ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه

معرفی انواع ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه

امروزه اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه یکی از وسایل و یراق مدرن و همچنین پُر استفاده در کابینت آشپزخانه ها می باشند. معمولاً در تمامی آشپزخانه ها وسایل زیادی وجود دارند که بدون استفاده از اکسسوری و ارگانایزر، چیدمان زیبایی را برای آنها نمی توان در داخل کابینت ها به وجود آورد.

اکسسوری و ارگانایزر کابینت ها را به طور کلی می توان نظم دهنده و تقسیم کننده وسایل مورد استفاده در آشپزخانه ها تعریف کرد. اکسسوری آشپزخانه بیشتر در آشپزخانه های کوچکی که  افراد دغدغه چیدمان وسایل داخل کابینت را دارند مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که در صورت نداشتن اکسسوری کابینت مانند سبد سوپر مارکت، سبد ادویه، سبدهای نظم دهنده و … آشفتگی و بهم ریختگی زیادی در آشپزخانه ها رخ می دهد.

خرید اکسسوری کابینت

در یک آشپزخانه مدرن و امروزی، استفاده از اکسسوری کابینت در آشپزخانه ها می تواند فضای زیباتر و جلوه بهتری را در چیدمان وسایل به وجود بیاورد. طراحی و تولید مدرن به سمتی پیش می رود که بتوان از انواع اکسسوری و ارگانایزر به صورت چرخشی، ثابت و تلفیقی از آن ها با هم استفاده نمود. که هر کدام از آنها مزایا و کاربردهای مختلفی را در آشپزخانه رقم می زنند.

 به طور کلی می توان اکسسوری و ارگانایزر در کابینت آشپزخانه را بهترین راهکار برای نگهداری، چیدمان ظروف، وسایل، ابزارهای آشپزی و مواد غذایی خشک مانند حبوبات نام برد.

در ادامه این مقاله به تشریح بیشتر و معرفی انواع اکسسوری و ارگانایزر کابینت می پردازیم و در ادامه نیز توضیحات کامل تری را برای خرید این قبیل وسایل به شما ارائه می نماییم.

سبد کابینت آکسسوری آشپزخانه
سبد کابینت آکسسوری آشپزخانه

انواع اکسسوری آشپزخانه

همانطور که توضیح دادیم اکسسوری کابینت برای نظم بخشی و نگهداری وسایلی است که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. جنس اکسسوری ها کف مفتولی و یا کف چوبی می باشد و دارای سایزهای مختلفی بوده که هر کدام از آنها را می توان برای استفاده خاصی در کابینت ها به کار برد. امروزه اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه را می توان از فروشگاه های اینترنتی خریداری نمود و به راحتی می توان خریدهای خود را درب منزل نیز تحویل نمایید.

انواع اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه به شرح زیر می باشند:

  • اکسسوری و ارگانایزر قابلمه

قابلمه ها، ماهی تابه ها و درب هر یک از آنها اقلامی هستند که باید با نظم خاصی در داخل کابینت ها گذاشته شوند تا بی نظمی و شلختگی را در داخل کابینت ها ایجاد نکنند. اما نظم بخشی به آنها فقط از طریق داشتن اکسسوری و ارگانایزر کابینت چاره ساز است. با خرید و نصب اکسسوری و ارگانایزر کابینت های مخصوص قابلمه می توان علاوه بر نظم بخشی، به زیبا نمودن داخل کابینت ها نیز جلوه خاصی بخشید.

ارگانایزر ریلی، قلاب دار و کشوهای بزرگ مخصوص نگهداری ماهی‌تابه، قابلمه و درب از اکسسوری‌هایی است که می‌توانید برای نظم بخشی به قابلمه های داخل کابینت استفاده کنید.

سوپر مارکت کابینتی
سوپر مارکت کابینتی
  • اکسسوری و ارگانایزر سبد سوپرمارکت

سبد سوپر مارکت یکی از اکسسوری و ارگانایزرهای بسیار پُر استفاده در کابینت ها می باشد. انواع مختلف سبد سوپرمارکت شامل: سبد کابینت مواد شوینده، سبد سوپرمارکت یخچالی، سبد سوپرمارکت وسط وجود دارد. با نصب این اکسسوری ها در داخل کابینت می توان نظم خاصی را به تمام وسایل بخشید و سهولت دسترسی آنها را نیز فراهم نمود.

به طور کلی سوپر مارکت کابینتی به دو دسته سبد سوپرمارکتی زمینی و سبد سوپرمارکتی ایستاده تقسیم می شوند. هر دو نوع این سبد سوپر مارکت ها به صورت ریلی باز و بسته می شوند و دارای 2 تا 3 طبقه نیز می باشند. از آنها برای نگهداری مواد غذایی خشک، پیاز، سیب زمینی، روغن، حبوبات و … می توان استفاده کرد.

نکته ای که قبل از خرید اکسسورهای کابینت باید به آن توجه داشت سایز اکسسوری است که با توجه به کابینتی که برای آن در نظر دارید، سایز متناسب با آن را باید خریداری نمود.

  • اکسسوری و ارگانایزر ظروف شکستنی

با استفاده از اکسسوری و ارگانایزر ظروف شکستنی می توان علاوه بر نظم بخشی به ظروف شکستنی، از شکسته شدن ظروف نیز در حین برداشت آنها در داخل کابینت جلوگیری نمود. با داشتن این نوع اکسسوری دیگر نیازی به برداشتن و جابجایی تعداد زیاد ظروف شکستنی نمی باشد و با نظم خاص می توان به تمام ظروف داخل کابینت دسترسی داشت.

  • اکسسوری و ارگانایزر شلف داخل کابینت

این نوع از اکسسوری و ارگانایزر که برای نظم و ترتیب دادن به ظروف هم نوع استفاده می شود به صورت فلزی و در یک یا دو طبقه تولید می شوند. معمولاً شلف های نظم دهنده برای استفاده در فضای داخل و زیر قفسه کابینت ها به کار می روند تا بتوان از فضای موجود نهایت استفاده را برد. این شلف های داخل کابینت بیشتر برای لیوان، کاسه، دیس و پیش دستی ها به کار می روند.

  • اکسسوری و ارگانایزر نظم دهنده کشو کابینت

استفاده از نظم دهنده کشو کابینت یکی از بهترین گزینه ها برای نظم دادن به وسایل پراستفاده ای که در آشپزخانه به کار می رود. با استفاده از اکسسوری و ارگانایزر نظم دهنده کشو کابینت علاوه بر نظم بخشی به وسایل آشپزخانه، فضای بیشتر و دسترسی آسان تر به وسایل را نیز فراهم می کند. مانند نظم دهنده کارد و چنگال و یا وسایل کیک پزی.

اکسسوری های کشو معمولاً از جنس پلاستیک، شیشه، فلز و چوبی تولید می شوند و می توان آنها را به راحتی شست و تمیز نمود.

سطل زباله کابینتی
سطل زباله کابینتی
  • ارگانایزر کابینت زیر سینک

اغلب از فضای زیر سینک در کابینت های آشپزخانه به دلیل لوله های فاضلاب ظرفشویی نمی توان استفاده و بهره زیادی برد. همین امر باعث شده که طراحان اکسسوری و ارگانایزر کابینت به فکر نظم دهنده هایی برای کابینت زیر سینک شوند. با استفاده از این اکسسوری ها می توان وسایل را به صورت منظم و مرتب در زیر سینک چید و فضای زیباتری را برای چیدمان وسایل به وجود آورد. در این نظم دهنده ها می توان انواع مواد شوینده، دستمال کاغذی، ظروف اضافی آشپزخانه، سطل زباله کابینتی و یا هر وسیله دیگری را جا داد.

  • اکسسوری و ارگانایزر آویز داخل کابینت

آویزها در داخل کابینت قفسه های کوچکی هستند که معمولاً روی درب کابینت ها نصب می شوند. با داشتن چند آویز بر روی درب کابینت ها دسترسی آسان تری را برای وسایل خود می توان فراهم آورد. آویزهای داخل کابینت برای آویزان کردن حوله، درب قابلمه، جا دستمال کاغذی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

اکسسوری مجیک کرنر
اکسسوری مجیک کرنر
  • اکسسوری مجیک کرنر

در کابینت هایی که در گوشه آشپزخانه وجود دارد می توان با استفاده از اکسسوری مجیک کرنر فضای گوشه را به بهترین شکل مدیریت نمود. این نوع اکسسوری ها به دلیل داشتن قفسه چرخشی مخصوص کنج می توان به تمامی وسایل دسترسی داشت.

کابینت های کنج برای نگهداری وسایل آشپزخانه فضای خوبی هستند اما مشکلی که دارند به دلیل شکل هندسی آنها نظم بخشی به وسایل داخل آن کمی دشوار می باشد. با نصب اکسسوری و ارگانایزر کنج می توان به راحتی علاوه بر نظم بخشی، سهولت دسترسی به وسایل داخل آن را نیز فراهم کرد.

  • اکسسوری و ارگانایزر مواد شوینده

وجود یک اکسسوری جهت نظم بخشی به مواد شوینده جلوه بهتر و زیباتری را برای مواد شوینده داخل کابینت به وجود می آورد. اکسسوری مواد شوینده به صورت ریلی نیز از بهم ریختگی مواد شوینده در حین جابجایی آنها جلوگیری می کند.

جاقاشقی چوبی تاپ یراق
جاقاشقی چوبی تاپ یراق
خرید جاقاشقی چوبی
  • اکسسوری و ارگانایزر جا قاشقی

اکسسوری جا قاشقی در انواع مختلف: جا قاشقی آویزی، جا قاشقی رومیزی، جا قاشقی کنار سینکی و جا قاشقی داخل کابینت  تولید می شوند. با توجه به نوع طراحی کابینت ها می توان هر یک از اکسسورهای جا قاشقی را انتخاب و نصب نمود.

جا قاشقی های جدید در دو طبقه طراحی می شوند، این نوع جا قاشقی دارای تخته گوشت و جا کاردی نیز می باشند. همچنین برای جلوه بیشتر و زیباتر از چوب راش با کیفیت نیز تولید می شوند تا بتوان نمایی زیبا و لوکس را در کابینت برای قاشق و چنگال ها فراهم آورد. سهولت دسترسی به لوازم قاشق و چنگال در جا قاشقی های دو طبقه و نمای زیبا یکی از مزیت های آن به شمار می رود.

  • ارگانایزر جا ادویه ای

جا ادویه نیز یکی از اکسسورهای پر استفاده در کابینت آشپزخانه می باشد که می توان انواع جا ادویه ها را در آن جا داد. این نوع اکسسوری نظم خاصی را برای جا ادویه ها به صورت چیدمان پشت سرهم به نمایش می گذارد.

  • خرید اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه

در این مقاله از تاپ یراق تقریباً به معرفی تمامی اکسسوری و ارگانایزرهای پر استفاده در کابینت آشپزخانه پرداختیم. اکسسوری و ارگانایزر در آشپزخانه های امروزی علاوه بر نظم بخشی به داخل کابینت ها جلوه خاصی را به داخل کابینت ها نیز می بخشد.

به علت تنوع در انواع اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه و همچنین وجود برندهای مختلف، برای دریافت قیمت لوازم لوکس کابینت مدرن با بخش فروش تاپ یراق تماس حاصل نمایید.

  • جهت خرید لوازم کابینت مدرن می توانید بصورت آنلاین از وبسایت تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com ، لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش دهید.
  • لوازم سفارشی را در مکان دلخواه خود تحویل بگیرید.
  • قبل از خرید می توانید با تماس از طریق کارشناسان، مشاوره لازم را دریافت نمایید.
  • این اطمینان را داشته باشید که تمامی انواع اکسسوری و ارگانایزر کابینت آشپزخانه تاپ یراق از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *