انواع نگهدارنده طبقات کابینت

انواع نگهدارنده طبقات کابینت

بدون شک امروزه کابینت‌ها جز مهمترین اکسسوری‌های آشپزخانه به حساب می‌آیند و وجود آنها در آشپزخانه، برای سازماندهی و نگهداری وسایل مربوط به آشپزی، ضروری است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند با ساخت طرح‌ها و مدل‌های جدید و به روز کابینت، آشپزخانه خود را مدرن‌تر و زیباتر کنند. حال خود این کابینت‌ها شامل یراق مختلفی همچون ریل، نگهدارنده، پیچ، مهره و… هستند که توسط آنها مونتاژ و نصب می‌شوند و همگی شامل اکسسوری کابینت می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انواع نگهدارنده طبقات کابینت که در جنس‌های مختلف طبقات از جمله شیشه‌ای، چوبی و… وجود دارند، صحبت کنیم و در نهایت طریقه نصب آن را نیز به شما آموزش دهیم.

پس اگر به کسب اطلاعات کاربردی و نکاتی مهم در این زمینه علاقه‌مندید، لطفاً تا پایان مطلب انواع نگهدارنده طبقات کابینت تاپ یراق را همراهی نمایید.

نگهدارنده طبقات کابینت چیست و چه کاربردی دارد؟

گونیا تاشو و نگهدارنده طبقات یکی از انواع یراق آلات مهم و پرکاربرد بوده که برای ایجاد هرگونه اتصال به دیوار منازل و یا دکوراسیون از آن بهره می‌گیرند.

نگهدارنده‌ها برای ثابت نگه داشتن انواع صفحه‌های شیشه‌ای و چوبی کاربرد داشته و حتی گاهی جنبه تزیینی دارند و به عنوان پایه نگهدارنده شلف و برای قشنگی هرچه بیشتر دکوراسیون منزل استفاده شده و حتی می‌توانید آن را با رنگ دیوار یا سایر وسایل منزل ست کنید.



نگهدارنده‌ها انواع متنوعی داشته و برای اتصال طبقه‌های مختلف کابینت نیز از نوع خاصی از نگهدارنده‌ها استفاده می‌شود و این وسیله به نوعی عصای دست تمام کسانی است که در حوزه ساخت و نصب کابینت و یراق آن فعالیت دارند.

بدون وجود یک نگهدارنده با کیفیت، امکان نصب اصولی کابینت بر روی دیوار یا طبقه‌های مختلف آن وجود نخواهد داشت. بسته به موقعیت قرارگیری طبقات، جنس آنها و ابعادشان، از انواع مختلف نگهدارنده طبقات کابینت استفاده می‌شود که تشخیص نوع آن بر عهده متخصص این زمینه می‌باشد.

فلز، پلاستیک، کریستال، نیکل و گالوانیزه ‌رایج‌ترین مواد اولیه در ساخت نگهدارنده طبقات کابینت محسوب می‌شود که بستگی به نظر کارشناس برای طبقات مختلف کابینت، از ‌جنس‌های متفاوت نگهدارنده استفاده خواهد شد.

 قبل از خرید نگهدارنده‌ها به لوازم و وسایل خود توجه کنید؛ اگر تعداد آنها زیاد بود، پس به طبقات بیشتری و در نتیجه به نگهدارنده‌های بیشتری نیز احتیاج خواهید پیدا کرد.


بیشتر بخوانید : بهترین روش چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه کوچک و ساده


معرفی انواع نگهدارنده طبقات کابینت
معرفی انواع نگهدارنده طبقات کابینت

معرفی انواع نگهدارنده طبقات کابینت

_نگهدارنده طبقات چوبی: جنس چوب در تمامی اکسسوری کابینت یکی از انواع جنس‌های پرطرفدار بوده؛ زیرا چوب علاوه بر زیبایی محیط, باعث انتقال حس لطافت و گرما نیز می‌‌شود. همچنین چوب نیز جزو متریال‌های گران قیمت محسوب می‌شود.

 چوب از وزن زیادی برخوردار است و نگهدارنده صفحات چوبی کابینت، باید از قدرت و استحکام خاصی برخوردار باشند تا بتوانند برای مدت زمان طولانی، طبقات چوبی کابینت را نگه دارند. انواع مختلفی از نگهدارنده‌ها برای طبقات چوبی وجود دارد که دارای جنس و رنگ‌های گوناگونی هستند.

 معمولاً برای نگهدارنده طبقات چوبی مواد اولیه را با ضخامت بالایی می‌سازند تا بتواند علاوه بر این طبقات، وزن لوازمی را  که روی این صفحات قرار می‌گیرند نیز، تحمل کند.

 برای نگهدارنده طبقات چوبی از جنس فلز نیز بهره می‌گیرند که ضخامت آن‌ها ۱۰ سانتی متر است. این نگهدارنده‌ها دارای ۶ عدد سوراخ جای پیچ بوده که با استفاده از سه پیچ ام دی اف و یا پیچ رولپلاک به دیوار وصل شده و به وسیله سه پیچ دیگر، صفحه چوبی روی آن قرار خواهد گرفت.

هر جفت نگهدارنده‌ها بر اساس سایزشان و اندازه صفحات چوبی، ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند

_نگهدارنده طبقات ام‌دی‌اف: به این دلیل که جنس ام دی اف سبک‌تر است؛ می‌توان از نگهدارنده‌های پلاستیک و یا کریستال نیز برای نگه داشتن آنها استفاده نمود.

 نگهدارنده‌های طبقات ام دی اف در انواع مختلفی با طراحی‌های گوناگون روانه بازار شده، قیمت و کیفیت مناسبی نیز داشته؛ در ضمن کاربری آنها نیز آسان است. اندازه برخی از این نگهدارنده‌ها تا ۲۵ سانتی متر هم رسیده و برای کابینت‌های بزرگ و جادار بسیار مناسب‌اند.


بیشتر بخوانید : معرفی انواع ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه


_نگهدارنده طبقات شیشه‌ای: این نوع نگهدارنده‌ها مخصوص اتصال شیشه به دیواراند و زمانی که شما از طبقات شیشه‌ای برای وسایل خود استفاده می‌کنید، حساسیت کار بالا می‌روند؛ زیرا شیشه در صورت ضربه‌ای کوچک شکسته و از بین می‌رود؛

 بنابراین باید از نگهدارنده‌ای استفاده کنید که استحکام لازم را داشته و بتواند به خوبی از طبقات شیشه‌ای مراقبت و نگهداری کند و وزن آن را تحمل نماید. نگهدارنده طبقات شیشه‌ای با کیفیت، معمولاً دارای ضخامت ۶ تا ۱۴ میلی‌متر هستند و دوام خوبی داشته و تا سال‌های سال قابل استفاده بوده؛

همچنین قابلیت تنظیم دهانه نگهدارنده نیز در آنها وجود دارد. طراحی این نگهدارنده طوری است که حدود ۱۰ سانتی متر از شیشه را از دو طرف درون خود جای داده تا امنیت بیشتری را فراهم آورد.

نگهدارنده طبقات شیشه‌ای معمولاً از جنس فلز و یا نیکل هستند تا بتوانند به خوبی این طبقات شیشه‌ای مختلف را در یک ویترین، بوفه یا کابینت، نگه دارند. رنگ‌های این نگهدارنده‌ها معمولاً بی‌رنگ و یا سیلور است.

طریقه نصب نگهدارنده طبقه کابینت
طریقه نصب نگهدارنده طبقه کابینت

طریقه نصب نگهدارنده طبقه کابینت

برای نصب نگهدارنده طبقه کابینت باید ابتدا وسایل مورد نیاز بست و اتصالات کار را از قبیل دریل، مته، خط ‌کش، نگهدارنده‌های مورد نظر، صفحات طبقات کابینت، پیچ، چکش، چسب کاغذی و… را تهیه نمایید. سپس برای نصب نگهدارنده و صفحات طبقات کابینت باید مراحل زیر را اجرا کنید:

۱_در اولین مرحله باید محل نصب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که محل نصب به اندازه کافی از پنجره‌ها، درب‌های ورودی و سایر وسایلی که به دیوار متصل هستند، فاصله داشته باشد.



این نکته مهم را در نظر داشته باشید که قفسه‌های بزرگ در نزدیکی محل‌های رفت و آمد نصب نشوند تا مانع فعالیت آسان شما در آشپزخانه نباشند و ضمناً ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشته باشند.

در صورتی که قصد دارید برای کابینت خود چندین طبقه را ایجاد کنید، اندازه‌ها را طوری طراحی کنید که بین هر دو طبقه، ۳۰ الی ۴۵ سانتی‌متر فاصله باشد.

۲_برای نصب میخ‌ها به این نکته توجه داشته باشید که در محل سیم کشی ساختمان و سیم برق‌ها نباشد. برای این کار معمولاً از دستگاه مخصوص استفاده می‌شود و اگر شما چنین دستگاهی را در اختیار ندارید، می‌توانید از تست صدا برای تشخیص بخش‌های توخالی موجود در دیوار استفاده کنید و محل مناسب را پیدا کنید. به وسیله یک مداد محل پیچ‌ها را علامت بزنید تا دچار اشتباه و جابجایی نشوید.

۳_حال یکی از نگهدارنده‌های طبقه را برداشته و در محل نصب ارتفاع مورد نظر خود نگه دارید. با چشم محل دقیق سوراخ‌های نگهدارنده را مشخص کرده و دقت داشته باشید که نگهدارنده در ارتفاع پایین‌تر از سطح قفسه نصب می‌شود.


بیشتر بخوانید : تجهیزاتی برای دکوراسیون آشپزخانه جدید


۴_از اولین سوراخ نگهدارنده یک خط به سمت دیگر رسم کنید. تراز را در محل نشان اول قرار دهید و از صاف بودن خط رسم شده اطمینان داشته باشید.

اگر امکان پاک کردن خط‌ها از دیوار وجود ندارد، حتماً از یک چسب کاغذی استفاده کرده تا جای خطوط کشیده شده روی دیوار نماند. این کار را برای تمامی محل‌های نصب و قفسه‌ها تکرار نمایید.

۵_سوراخ‌هایی را که مشخص کردید، دریل کرده و سپس رولپلاک‌ها را در محل سوراخ به وسیله چکش یا پیچ گوشتی محکم نمایید. توجه داشته باشید که زاویه دریل کاملاً عمودی باشد و منجر به شل بودن میخ‌ها و یا افتادن قفسه‌ها نشود.

۶_در نهایت نگهدارنده‌ها را به دیوار نصب کنید و دقت داشته باشید که حتماً از پیچ‌های خود نگهدارنده که بهترین مطابقت را با سوراخ‌های آن دارند، استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. پیچ‌ها را ببندید اما آنها را بیش از حد سفت نکنید؛ زیرا این کار می‌تواند اتصالات را تضعیف کرده و یا به دیوار آسیب بزند.

۷_در آخر نیز قفسه‌های ام دی اف، شیشه‌ و یا چوبی مورد نظرتان را در بالای نگهدارنده‌ها قرار دهید. بعضی از قفسه‌ها روی نگهدارنده قرار گرفته و کاملاً نصب می‌شود. اما در برخی موارد لازم است که قفسه روی براکت پیچ شود؛

بنابراین پس از اینکه نصب را انجام دادید، مجدداً تراز را روی قفسه قرار داده که از فیکس بودن اندازه آن اطمینان حاصل کند. بعد از اینکه کارتان تمام شد خطوطی را که با مداد رسم کردید، پاک کرده و یا چسب‌های کاغذی را جدا نمایید. حال طبقات کابینت شما آماده است و نگهدارنده‌های آن نیز نصب شده است.

نگهدارنده طبقات کابینت
نگهدارنده طبقات کابینت

خرید انواع نگهدارنده طبقات کابینت

برای خرید انواع نگهدارنده طبقات کابینت با مراجعه به فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خوداز آن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : معرفی ریل مخفی کابینت


کلام پایانی

طبقات کابینت و یا شلف‌های دیواری گزینه‌های زیبا برای پر کردن فضای آشپزخانه هستند که جدای از زیبایی ظاهری، بسیار پرکاربرد بوده و تمام لوازم آشپزخانه از جمله وسایل آشپزی، قابلمه‌ها، مواد خوراکی، ظروف و… در این قفسه‌ها جای می‌گیرند.

این کابینت‌ها به وسیله نگهدارنده طبقات کابینت به یکدیگر متصل می‌شود که نصب این نگهدارنده‌ها به دقت و حوصله زیادی احتیاج دارد که در قسمت‌های قبل، به تفصیل به شرح مراحل نصب نگهدارنده طبقات کابینت پرداختیم. ما در این مطلب در مورد دارنده طبقات کابینت، انواع آنها و کاربری آنها توضیحات مفصلی را ارائه داریم.

 امیدواریم که مطالب این مقاله انواع نگهدارنده طبقات کابینت برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. از اینکه با صبر و شکیبایی تا پایان مطلب انواع نگهدارنده طبقات کابینت تاپ یراق را همراهی کردید، صمیمانه سپاسگزاریم.



سوالات متداول

۱_نگهدارنده تاشو چیست؟

این نگهدارنده‌ها یک نوع یراق اتصال است که به دیوار متصل شده و صفحه ام دی اف شیشه یا چوب روی آن قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید آن را باز و بسته نمایید. این نگهدارنده‌ها برای فضاهای کوچک آشپزخانه مناسب بوده؛ زیرا نیاز به خرید و تهیه یک میز جدا ندارد.

۲_قیمت نگهدارنده طبقات ام دی اف چقدر است؟

این مسئله بستگی به جنس نگهدارنده، اندازه و کیفیت مواد اولیه موجود در آن بستگی دارد و ضمناً با توجه به اینکه در کشور ما تغییرات قیمت به سرعت اتفاق می‌افتد، قیمت این محصول نیز متغیر می‌باشد. در حال حاضر نگهدارنده طبقات ام دی اف از ۵۰ هزار تومان به بالا وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *