انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و بانوان اکثر وقت خود را در آشپزخانه به سر می‌برند. وجود تجهیزات و امکانات مختلف در آشپزخانه باعث می‌شود که خانم‌ها بتوانند برای انجام کارهای روزمره خود سرعت بیشتری داشته باشند و انواع و اقسام غذاها و خوراکی‌ها را تهیه نمایند. علاوه بر این‌ها آشپزخانه باید دارای لوازم و یراق تزیینی و کاربردی برای شستن و جا دادن ظروف نیز باشد. آبچکان ظروف یک اکسسوری کابینت مهم در آشپزخانه است و در صورت نبود این وسیله هنگام شستن ظرف‌ها، احساس نیاز شدیدی نسبت به کمبود آن خواهید داشت. اما گاهی پیش می‌آید که فضای کافی برای قرار دادن این وسیله در آشپزخانه وجود ندارد. ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که برای آشپزخانه‌های کوچک نیز مناسب هستند، صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما هم به موضوع انواع آبچکان کابینت آشپزخانه علاقه دارید، لطفاً تا انتهای مطلب انواع آبچکان کابینت آشپزخانه ما را همراهی کنید.

آبچکان کابینت چیست؟
آبچکان کابینت چیست؟

آبچکان کابینت چیست؟

آبچکان و جا ظرفی کابینت جزو وسایل و تجهیزاتی است که باعث افزایش نظم و ترتیب در آشپزخانه می‌شود. آبچکان کاربردهای مختلفی از قبیل افزایش سرعت خشک شدن ظروف با بهبود گردش هوا و ایجاد فضایی برای قرار دادن ظرف‌های خیس دارد.

این وسیله در مدل‌ها و سازهای مختلفی وجود دارد تا بتوان در کنار سینک، روی کابینت و یا به صورت آویزان از آن استفاده کرد.


بیشتر بخوانید : معرفی انواع ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه


آبچکان ظرفشویی کابینت باعث می‌شود تا تمیز کردن و پاک کردن ظرف‌ها بسیار راحت‌تر از قبل شود و با ایجاد نظم و تعبیه فضایی کاربردی در آشپزخانه، سبب بیشتر شدن جذابیت دکوراسیون آشپزخانه می‌شود.

این آبچکان‌ها با طبقات‌ و ردیف‌هایی که دارند انواع بشقاب، لیوان، فنجان، قاشق و سایر ظروف را در خود جای می‌دهند و سبب می‌شود ظرف‌ها در دمای اتاق و به راحتی خشک شوند.

انواع آبچکان ظروف آشپزخانه
انواع آبچکان ظروف آشپزخانه

انواع آبچکان ظروف آشپزخانه

این روزها آبچکان ظرفشویی کابینت را با تنوع گسترده‌ای می‌سازند و همین موضوع باعث شده است که انتخاب برای خریداران راحت‌تر شود و آنان با استفاده از فضایی که در اختیار دارند، تعداد افراد خانواده و حجم ظروف موجود در آشپزخانه، یکی از انواع مدل آبچکان ظروف را انتخاب نمایند.

در این قسمت ما می‌خواهیم مدل‌های مختلف این آبچکان‌ها را معرفی کنیم تا افراد بتوانند برای انتخاب و تهیه قفسه خشک کننده ظروف، با دید بازتری اقدام کنند.


انواع آبچکان کابینت آشپزخانه


  • آبچکان داخل کابینت: این نوع از آبچکان‌ها درون کابینت نصب می‌شوند. آبچکان داخل کابینت درون واحدها و یونیت‌های کابینت ردیف بالای سینک نصب می‌شود و باعث می‌شود هنگام شستشوی ظروف به راحتی آنها را داخل قسمت‌های مختلف آن قرار دهید.

این وسیله بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچکی که فضای کافی در اختیار ندارند، مناسب است. ویژگی مهم آبچکان داخل کابینت پنهان کردن ظرف‌ها و جلوگیری از دیده شدن آنهاست که این ویژگی باعث می‌شود ظروف دیرتر کثیف شوند و آلودگی کمتری نیز روی آنها بنشیند.

این نوع آبچکان محبوب‌ترین و پرکاربردترین آبچکان آشپزخانه است؛ زیرا هم دسترسی بهتر را برای ظروف شسته شده فراهم می‌کند و هم اینکه در جای ثابتی قرار داشته و باعث ایجاد بی‌نظمی نخواهد شد.

بیشتر این آبچکان‌ها در سه سایز ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند. برای خرید مدل آبچکان بالای سینک آشپزخانه ابتدا باید اندازه دقیق کابینت را مشخص کرده و بر طبق آن، آبچکان مورد نظر را خریداری نمایید.

اگر کابینت بالای سینک از جنس فلز باشد، لبه‌های مناسبی برای قرار گرفتن آبچکان دارد؛ اما در کابینت‌های ام دی اف یا چوبی پایه‌های نگهدارنده کوچکی را پیچ می‌کنند تا محلی برای قرارگیری میله‌های آبچکان باشند؛

بنابراین پیش از انتخاب آبچکان علاوه بر اندازه‌گیری کابینت، به جنس آن نیز توجه داشته باشید؛ زیرا مدل آبچکان‌ها برای کابینت فلزی یا غیر فلزی متفاوت هستند.

 

  • آبچکان داخل پنجره: گاهی فضای کافی در بالا یا اطراف سینک برای نصب آبچکان وجود ندارد؛ بنابراین از قرار دادن قفسه‌های خشک‌کن در داخل فضای پنجره بهره می‌گیرند.

آبچکان داخل پنجره دارای یک میله فلزی افقی سرتاسری بوده که با استفاده از تجهیزات مناسب خود، به دو طرف پنجره‌ متصل و ثابت خواهد شد و دو پایه عمودی دارد که در دو طرف و پشت سینک قرار می‌گیرد؛

به طوری که آب موجود در ظرف‌ها به داخل سینک بریزد و به مرور زمان خشک شوند. مزیت این آبچکان این است که گردش هوای بیشتری داشته و باعث بیشتر شدن سرعت خشک شدن ظروف می‌شود.

 

  • آبچکان آویز یا دیواری: آبچکان دیواری یا آویز، مناسب‌ترین وسیله برای آشپزخانه‌هایی است که کانترشان کوچک باشد. این قفسه‌ها سایزهای متنوعی داشته و می‌توانید آنها را به دیوار بالای کانتر آشپزخانه یا دیوار بالای سینک وصل کنید.

متخصصان این نوع آبچکان را به وسیله پیچ و رولپلاک در جای خود محکم کرده و طراحی قشنگ این آبچکان‌ها باعث شده است که طرفداران زیادی را به خود جلب کنند؛ زیرا علاوه بر مدل‌های زیبا، جلوی دست و پای افراد را نمی‌گیرند.

فقط پس از نصب آبچکان آویزی از نصب صحیح و استحکام آن اطمینان لازم را به عمل آورید؛ چون ممکن است در اثر سنگینی بیش از حد ظروف، کنده شده و بیفتد.


بیشتر بخوانید : معرفی جدید ترین اکسسوری آشپزخانه


  • آبچکان رومیزی: از آبچکان رومیزی معمولا برای آشپزخانه‌هایی که سینک ظرفشویی زیر پنجره نصب شده و نمی‌توان بالای سینک کابینت نصب کرد، بهره می‌گیرند.

این آبچکان‌ها به شکل‌های یک طبقه یا بیشتر وجود دارند و از جنس‌های پلاستیکی، فلزی و یا چوبی تولید می‌شوند.

معمولا بانوان این آبچکان‌ها را روی سینی سینک ظرفشویی قرار می‌دهند تا هم هنگام شستن ظروف به آن دسترسی بهتری داشته باشند و هم آبی که از ظرف‌ها چکه می‌کند، روی سینک بریزد.

در صورتی که می‌خواهید آبچکان رومیزی را روی سایر قسمت‌های کابینت قرار دهید، باید نوعی از آن را انتخاب کنید که در قسمت پایین آبچکان یک سینی برای جمع کردن قطره‌های آب داشته باشد.

یکی از عیب‌های مهم این آبچکان‌ها زیاد اشغال کردن فضاست و در صورتی که سایز آن بزرگ نیز باشد، این مشکل بیشتر نمایان می‌شود.


انواع آبچکان کابینت آشپزخانه


  • آبچکان ریلی آشپزخانه: برخی از بانوان علاقه دارند که از آبچکان‌هایی استفاده کنند که کاملاً داخل کابینت آشپزخانه مخفی شده باشد؛ بنابراین بهتر است از آبچکان ریلی داخل کابینت استفاده نمایند.

این وسیله که برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب بوده، نوعی آبچکان‌ سینی مانند بوده که داخل یکی از کابینت‌های قسمت پایین و در چند ردیف نصب می‌شود و برخلاف مدل آبچکان بالای سینک آشپزخانه، ثابت نبوده و روی ریل‌های خاصی سوار می‌شوند و می‌توان آنها را مانند کشو باز و بسته کرد.

با اینکه دسترسی کمتری نسبت به سایر مدل‌های آبچکان دارند؛ اما فضای بیشتری برای جا دادن ظروف داشته و همینطور ظرف داخل آنها دیرتر آلوده می‌شود.

جنس آبچکان کابینت آشپزخانه
جنس آبچکان کابینت آشپزخانه

جنس آبچکان کابینت آشپزخانه

از آنجایی که آبچکان ظرفشویی کابینت و قفسه‌های آن همواره در معرض و آب و رطوبت ناشی از پخت و پز قرار دارد؛ باید از موادی ساخته شده باشد که مقاومت بالایی از خود نشان دهد و در برابر آب دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.


بیشتر بخوانید : آشنایی با نظم دهنده های کابینت مدرن – جاقاشقی چوبی تانسو


شرکت‌های متخصص معمولاً برای ساخت آبچکان‌ها از پلاستیک، استیل ضد زنگ، فلز آبکاری شده، آلومینیوم و یا چوب بامبو بهره می‌گیرند. استیل ضد زنگ و آلومینیوم آلیاژ‌های پراستفاده برای تولید این کالا هستند؛ زیرا عمر بالایی داشته و تغییر رنگ نمی‌دهند.

فلز آبکاری شده نیز معمولا دچار زنگ زدگی نمی‌شود؛ مگر اینکه سطح آن خراشیده شود. در این صورت لایه زیرین آن هنگام تماس با رطوبت و آب زنگ می‌زند.

با اینکه استفاده از چوب بامبو در تولید آبچکان ظرفشویی کابینت مقاومت زیادی ندارد، اما به دلیل زیبایی ظاهری و شیک بودن این وسیله، از این جنس برای تولید انواع آبچکان کابینت آشپزخانه بهره می‌گیرند.

آبچکان استیل کابینت بهترین جنس برای خرید و استفاده این وسیله است؛ زیرا علاوه بر زیبایی، دوام بالایی داشته و دوار رنگ پریدگی نمی‌شود؛ اما طبیعتاً دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد.

خرید آبچکان کابینت آشپزخانه
خرید آبچکان کابینت آشپزخانه

خرید آبچکان کابینت آشپزخانه

برای خرید آبچکان کابینت آشپزخانه با مراجعه به فروشگاه‌ تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : بررسی انواع کشو کابینت


نتیجه‌گیری

آبچکان کابینت آشپزخانه یک وسیله کاربردی و پراستفاده آشپزخانه می‌باشد و به خصوص در مواقعی که شما مهمان دارید، به کارتان خواهد آمد.

با این وسیله شما می‌توانید بدون نگرانی از کمبود جا به راحتی پس از شستشو، حجم زیادی از ظروف را داخل طبقات و ردیف‌های این آبچکان‌ها جای دهید و پس از خشک شدن آنها را پاک کرده و در جای خود قرار دهید.

برای خرید این محصول می‌توانید به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه نمایید و با مشاهده کالا، بهترین نوع آن را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

در روش دیگر نیز می‌توانید به صورت اینترنتی به سایت‌های معتبر سر زده و با مقایسه قیمت‌های آنها، با صرف زمان کمی بهترین مدل آبچکان را خریداری نمایید.

در صورت تمایل نیز می‌توانید با کارشناسان این سایت‌ها ارتباط برقرار کرده، سوالات خود را بپرسید و از آنها راهنمایی بخواهید. امیدواریم مطالب مقاله انواع آبچکان کابینت آشپزخانه برای شما مفید بوده باشد. از صبر و توجه شما عزیزان که تا انتهای مقاله انواع آبچکان کابینت آشپزخانه همراه تاپ یراق بسیار متشکریم.


انواع آبچکان کابینت آشپزخانه


سوالات متداول

۱_چطور می‌توانیم جنس استیل اصل آبچکان را از جنس آبکاری شده آن تشخیص دهیم؟

برای این کار شما می‌توانید از یک قطعه آهنربا استفاده کنید. زمانی که آبچکان از استیل اصل طراحی شده باشد، آهنربا به آن نمی‌چسبد؛ اما فلز آبکاری شده به سرعت آهنربا را جذب می‌کند.

۲_قیمت آبچکان داخل کابینت چقدر است؟

قیمت این نوع آبچکان‌ها با توجه به نوسانات نرخ ارز، طرح، همچنین کیفیت و ابعاد آبچکان تعیین می‌شود. اما مدل‌های معمولی این آبچکان از ۲ میلیون تومان به بالا در بازار وجود دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *