خاص‌ ترین لولا‌های تخت

خاص‌ ترین لولا‌های تخت

امروزه محصولات تزئینی تبدیل به یک وسیله ضروری تبدیل شده است و با توجه به تنوع مدل و رنگ آنها، از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. برای تولید وسایلی مانند درب‌ها، تخت‌ها، کابینت‌ها و… از مواد اولیه متفاوتی نظیر فلز، چوب، رنگ، پیچ، لولا و… استفاده کرده که هر کدام نقش و وظیفه‌ای را ایفا می‌کنند. لولا یکی از مهمترین یراق آلاتی است که متناسب با جنس و وزن سازه‌ای که قرار است روی آن نصب شوند، انواع متفاوتی دارند مانند لولا مخفی، لولا تخت و… و برخی از آنها برای استفاده‌های معمول به کار رفته، ولی برخی دیگر جنس و مدل‌های خاص‌تری دارند و در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد خاص‌ ترین لولا‌های تخت و انواع لولا نکاتی را عنوان کنیم. پس اگر شما هم به کسب اطلاعات مفید در زمینه خاص‌ ترین لولا‌های تخت علاقمندید، لطفاً تا پایان مطلب خاص‌ ترین لولا‌های تخت ما را همراهی کنید.

انواع لولا تخت
انواع لولا تخت

انواع لولا تخت

لولا تخت‌ها یکی از پرکاربردترین انواع لولا‌ها به شمار می‌روند و دارای مصارف گوناگون هستند؛ به همین دلیل تولید کنندگان سعی می‌کنند آنها را با ‌مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت تولید کرده و روانه بازار مصرف کنند. انواع لولا تخت عبارت‌اند از:

  • لولا تخت پروانه‌ای: این لولاها بیشتر برای جعبه‌های خیلی کوچک و ظریف مناسب بوده و از دو بخش نامساوی تشکیل شده که بخش کوچکتر مشابه بال پروانه است و درون بخش بزرگتر خود را جای می‌دهد. این لوله‌ها استحکام و مقاومت زیادی نداشته و بیشتر برای تغییر دکوراسیون محیط و زیبایی ظاهری‌شان مورد استفاده قرار می‌گیرند.


  • لولا پیانو: به این دلیل که در زمان‌های قدیم از این لولا برای اتصال درب پیانو با بدنه آن استفاده می‌کردند، به آن لولا پیانو می‌گویند و یکی از انواع لولا تخت است که تحمل وزن سنگین را دارا می‌باشد. از لولا پیانو بیشتر برای میز یا دریچه‌ها استفاده می‌کنند و در ارتفاعات مختلفی طراحی و تولید خواهند شد.

 

  • لولا تخت بلبرینگی: محکم‌ترین نوع لولاهای تخت لولا بلبرینگی است که برای ساخت این لولا در انتهای صفحه‌های آن از بلبرینگ روغن کاری شده استفاده می‌شود تا با این کار میزان سایش و اصطکاک به حداقل رسیده و لولاها دیرتر دچار پوسیدگی شوند. از لولای بیلبرینگی برای درب‌های سنگین و با میزان تردد بالا بهره می‌گیرند؛ زیرا دارای عمر نسبتاً طولانی‌ است و به دلیل داشتن بلبرینگ باعث باز و بسته شدن نرم‌تر و آهسته‌تر درب‌ها می‌شود.

 

  • لولا T شکل: علت نامگذاری این لولاها به این دلیل است که ساختاری شبیه به T دارد. از لولا T شکل با توجه به نحوه ساخت و عملکرد خود لولا، در سوله‌های چوبی و فلزی استفاده می‌کند. این لولا مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری داشته که می‌توان به مقاومت و استحکام بالای آن و همچنین نصب سریع و آسان این لولاها اشاره کرد. از معایب لولا T شکل می‌توان به عدم امنیت زیاد آن اشاره کرد؛ چراکه دارای پیچ‌های بدون حفاظ است. پس هنگام خرید لولا T شکل به این موارد دقت داشته باشید.

 

  • لولا فلش: لولا فلش سطحی کاملاً مسطح دارد به همین دلیل احتیاجی به برش فرورفتگی‌ها روی سطح خود ندارد. لولا فلش نیز مانند لولا پروانه‌ای مقاومت و استحکام زیادی نداشته و به همین دلیل بهتر است در سازه‌های سبک‌تر و ضعیف‌تر مانند درب قفسه، از آن استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم لولا فلش سبک وزن بودن آن است. بد نیست بدانید که به دلیل وجود مواد اولیه کمتر و مقاومت پایین‌تر لولا فلش و لولا پروانه‌ای، نسبت به سایر لولا‌ها قیمت پایین‌تری را دارا هستند.

لولا درب چوبی از جمله لولا پروانه‌ای و لولا پیانو به دلیل شکل ظاهری به خصوص و کاربری متفاوت آنها، جز خاص‌ ترین لولاهای تخت محسوب شده و طرفداران خاص خود را دارند.

لولا تخت ضخیم
لولا تخت ضخیم

لولا تخت ضخیم

لولا تخت ضخیم یک لولای مناسب برای اتصال درب‌های پروفیلی و آلومینیومی در دو سایز متفاوت و با کیفیت و جنس عالی وجود دارد. در صورتی که از یک لولای مرغوب روی وسایل استفاده نشود، علاوه بر سایش و پوسیدگی خود ، از عمر وسیله نیز می‌کاهد؛ بنابراین باید از استحکام و دوام لولا اطمینان حاصل کنید.

لولا تخت ضخیم معمولا در ابعاد بزرگ و کوچک ساخته شده است و از جنس فلز آبکاری شده می‌باشد. لولا تخت ضخیم در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در بازار وجود داشته و به دست مشتریان گرامی می‌رسد.



قیمت انواع لولا تخت

همانطور که می‌دانید قیمت انواع و اقسام محصولات در کشور ما به دلیل نوسانات هزینه‌ای و همچنین تغییرات ارز به سرعت تغییر می‌کند و نمی‌توان برای یک محصول قیمت مشخصی را تعیین کرد.

قیمت انواع لولاهای تخت نیز از این قاعده مستثنا نیستند و قیمت ثابتی ندارند. قیمت لولاهای تخت بستگی به مواد اولیه موجود در آنها، کیفیت محصول، چگونگی کاربری و نصب آن و همینطور شرکت سازنده لولا دارد.


خاص‌ ترین لولا‌های تخت


اما در حال حاضر قیمت انواع مختلف لولا تخت مانند لولا پروانه‌ای، فلش، پیانو، T شکل و… از ۵۰ هزار تومان به بالا در بازار وجود دارد که در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود از هر کدام از آنها بهره بگیرید.

نحوه خرید انواع خاص ترین لولاهای تخت
نحوه خرید انواع خاص ترین لولاهای تخت

نحوه خرید انواع خاص ترین لولاهای تخت

برای خرید انواع لولاهای تخت به دو صورت می‌توانید عمل کنید. در روش اول می‌توانید به سایت‌های مختلف اینترنتی مراجعه کرده و با مشاهده محصولات متنوع در کمترین زمان، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

مزیت این روش این است که شما می‌توانید قیمت‌های مختلف کالا را در چند سایت با هم مقایسه نمایید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. ضمناً در روش اینترنتی شما می‌توانید با کارشناسان سایت‌های گوناگون مشورت کرده و از آنها در مورد محصول سوال کنید و راهنمایی بخواهید.



این کار باعث می‌شود شما با دید بازتری، یک خرید آگاهانه انجام دهید. در روش دوم نیز شما می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های سطح شهر که انواع لولاهای تخت را دارند، مراجعه کرده و با مشاهده حضوری و لحظه‌ای محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مزیت روش حضوری این است که شما کالا را در همان لحظه میبینید و می‌توانید آن را لمس کنید و با اطمینان خاطر بیشتری خرید کنید.

برای خرید لولا های تخت با مراجعه به فروشگاه‌ تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


خاص‌ ترین لولا‌های تخت


سخن آخر

لولا پل ارتباطی میان دو قطعه بوده و سبب باز و بسته شدن راحت تر آن می‌شود. لولاهای تخت برای مصارف گوناگونی همچون اتصالات انواع وسایل و لوازم استفاده خواهند شد و بسیار کاربردی هستند.

توصیه می‌کنیم قبل از خرید و نصب این لولاها با متخصصان این زمینه مشورت نموده تا متناسب با نحوه نیاز شما، لولای مناسب را معرفی کنند و آن را برایتان نصب نمایند.

ما در این مطلب در مورد خاص‌ ترین لولا‌های تخت، انواع این لوله‌ها همچنین لولا تخت بیلبرینگی و نحوه خرید و قیمت انواع لولاها برای شما صحبت کردیم و اطلاعات کاربردی درباره خاص‌ ترین لولا‌های تخت در اختیارتان قرار دادیم.

امیدواریم که از مطالب گفته شده در مقاله خاص‌ ترین لولا‌های تخت بهترین استفاده را برده باشید. از اینکه تا پایان مطلب خاص‌ ترین لولا‌های تخت با صبر و شکیبایی تاپ یراق را همراهی کردید، بسیار متشکریم.



سوالات متداول

۱_بهترین لولا درب چوبی چه لولایی است؟

معمولاً برای درب‌های چوبی از لولای تخت با سایز سه و نیم تا ۴ اینچ استفاده می‌شود؛ زیرا بهترین گزینه برای وزن درب‌های چوبی و محل نصب روی آنها محسوب می‌شود.

۲_از لولا تخت برای چه مواردی استفاده می‌کنند؟

از این لولا‌ها برای انواع و اقسام وسایل منزل مانند ‌درب ورودی و خروجی خانه، تخت‌ها، کمدها، کابینت و همچنین جعبه ابزار، جعبه‌های آنتیک، درب‌های تاشو و… بهره می‌گیرند.

۳_لولا مخفی چیست؟

لولا مخفی یکی از انواع لولاها بوده که همانطور که از نامش مشخص است، به صورت مخفی در کار قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد ممکن است شما بخواهید اتصال میان در و بدنه یا چهارچوب به در مخفی باشد و شکل آن، در ظاهر نهایی کار مشخص نباشد؛

چنین شرایطی استادکاران پیشنهاد می‌کنند که از لولا مخفی استفاده کنید؛ زیرا آن را به صورت توکار قرار می‌دهند و هنگام باز و بسته کردن در نمایان نخواهد شد.

۴_قیمت لولا مخفی چقدر است؟

این مسئله بستگی به کیفیت مواد اولیه لولا و شرکت سازنده آن دارد. اما معمولاً این لولاها با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به بالا در بازار به فروش می‌رسند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *