آموزش باز کردن قفل

آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

موضوعی که در مقاله امروز قصد داریم راجع به آن صحبت کنیم، آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی است. پس لطفاً تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

باز کردن قفل درب خانه بدون کلید

شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که هنگام باز کردن قفل درب خانه متوجه این موضوع شده باشید که کلید خود را فراموش کرده‌اید و یا حتی کلید های شما گم شده است. قطعا هیچ کس دوست ندارد در چنین شرایطی بیرون از خانه بماند.

خرید قفل از فروشگاه تاپ یراق

 در بیشتر مواقع افراد در چنین شرایطی به سراغ کلیدسازها میروند. اما در صورتی که به هر دلیلی امکان مراجعه به کلیدساز وجود نداشت، می توانید با روش های مختلف قفل درب خانه را بدون کلید باز کنید. در این مقاله ما می خواهیم نحوه استفاده از ابزارهای مختلفی مانند پیچ گوشتی، سنجاق، چاقو و… برای باز کردن انواع قفل ها مختلف مانند قفل حیاطی یا قفل درب چوبی را برای شما بیان کنیم.

باز کردن قفل با پیچ گوشتی
باز کردن قفل با پیچ گوشتی

باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

یکی از مهارت هایی که افراد خوب است که به آن تسلط داشته باشند  باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی است؛ زیرا هنگامی که کلید در دسترس نباشد یا اینکه قفل درب خانه شکسته باشد، به راحتی می توانید به کمک یک پیچ گوشتی قفل را باز کنید.

فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر توسط پیچ گوشتی قفل در را باز کنید ممکن است قفل تخریب و شکسته شود. لذا در صورتی که میخواهید قفل شما همچنان به کار خود ادامه دهد، حتماً به یک فرد حرفه ای برای باز کردن قفل درب خانه مراجعه نمایید.

همچنین به مواد تشکیل دهنده قفل دقت نموده و سعی کنید از ابزار مناسبی برای باز کردن آن استفاده نمایید تا پس از تخریب و شکستن قفل، مسئله حفاظت و امنیت درب خانه را نقض ننماید.

از طرفی همیشه سعی کنید یک نسخه از کلید را در کنار خود داشته باشید تا اگر کلید گم شد یا شما آن را فراموش کردید؛ به راحتی بتوانید درب خانه یا قفل حیاطی را باز کنید. قبل از اینکه برای باز کردن قفل با پیچ گوشتی یا هر وسیله دیگری شروع به کار کنید، حتماً از قانونی بودن این موضوع در منطقه مطمئن باشید.

بیشتر بخوانیم : همه چیز درباره بهترین قفل درب چوبی

مراحل باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

۱_پیدا کردن سوراخ قفل: در گام اول باید سوراخ قفل را بیابید. معمولاً سوراخ قفل ها در بخش بالایی قفل قرار گرفته اند. برای یافتن محل دقیق سوراخ قفل می توانید از چشمی درب دیجیتال کمک بگیرید. این چشمی نیز معمولاً در بخش بالای در و حوالی قفل قرار گرفته است و شما با کمک آن می‌توانید به آسانی سوراخ قفل را بیابید.

۲_رسیدن به محل قفل: بعد از اینکه سوراخ قفل را پیدا کردید با پیچ گوشتی داخل سوراخ را فشار دهید تا جایی که به محل قفل برسید، باید پیچ گوشتی را به صورت کامل به سمت داخلی قفل فشار دهید.

۳_چرخاندن پیچ گوشتی درون قفل: در این مرحله باید پیچ گوشتی را درون قفل در جهت صحیح بچرخانید و آنقدر این کار را انجام دهید تا صدای کلیک را بشنوید. معمولاً در این مرحله قفل باز میشود.

خرید قفل درب چوبی

باز کردن درب اتاق خواب قدیمی

همانطور که اشاره کردیم اتفاقاتی از قبیل گم کردن کلید یا جا گذاشتن آن ممکن است پیش بیاید و باعث ایجاد دردسر شود. اما برای قفل های قدیمی این موضوع بیشتر اتفاق می افتد؛ زیرا قفل درب اتاق های قدیمی فقط با کلید باز و بسته می شوند و گم کردن کلید آن ها دردسرسازتر است. اما توسط روش های زیر می‌توانید این کار را با دقت و ظرافت انجام داده و درب را باز کنید.

باز کردن قفل با سنجاق
باز کردن قفل با سنجاق

باز کردن قفل درب خانه با سنجاق

برای انجام این کار بهتر است از دو عدد سنجاق سر استفاده کرده و طبق توضیح زیر عمل نمایید:

در مرحله اول یکی از سنجاق ها را طوری خم کنید که طرف بلندتر سنجاق داخل قفل شود. دو سر سنجاق معمولاً یک قسمت گرد پلاستیکی دارد. شما باید آن قسمت گرد را برای سمت بلندتر سنجاق سر جدا کنید. برای انجام این کار می توانید از یک سیم چین استفاده کرده و یا اگر سیم چین در دسترس نداشتید با کمک دندان آن را جدا نمایید.

سپس به اندازه یک سانتی متر سنجاق را داخل قفل کرده و طرف صاف و آن را رو به بالا نگه دارید. مابقی سنجاق را نیز به قسمت چپ کشیده و کمی آن را خم کنید. نهایتاً سنجاق را در حدود ۵الی ۷سانتی متر به سمت چپ فشار داده تا فرایند خم شدن آن به طور صحیح انجام شود.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع سیلندر درب

سپس قسمت انتهایی سنجاقی را که خارج از قفل است را گرفته و نصف آن را روی خود سنجاق خم نمایید. بدین ترتیب یک حلقه کوچک ایجاد می شود. انجام این کار به این دلیل است که راحت تر بتوانید سنجاق را نگه داشته و در قفل فشار دهید. سپس با کمی فشار میتوانید قفل را باز کنید.

باید سنجاق را در جهتی که می‌خواهید قفل را باز کنید، بچرخانید. هنگام باز کردن قفل در با سنجاق به مواردی دقت کنید؛ به عنوان مثال، به هیچ وجه نباید فشار وارد به قفل زیاد باشد؛ زیرا انجام این کار نیاز به فشار ندارد. ضمناً اگر نمی دانید که قفل چگونه می چرخد می توانید در هر دو جهت چپ و راست آن را امتحان کنید. اگر اشتباه بچرخانید صدایی مثل فشار دادن دکمه موبایل به وجود می آید و شما می توانید به راحتی متوجه شوید.

باز کردن قفل با چاقو
باز کردن قفل با چاقو

باز کردن قفل درب خانه با چاقو

برای باز کردن قفل درب خانه با چاقو، شما به یک چاقوی نازک احتیاج دارید. قبل از انجام این روش توجه داشته باشید که باید با نهایت دقت و ظرافت، از چاقو برای باز کردن قفل درب خانه استفاده کنید؛ زیرا ممکن است در اثر سهل انگاری خساراتی به وجود آید.

برای انجام این کار چاقو را از میان شکاف در و نزدیک زبانه وارد کنید و به زبانی در فشار وارد نمایید. این فشار به وسیله چاقو باید در جهت خلاف دستگیره درب باشد به این ترتیب خواهید دید که به سادگی درب قفل شده باز میشود.

خرید قفل حیاطی
خرید قفل حیاطی

باز کردن قفل درب خانه قفل شده

شاید بعد از گذراندن یک روز سخت کاری به دم در منزل خود رسیده باشید و متوجه شوید که کلیدهایتان را داخل خانه جا گذاشته اید و یا اینکه اصلا آن را در جایی گم کرده اید. قطعاً در صورت مواجه شدن با چنین مسئله ای خسته تر می شوید. اولین راهی که به ذهن هر کسی میرسد تماس گرفتن با کلید ساز است.

اما ممکن است این راه حل زمان زیادی را بطلبد و یا اینکه به هر دلیلی کلیدساز در دسترس نباشد. بنابراین در صورت مواجه شدن با درب خانه قفل شده، بهتر است چند روش را یاد بگیرید تا اگر با هم چنین مسئله ای مواجه شدید، بتوانید کار خود را راه بیندازید.

ممکن است بعضی از مواقع فرزندتان در اتاق گیر کرده باشد و فرصت کافی برای تماس با کلیدساز وجود نداشته باشد. پس بلد بودن ترفند های باز کردن قفل بدون کلید روش خوبی است تا هنگامی که در شرایطی این چنینی گیر کردید، بتوانید به راحتی از آنها استفاده نمایید.

انواع و اقسام روش های باز کردن قفل درب خانه مدرن و قفل شده وجود دارد. به عنوان مثال، باز کردن قفل درب خانه توسط سنجاق سر یا چاقو و یا پیچ گوشتی و یا کارت اعتباری از جمله این موارد هستند.

باز کردن قفل
باز کردن قفل

باز کردن قفل درب چوبی قدیمی

امکان دارد که گاهی وقت ها قفل درب چوبی قدیمی با کلید هم به سختی موفق به باز شدن شود؛ زیرا این درب ها بافت قدیمی هستند. پس برای باز کردن قفل چنین درب هایی ابتدا بهتر است قفل را روغن کاری کرده و اگر نمی خواهید قفل را تعویض کنید؛ می توانید از روان کننده هایی مثل پودر گرافیک استفاده نمایید.

هنگام استفاده از روغن نیز باید دقت کنید که روغن پس از خشک شدن، قفل را نسبت به حالت قبل محکم تر کرده؛ سپس مقدار کمی از آن را درون سوراخ کلید اسپری نمایید و درب را فشار دهید. در نظر داشته باشید که روغن زیاد سبب کم کردن اصطکاک و سخت شدن مراحل باز کردن قفل می گردد.

بیشتر بخوانیم : معرفی پرکاربردترین یراق آلات کابینت

خلاصه مطالب

در این مقاله ما در ابتدا راجع به آموزش مراحل باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی نکاتی را بیان کردیم. سپس راجع به درب اتاق خواب های قدیمی نیز صحبت کرده و آموزش باز کردن قفل درب خانه توسط سنجاق و چاقوی نازک را نیز به شما توضیح دادیم. در نهایت در رابطه با باز کردن قفل درب چوبی قفل حیاطی و مسائل و مشکلات آن مطالبی را عنوان کردیم. به طور کلی اگر به هر دلیلی کلید در دسترستان نبودند می‌توانید از تکنیک های گفته شده در مقاله برای باز کردن قفل استفاده کنید.

سوالات متداول

۱_معیارهای مهم در انتخاب قفل کدام است؟

قفل هایی که کیفیت فلز آنها قوی است و ضد مته هستند.

۲_چگونه قفل را بدون داشتن کلید باز کنیم؟

در صورت داشتن ابزاری مناسب مثل چاقو و سنجاق میتوان در را باز کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *