت برای فضاهای مختلف شده است. قفل‌ها دارای کارایی‌ها و مزایای زیادی هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم به این مطلب بپردازیم که قفل هوشمند چگونه کار می‌کند؟ پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

قفل هوشمند چیست؟
قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند چیست؟

این نوع قفل‌ها مدل جدیدی از قفل هستند که از طریق راه‌های متفاوتی مانند: رمز عبور، تشخیص چهره، کارت هوشمند، اثرانگشت و… باز خواهند شد؛ بدین ترتیب امنیت دارند و عملکرد آنها سریع می‌باشد.



همچنین کاربری این نوع قفل‌ها راحت‌تر نیز هست. قفل های هوشمند که به آنها قفل دیجیتال نیز گفته می‌شود؛ برای مکان‌های مختلفی از جمله درب منازل، هتل‌ها، درب کمدهای باشگاه استخر و همچنین محل کار قابل استفاده است.

بدین ترتیب با استفاده از قفل، نگران این مسئله نیستید که کلیدهای خود را جا بگذارید و می‌توانید به افراد مورد اعتماد خود، اجازه دسترسی دائمی یا موقتی را به مکان مورد نظر بدهید و رفت و آمد همه افراد را به آن مکان کنترل داشته باشید.



قفل هوشمند چگونه کار می‌کند؟

این نوع قفل‌ها به جای کلیدهای فیزیکی از سیگنال‌های الکترونیکی جهت باز و بسته کردن پین‌های مربوطه بهره می‌گیرند و در واقع سیگنال‌های ورودی که به این قفل‌ها داده می‌شود، از پارامترهای مختلفی است که این پارامترها، نوع قفل را تعیین خواهند کرد.

به عنوان مثال اگر از اثر انگشت برای باز کردن قفل استفاده شود؛ قفل هوشمند مربوطه، موسوم به قفل اثر انگشتی خواهد بود. بدین ترتیب با استفاده از روش‌های مختلف، سیگنال باز و بسته شدن قفل در صادر خواهد شد؛ از این طریق امنیت فضای مورد نظر حفظ شده و فقط کسانی که صاحب آنجا هستند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی ورود و خروج نمایند. اما برای سایرین، باید حتماً با اطلاع آن شخص رفت و آمد صورت پذیرد.

انواع قفل هوشمند
انواع قفل هوشمند

انواع قفل هوشمند

۱_قفل‌هوشمند رمزی: این نوع قفل‌ها از طریق وارد کردن رمز عبوری مشخص که خودتان آن را می‌دانید، باز خواهد شد. قفل‌های رمزی جزء اولین قفل‌های دیجیتال بودند که مورد استقبال زیادی قرار گرفتند؛ زیرا سایرین نمی‌توانند این قفل را باز کنند.

همچنین قفل رمزی به گونه‌ای طراحی شده است که اگر رمز مورد نظر چند بار وارد شده و اشتباه باشد، زنگ هشداری به صدا در خواهد آمد تا دیگران از تلاش افراد غیر مجاز به آن مکان مورد نظر اطلاع پیدا کنند. این مسئله باعث شده است که امنیت این نوع قفل‌ها بالا رود.



۲_قفل تشخیص چهره: در بدنه این نوع قفل‌ها دوربینی وجود دارد که اطلاعات ثبت شده را با چهره فرد تطابق داده و در صورت مجاز بودن، در باز خواهد شد. در واقع قفل‌های هوشمند تشخیص چهره با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای ساخته شده‌اند؛ لذا قیمت آنها از سایر انواع قفل‌ دیجیتال بالاتر است. اما امنیت بیشتری داشته و برای صاحبان ملک آسایش بهتری را فراهم می‌کنند.

۳_قفل کارتی: به دلیل اینکه این نوع قفل‌ها بیشتر در مکان‌هایی مانند هتل‌ها دیده می‌شود؛ قفل‌های کارتی را با نام قفل هتلی نیز می‌شناسیم و همانطور که از نام آن مشخص است، توسط یک کارت هوشمند باز خواهد شد.

در واقع زمانی که کارت نظر را به صفحه قفل نزدیک می‌کنید، اطلاعات آن بررسی شده و اگر مطابقت لازم وجود داشته باشد؛ درب باز خواهد شد. این قفل در هتل‌ها محبوبیت زیادی دارد؛ چون کاربری آن برای مهمانان و پرسنل هتل بسیار راحت است.

۴_قفل اثر انگشتی: همه ما می‌دانیم که بهترین راه تشخیص هویت یک فرد، اثر انگشت اوست؛ زیرا در طول مدت زندگیش ثابت خواهد ماند و جعل کردن آن کاری دشوار است.

لذا قفل اثر انگشتی برای فضاهایی که امنیت آنها برای شما اهمیت زیادی دارد، بهترین گزینه است. سازوکار این نوع قفل‌ها توسط یک اسکنر نوری یا خازنی که روی قفل وجود دارد، انجام می‌شود. به گونه‌ای که اثر انگشت فرد را اسکن کرده و در صورتی که تطابق لازم وجود داشته باشد، در باز خواهد شد.

۵_قفل هوشمند ترکیبی: این قفل‌ها قابلیت بازگشایی به روش‌های مختلفی را دارند؛ به همین دلیل به آنها قفل هوشمند ترکیبی و یا قفل چند کاره نیز گفته می‌شود. قفل دیجیتال هوشمند ترکیبی را می‌توان با کمک تشخیص چهره، کارت، اثر انگشت، رمزعبور، تلفن همراه و.‌.. باز کرد؛ لذا قفل‌های هوشمند ترکیبی برای فضاهای مختلف، امنیت بالایی را فراهم خواهند کرد.

مزایای قفل هوشمند
مزایای قفل هوشمند

مزایای قفل هوشمند

  • امنیت زیاد: برترین و مهم‌ترین مزیت قفل هوشمند، سطح امنیت بالای آن است و برای افرادی که تامین امنیت یک فضا برایشان اهمیت زیادی دارد؛ انتخاب مناسبی می‌باشد. سارقانی که می‌توانند به راحتی درب‌های کلیدی را باز کنند، برای باز کردن انواع قفل هوشمند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. لذا این نوع قفل‌ها سدی محکم در برابر دزدها بوده و امنیت فضای مورد نظرتان را تامین می‌کند.

 

  • کاربری راحت: نحوه استفاده از قفل و دستگیره هوشمند بسیار ساده است. شما می‌توانید با سرعت بیشتری درب را باز کنید؛ خصوصاً هنگامی که عجله دارید، با استفاده از قفل هوشمند می‌توان به سرعت وارد محل مورد نظر شده و کار خود را انجام دهید‌.


  • قابل کنترل از راه دور: جالب است بدانید که قفل دیجیتال قابلیت این را دارد که توسط گوشی و از راه دور کنترل شود. با این قابلیت هنگامی که خودتان هنوز به منزل نرسیدید، می‌توانید درب خانه را برای مهمانان باز کنید و یا توسط گوشی رفت و آمد سایر افراد را به محل کار یا منزل خود کنترل نمایید.

 

  • مناسب برای انواع درب‌ها: فرقی نمی‌کند درب منزل و محل کار شما از جنس شیشه باشد یا چوبی یا فلزی بوده و یا از آلومینیوم ساخته شده باشد؛ به هر ترتیب می‌توانید یکی از انواع قفل هوشمند را برای آن استفاده کنید و امنیت آنجا را به بهترین وجه ممکن حفظ نمایید.


  • ظاهر زیبا: قفل‌های هوشمند جزء فناوری‌های نوین بوده و ظاهر آنها نیز بسیار شیک و زیبا طراحی شده است. بدین ترتیب با استفاده از این نوع قفل‌ها، نمای ورودی درب ساختمان چشم گیر خواهد شد‌‌.
هزینه قفل هوشمند چقدر است؟
هزینه قفل هوشمند چقدر است؟

هزینه قفل هوشمند چقدر است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که هزینه این نوع قفل‌ها چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مسئله بستگی به برند سازنده قفل و نوع قفل هوشمند دارد.

هر چقدر که برند سازنده شهرت و محبوبیت بیشتری داشته باشد، قفل هوشمند نیز قیمت بالاتری دارد. البته با توجه به نرخ نوسانات در بازار، قیمت این محصولات دائماً در حال تغییر است.

برای خرید قفل هوشمند شما می‌توانید یا به صورت فیزیکی به فروشگاه‌ها مراجعه نمایید یا در فضای مجازی و از طریق فروشگاه‌های معتبر اینترنتی اقدام به خرید کنید که در این صورت می‌توانید از کارشناسان فروش در رابطه با قیمت دقیق این محصول اطلاعات لازم را کسب کنید.

همچنین می‌توانید قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه در دسترس خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

علت محبوبیت قفل هوشمند
علت محبوبیت قفل هوشمند

علت محبوبیت قفل هوشمند

اکثر قفل‌های هوشمندی که در کارخانه‌های معتبر سراسر دنیا ساخته می‌شوند، سیستم اتوماتیک پیچیده‌ای که دارند و امکان نظارت و کنترل را از راه دور برای افراد فراهم خواهند کرد؛ بدین ترتیب حتی اگر فاصله زیادی از محل کار یا منزل خود داشته باشید، قادر خواهید بود تا با استفاده از قفل هوشمند کارهایی نظیر بسته شدن در یا تولید رمزهای موقت و یا باز کردن آن و… انجام دهید.

همچنین برخی از قفل‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بازه‌های زمانی معینی در طول شبانه روز درب را برای شما قفل یا باز خواهد کرد؛ مثلاً اگر شما کارمند هستید و سر ساعت مشخصی از منزل خارج می‌شوید، می‌توانید قفل هوشمند درب منزل خود را طوری تنظیم کنید که سر یک ساعت معینی درب ساختمان قفل شود. بدین ترتیب حتی اگر فراموش کنید در را قفل کنید، قفل هوشمند به صورت اتوماتیک این کار انجام خواهد شد.



ضمنا با نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی تلفن همراهتان هر جای دنیا که باشید، می‌توانید از راه دور روی خروج و ورود به آن فضا کنترل کافی داشته باشید.

به عنوان مثال در شرایط اضطراری برای پرسنل آتش نشانی درب را از راه دور باز کنید. به همین دلیل است که قفل و دستگیره هوشمند دارای محبوبیت زیادی بوده و در سراسر دنیا افراد برای فضاهای مختلفی از آن استفاده می‌کنند.

در حال حاضر نیز برندهای متعددی تولید کننده این محصول کارا و مفید می‌باشند که هر کدام از آنها بر اساس سیاست‌های کلی خودشان این قفل‌ها را با ویژگی‌های متفاوتی تولید خواهند کرد.

لذا برای خرید قفل هوشمند از فردی متخصص و با تجربه مشورت بگیرید تا بتوانید گزینه‌ای را بخرید که بیشترین تطابق را با نیازهای شما دارد و ضمن داشتن کارایی خوب، برایتان صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.



خرید قفل هوشمند

برای خرید قفل هوشمند با مراجعه به فروشگاه‌ تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

جمع بندی

قفل هوشمند که این روزها با نام قفل دیجیتال نیز شناخته می‌شود؛ ضمن داشتن امنیت بسیار بالا، برای فضای مورد نظرتان ظاهری زیبا دارد و کاربری آن آسان است.

لذا انتخاب مناسبی برای محل کار یا درب منازل، به حساب می‌آید. با توجه به اینکه این نوع قفل‌ها امنیت فضای مورد نظر را به بهترین شکل ممکن تامین می‌کنند؛ شما با وجود داشتن قفل هوشمند دیگر نگران جا گذاشتن کلید خود نیستید و همه اعضای خانواده خصوصاً کودکان و سالمندان، به راحتی می‌توانند این قفل‌ها را باز کنند.

در این مقاله قفل هوشمند چگونه کار می‌کند ما به معرفی قفل هوشمند و نحوه کارکرد و مزایای آن پرداختیم. امیدواریم اطلاعات مقاله قفل هوشمند چگونه کار می‌کند برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای مقاله قفل هوشمند چگونه کار می‌کند همراه تاپ یراق بودید، از شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_قفل هوشمند چگونه از طریق گوشی موبایل قابل کنترل است؟

این نوع قفل‌ها به فناوری بلوتوث و وای فای مجهز بوده که کاربران از طریق برنامه‌های مختلفی که روی تبلت یا گوشی خود نصب می‌کنند، می‌توانند روی باز و بسته شدن درب‌ها کنترل داشته باشند.

۲_قفل هوشمند مربوط به درب شیشه‌ای مجهز به چه امکاناتی می‌باشد؟

قفل‌های سکوریت معمولاً به سیستم ضد حریق، ضد شوک و ضد سرقت مجهز می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *