تجهیزاتی برای دکوراسیون آشپزخانه جدید

تجهیزاتی برای دکوراسیون آشپزخانه جدید

آیا از اهمیت تجهیزات ساده و کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه جدید آگاه هستید؟ آیا می دانید استفاده صحیح از یراق آلات و تجهیزات مدرن در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه، جلوه آشپزخانه را جذاب تر می‌کند؟ آشپزخانه قلب هر خانه است. هر بانویی ساعاتی از روز خود را در محیط آشپزخانه سپری می‌کند. زیبایی و آراستگی آشپزخانه در روحیه بانو و اعضای خانواده ایفا می‌کند.
برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و کاربردی، نیاز به صرف هزینه های آنچنانی نیست. دکوراسیون آشپزخانه جدید با بهره گیری از تجهیزاتی چون یراق آلات، اکسسوری کابینت و… تکمیل و جذاب می‌گردد. تجهیزات ساده و اما مدرنی چون آبچکان و جاظرفی های شیک، سبدهای کابینتی و سوپر مارکت کابینتی آسایش و رفاه را به آشپزخانه می آورد. طراحی دکوراسیون آشپزخانه جدید، نیازمند توجه به جزئیات است. طراحی و کیفیت یراق آلات و اکسسوری کابینت و آشپزخانه، زیبایی و استحکام دستگیره های منتخب و به طور کلی یراق کابینت استفاده شده در آشپزخانه حائز اهمیت می باشند.

اهمیت تجهیزات در دکوراسیون آشپزخانه جدید

جذابیت و کارایی دکوراسیون آشپزخانه جدید علاوه بر تغییر چیدمان و کابینت ها به موارد جزئی و اما مؤثر بستگی دارد. اغلب افراد به کلیات و ظاهر آشپزخانه توجه می‌کنند. در حالیکه بکارگیری لولا، دستگیره، ریل، سبد کابینت و سایر یراق آلات و اکسسوری های کابینت، در کارایی کابینت ها غیرقابل انکار است.
استحکام و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه جدید به استفاده از تجهیزات متناسب با ساختار کابینت ها بستگی دارد. استفاده از تجهیزاتی هرچند ساده اما با طراحی منحصر بفرد، سبب رضایت کاربران می‌شود. به طور مثال لولا های آرام بند آسیب‌های احتمالی به اعضای خانواده و ایجاد سر و صدا را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دکوراسیون آشپزخانه

نقش یراق آلات در دکوراسیون آشپزخانه جدید

اهمیت نقش یراق آلات در اجرای دکوراسیون آشپزخانه جدید بر کسی پوشیده نیست. تمام اتصالات تجهیزات کابینت به کمک یراق آلات صورت میگیرد. انتخاب صحیح این اجزای حیاتی علاوه بر اتصال اجزای مختلف کابینت ها، کارآیی آنها را افزایش می‌دهد.
باز و بسته شدن آسان درب کابینت، نصب قفسه ها و سبدهای طبقه بندی درون کابینت ها و استحکام آنها به نوع یراق آلات بستگی دارد. بنابراین دکوراسیون آشپزخانه جدید در وهله اول به یراق آلات مدرن و کاربردی نیاز دارد. جک ها و ریل ها کارایی فضای کابینت ها را افزایش می‌دهند.

انواع یراق آلات مدرن در دکوراسیون آشپزخانه جدید

اهمیت یراق آلات در اجرای دکوراسیون آشپزخانه جدید، سبب معرفی اجزای مهم و کاربردی یراق آلات مدرن شده است.

  • پیچ و مهره ها : این اجزای کوچک در اتصال صحیح اجزای کابینت نقش بنیادی دارند. پیچ های محکم و ضد زنگ خودکار در دکوراسیون نوین بسیار کاربردی هستند. پیچ های تزیینی نیز در زیبایی دکوراسیون موثر می باشند.
  • ریل کشو : کشو ها در دکوراسیون آشپزخانه جدید از الزامات بسیار کاربردی به شمار می‌آیند. باز و بسته شدن آسان کشوها و باز ماندن آنها به نوع ریل بستگی دارد. استحکام و روان بودن ریل ها در کیفیت و کارایی کشوها، فاکتور بسیار مهمی است. ریل های فلزی انتخابی هوشمندانه برای کشو کابینت ها می باشند.
  • جک کابینت : باز و بسته شدن درب کابینت های مدرن نیازمند بکارگیری انواع جک های پمپی و اتوبوسی است. جک در واقع یک ساختار فلزی است که به عنوان مکمل لولا در باز و بسته شدن متفاوت درب ها کاربرد دارد. جک اتوبوسی سبب باز و نیمه باز شدن درب های افقی کابینت ها می‌گردد. این جک ها در کابینت‌های مگنتی بسیار کاربردی هستند.
    جک پمپی علاوه بر افزایش کارایی فضای کابینت در باز و بسته شدن درب به صورت افقی کاربرد دارد. میزان کارایی جک ها به انتخاب صحیح آنها در ساختار کابینت است. در واقع انتخاب جک نامناسب با درب و ساختار کابینت، نتیجه مطلوبی فراهم نمی‌کند.
  • پایه و دستگیره ها : این اجزای کاربردی گاهی نیز به عنوان اکسسوری کابینت به شمار می آیند. پایه های زیبا و متنوع در بروز جلوه بصری کابینت و آشپزخانه نقش بسزایی دارند. استفاده از کابینت های مگنتی، نیاز مشتری به دستگیره را کاهش داده است. اما بسیارند کسانی که نمی‌توانند از نقش و زیبایی دستگیره در ساختار کابینت چشم پوشی نمایند.

لولا آرام بند یا پمپی، از یراق آلات مدرن و جذاب کابینت

لولا مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه جدید دارای ساختار و کارکردی متفاوت با لولای معمولی است. لولا آرام بند به دلیل طراحی منحصربفرد از باز و بسته شدن نا ایمن درب کابینت جلوگیری می‌کند. این لولا از ایجاد سر و صدا در باز و بسته شدن درب جلوگیری کرده و مانع تکه تکه باز شدن درب کابینت می‌گردد.
بسته شدن بی صدای درب کابینت بدون نیاز به قفل نیاز اساسی دکوراسیون آشپزخانه جدید است. لولای پمپی دارای قابلیت کیپ شدن درب کابینت به طور کامل می‌شود. این یراق کاربردی آشپزخانه به طور معمول دارای عمر طولانی و قیمت مناسب می‌باشند.

جهت آشنایی با انواع لولا کابینت مطالعه این مقاله توصیه می شود : 

سوپر مارکت کابینتی، نیاز دکوراسیون آشپزخانه مدرن

استفاده از سوپر مارکت کابینتی برای دسترسی آسان به مواد غذایی و کالاهای سوپرمارکتی در دکوراسیون آشپزخانه جدید فاکتور مهمی است. سبد کابینت و سوپر مارکت های کابینتی در واقع سبدهای بزرگ و کوچکی هستند که به وسیله ریل های مختلف در فضای داخلی کابینت نصب می‌شوند.
نصب سوپر مارکت کابینتی امکان چیدن منظم کالاهای سوپر مارکت، مواد غذایی، قوطی ها و بسته های غذایی مختلف را فراهم می‌کند. دسترسی سریع و آسان به مواد غذایی از مزایای این اکسسوری کابینت می باشد. ساختار ریل این سبدها به گونه ای است که بیرون کشیدن سبد از درون کابینت را تسهیل نموده است.

سوپرمارکت کابینتی

اکسسوری کابینت، جلوه بصری و داخلی دکوراسیون آشپزخانه جدید

اکسسوری کابینت علاوه بر افزایش زیبایی، به منظور افزایش کارایی کابینت و محیط داخلی دکوراسیون آشپزخانه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. نظم دهنده های کابینت، مجیک کرنرهای چرخشی یا همان سبدهای کابینتی کنج، قفسه های سوپرمارکت کابینتی، سطل زباله کابینتی و آبچکان و جاظرفی جزو اکسسوری کابینت محسوب می‌شوند. همچنین قفسه های نظم دهنده پیاز و سیب زمینی از بی نظمی درون کابینت ها جلوگیری می‌کنند.
دستگیره ها نقش بسزایی در زیبایی و تسهیل باز و بسته شدن درب کابینت ها ایفا می‌کنند. دستگیره ها در انواع ساده، مدرن و کلاسیک به تناسب سبک کابینت ها استفاده می‌شوند. آب چکان ها معمولا به صورت توکار در کابینت نصب می‌شوند. این اکسسوری، پایه ثابت کابینت بالای ظرفشویی است.

سوپری کابینتی

برای آشنایی با انواع ریل کابینت، مطالعه این مقاله توصیه می شود : 

جا قاشق چنگال، اکسسوری کاربردی کابینت

نظم و جداسازی قاشق، چنگال، ملاقه و کفگیر در کابینت ها دغدغه اغلب بانوان خانه دار است. نظم دهنده ها تجهیزات نوین دکوراسیون آشپزخانه جدید هستند که جداسازی این وسایل را تسهیل نموده اند. قرار دادن جا قاشق چنگالی در کشو کابینت ها امکان دسترسی سریع و آسان به قاشق و چنگال ها را میسر می‌کند. کاهش متراژ خانه های امروزی، سبب کوچک شدن آشپزخانه ها شده است. اما طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک جدید و استفاده از تجهیزات مدرن سبب افزایش کارایی فضا می‌گردد. مشاوره با افراد مجرب در انتخاب تجهیزات مدرن سبب کسب نتیجه مطلوب می‌گردد.

جاقاشق چنگالی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *