معرفی انواع لولای کابینت

معرفی انواع لولای کابینت

کابینت‌های آشپزخانه دارای انواع مختلفی بوده که از تجهیزات و یراق متنوعی در آنها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تجهیزات مورد استفاده در کابینت، لولای کابینت است که دارای انواع مختلفی می‌باشد. لولای کابینت در واقع قطعه فلزی کوچکی است که به شکل تاشو یا دو تکه روی کابینت نصب می‌شود و منجر به اتصال درب به کابینت خواهد شد. به خاطر اینکه لولای کابینت در قسمت لبه کابینت قرار گرفته است و دائماً باز و بسته خواهد شد، باید از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد. در این مقاله ما قصد داریم راجع به معرفی انواع لولای کابینت صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا پایان مقاله معرفی انواع لولای کابینت همراهی بفرمایید.



انواع لولای کابینت
انواع لولای کابینت

انواع لولای کابینت

با توجه به اینکه لولای کابینت در استفاده آسان و سریع از کابینت نقش مهمی را ایفا می‌کند. همچنین از طرفی کابینت‌های آشپزخانه در طول روز بسیار باز و بسته خواهند شد، پس انتخاب بهترین لولای کابینت اهمیت زیادی دارد.

در این قسمت می‌خواهیم انواع لولای کابینت را به شما معرفی کنیم تا ضمن آشنایی و با هر کدام از آنها، بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.


معرفی انواع لولای کابینت


  • لولای معمولی: همانطور که از نام آن پیداست به ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع لولای کابینت، لولای معمولی گفته می‌شود که به لولای تخت نیز شهرت یافته است و از دو صفحه محکم که به کمک یک پین به یکدیگر متصل شده‌اند، تشکیل شده است. یکی از آن صفحات به درب کابینت و صفحه دیگر به باکس متصل خواهد شد.
  • لولای کابینت مدل گازور: مدل گازور جزو یکی از شناخته شده‌ترین لولاهای کابینت آشپزخانه بوده که آن را با نام لولای فلزی نیز می‌شناسند.

سازندگان کابینت علاقه زیادی به استفاده از لولای گازور دارند؛ زیرا نصب راحتی داشته و مقاومت بالایی دارد. همچنین قابلیت آرام بند نیز جزو مزایای این مدل لولا به شمار می‌رود. مدل‌های مختلف لولای گازور عبارت است:

_لولا خرچنگی

_ لولای گازور شیشه

_لولای گازور زاویه دار

  • لولا کابینت مخفی: این نوع لولا که با نام لولای نامرئی یا لولای پنهان نیز شناخته می‌شود؛ برای زمانیست که شکل ظاهری لولا برای طراحان و مصرف کنندگان اهمیت داشته باشد و یا در شرایطی که برخی از افراد نگران تاثیر لولا در جلوه ظاهری کابینت هستند، می‌توانند از لولا مخفی استفاده کنند که به راحتی در هر بخش از کابینت قابل نصب بوده و دید زیادی ندارد. ضمناً مزیت لولای مخفی این است که نقص‌های جزئی در اندازه‌گیری درب‌ها را نیز برطرف خواهد کرد.
  • لولای کابینت مدل چاقویی: جزو یکی از ظریف‌ترین مدل‌های لولای کابینت بوده که در بالا و پایین باکس و درب کابینت متصل خواهد شد. لولای چاقویی نیز مانند لولای مخفی دید خاصی در نقطه اتصال به کابینت نداشته و به لولای قیچی نیز مشهور است.


  • لولای کابینت مدل اروپایی: این مدل لولا کارکرد بسیار آسانی داشته و به راحتی قابل تنظیم است. همچنین از برخورد درب کابینت و باکس مانع می‌شود؛ زیرا شکاف بین کابینت و درب را از بین می برد و چون در دو جهت یا سه جهت می‌توانید آن را تنظیم کنید، در نتیجه تنظیم مجدد درب کابینت را بسیار راحت‌تر می‌کند.
  • لولا کابینت اتوبوسی: همانطور که ملاحظه کردید اکثر لولاهای کابینت شکل عمودی و به سمت چپ یا راست باز خواهند شد. اما جالب است بدانید که لولای اتوبوسی که به آن جک اتوبوسی نیز می‌گویند، به صورت افقی و به سمت بالا باز می‌شود که معمولاً از این لولاها برای کابینت‌های هوایی استفاده می‌کنند.

لولا اتوبوسی در دو مدل لولا آرام بند و ساده طراحی و تولید شده است که لولای اتوبوسی ساده در یک مرحله باز و بسته خواهد شد؛ اما لولای اتوبوسی آرام بند دارای پمپی است که مقدار سرعت باز و بسته شدن درب کابینت را کنترل خواهد کرد.

  • لولای کابینت آرام بند: این نوع لولاها که اخیراً طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است، معضل ایجاد ضربه و سروصدای کابینت را حل نموده است؛ زیرا با داشتن یک پمپ از ایجاد سر و صدا هنگام بسته شدن درب کابینت جلوگیری می‌کند. با استفاده از لولا آرام بند شما می‌توانید درب کابینت را با کمترین فشار و بدون هیچگونه سر و صدایی ببندید.
  • لولا کابینت توکار: برخی از مدل‌های کابینت وجود دارند که ابعادشان آنقدر بزرگ است که درب کابینت تا حد زیادی از سطح آن را می‌پوشاند؛ لذا برای چنین کابینت‌هایی از لولای توکار بهره گرفته می‌شود. این نوع لولاها فنرهایی دارند که به رگلاژ متصل خواهد شد و این پیچ‌های لولا توکار به کمک حفره‌هایی روی کابینت نصب می‌گردد.

معرفی انواع لولای کابینت


طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت
طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت

طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت

با توجه به اینکه لولای خرچنگی جزو یکی از لولاهای کابینتی است که این روزها به شدت مورد استقبال طراحان و مصرف کنندگان قرار گرفته است، ترجیح دادیم در این مطلب در رابطه با نحوه نصب و قیمت این نوع لولا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پیش از اینکه مراحل نصب لولای خرچنگی کابینت را به شما آموزش دهیم، باید به این نکته دقت داشته باشید که بهترین کار برای نصب چنین لولایی این است که آن را به نصابان متخصص بسپارید.

اما گاهی ممکن است برخی از افراد خودشان علاقه به انجام این کار داشته باشند. طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت به شرح زیر است:

_در گام اول باید در مورد انواع لولاهای خرچنگی اطلاعات داشته باشید و نوع مناسب را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال اگر کابینتتان حفره‌ای برای نصب توکار لولا دارد، می‌توانید یکی از انواع لولا خرچنگی کلیپسی یا بدون کلیپس را انتخاب نمایید.

_در مرحله بعدی بهتر است برای نصب، لولا را به طور دقیق اندازه‌گیری کرده و یادداشت نمایید. در صورت عدم انجام صحیح این مرحله لولا و درب با هم چفت نمی‌شوند و ظاهر کابینت شما زشت نشان داده می‌شود؛ پس این مرحله را با دقت زیادی انجام دهید.

با استفاده از یک تکه چوب و یک گیره نگهدارنده ثابت، جای لولا را روی بدنه و کابینت مشخص نمایید. بهترین حالت این است که حد فاصل لولای پایینی و بالایی از لبه کابینت حدود ۱۰ سانتی‌متر باشد و نسبت به سوراخ گازور نهایتاً ۴ میلیمتر فاصله داشته باشد.



_در مرحله سوم جای پیچ‌ها را روی درب و بدنه کابینت مشخص نمایید؛ تعیین جای پیچ‌ها مانند مشخص کردن جای لولا اهمیت زیادی دارد.

پس می‌توانید برای مشخص کردن جای دقیق پیچ ابتدا لولا را در جای مشخص خود قرار داده و سپس به کمک یک مداد، جای پیچ‌ها را از داخل سوراخ علامت بزنید.

_حال زمان آن رسیده است که درب کابینت را به کمک لولا به بدنه آن نصب نمایید. شما می‌توانید از یک پیچ گوشتی برقی برای این کار استفاده کنید.

البته بهتر است در این شرایط از فرد دیگری نیز کمک بگیرید تا او درب را نگه داشته تا شما بتوانید به راحتی لولا را به درب کابینت پیچ نمایید.

اما اگر شرایط طوری بود که به تنهایی باید این کار را انجام می‌دادید، در ابتدا نیازی نیست همه پیچ‌ها را ببندید؛ بلکه با بستن ۴ پیچ موازی که روی لولا قرار گرفته‌اند و حفره‌های بزرگتری نسبت به بقیه دارند، در و لولا به یکدیگر وصل خواهد شد. سپس به راحتی می‌توانید پیچ‌های دیگر را نیز ببندید.

_لولاهای خرچنگی دارای پیچ‌هایی هستند که برای تنظیم درب و جای آن نسبت به بدنه بسیار کمک کننده است؛ لذا بعد از بستن پیچ‌ها می‌توانید با استفاده از آن، پیچ‌های مخصوص فاصله درب کابینت و بدنه به علاوه فاصله درب کابینت از بالا و پایین را به راحتی تنظیم نمایید.

برای این کار کافیست به آهستگی آن پیچ‌ها را شل یا سفت کرده و درب و بدنه کابینت را تنظیم کنید.

زمانی که اطمینان پیدا کردید که درب کابینت بدون هیچ گونه فاصله‌ای بسته خواهد شد، به راحتی می‌توانید سایر پیچ‌های کوچک را ببندید و فرایند نصب لولا خرچنگی را به پایان برسانید.

قیمت لولا خرچنگی
قیمت لولا خرچنگی

قیمت لولا خرچنگی

همانطور که ملاحظه کردید این نوع از لولاها کاربری خوبی دارند و مورد پسند اکثر مشتریان قرار گرفته‌اند. اما برای خرید آنها باید به قیمت این محصولات نیز توجه داشته باشید تا یک خرید آگاهانه را انجام دهید. بدیهی است که برند خرچنگی روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

همچنین با توجه به اینکه لولای خرچنگی جزو محصولات وارداتی نیز هست؛ لذا نوسانات نرخ ارز تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید لولای کابینت داشته باشید، بهتر است سراغ نمونه‌های وارداتی نروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لولای خرچنگی می‌توانید یا به صورت حضوری به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و در رابطه با قیمت آنها سوال نمایید؛ یا اینکه از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی قیمت دقیق را جویا شوید.

در چنین حالتی می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کرده و با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید انواع لولای کابینت

برای خرید انواع لولای کابینت با مراجعه به فروشگاه‌ تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.



سخن پایانی

لولای کابینت جزو یکی از اساسی‌ترین یراق آلات مورد استفاده در کابینت‌ها بوده که در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارد. در حال حاضر شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی اقدام به طراحی و تولید انواع لولای کابینت با برندهای مختلف دارند؛

در نتیجه تعداد فروشگاه‌های عرضه کننده این محصولات نیز روز به روز بیشتر می‌شود. پس شما می‌توانید با کسب اطلاعات در این زمینه اقدام به خرید بهترین گزینه نمایید.

در صورت عدم آگاهی می‌توانید با مشورت افراد با تجربه، اقدام به خرید بهترین لولای کابینت برای خود نمایید. امیدواریم مطالب این مقاله معرفی انواع لولای کابینت برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای مقاله معرفی انواع لولای کابینت در کنار تاپ یراق بودید متشکریم.


معرفی انواع لولای کابینت


سوالات متداول

۱_لولا خرچنگی بلوم چیست؟

یکی از بهترین مدل‌های لولای کابینت، لولای خرچنگی است که کاربرد فوق العاده‌ای در نصب کابینت‌ها دارد و بلوم نیز جزو یکی از بهترین برندهای سازنده لولای کابینت است. در نتیجه لولای خرچنگی بلوم یکی از بهترین یراق آلات مورد استفاده در کابینت‌های آشپزخانه محسوب می‌شود.

۲_بهترین برندهای لولای کابینت آشپزخانه کدام‌اند؟

اگرچه برندهای شناخته شده‌ای از کشورهای مختلف دنیا مانند ایتالیا، چین و ترکیه در حال فعالیت در زمینه طراحی و تولید لولای کابینت و سایر یراق آلات هستند؛ اما در کنار آنها برندهای ایرانی نیز عملکرد موفقی داشتند. به طور کلی برندهای سارو، بلوم، فانتونی و هافله جزو بهترین‌ها هستند.

۳_بهترین لولای کابینت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به طور کلی مرغوب‌ترین لولای کابینت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

۱_ظاهری مناسب با طراحی کابینت و زیبا

۲_قابلیت تحمل وزن زیاد و دوام بالا

۳_مجهز به سیستم آرام بند

۴_قابل درجه‌بندی و تنظیم

۵_با ابعاد و وزن درب کابینت تناسب لازم را داشته باشد.

۴_قیمت لولای کابینت چقدر است ؟

بدیهی است که میزان قیمت لولای کابینت به کیفیت برند آن بستگی دارد. اما در حال حاضر اکثر لولا‌های کابینت قیمتی ۱۰۰ هزار تومان دارند. البته شما می‌توانید با مبلغ کمتری نیز لولای کابینت را خریداری نمایید، اما ممکن است کیفیت مطلوب را نداشته باشد.

۵_استفاده از لولای کابینت مرغوب چه اهمیتی دارد؟

با توجه به اینکه کابینت‌های آشپزخانه در معرض استفاده مداوم هستند؛ همچنین برخی از کابینت‌ها که در بالای اجاق گاز یا زیر سینک ظرفشویی قرار گرفته‌اند، بیشتر در معرض دما و رطوبت بخار آب هستند، بنابراین مرغوب بودن جنس لولای کابینت اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در غیر این صورت دچار زنگ زدگی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *