دستگیره هوشمند قفل هتلی

معرفی بهترین قفل مناسب هتل ها – قفل هتلی

امروزه برای حفظ امنیت اماکن عمومی خصوصاً هتل‌ها، از نوعی قفل الکترونیکی به نام قفل هوشمند یا دستگیره هوشمند استفاده کرده و با توجه به مکانیزم طراحی شده آنها، با یکی از روش‌های اثر انگشت، پین کد، کارت مجهز به تراشه یا اپلیکیشن مخصوص باز می‌شوند. استفاده از این قفل‌ها به دلیل افزایش سطح امنیت چشمگیر در صنعت هتل داری، رایج شده است. در مقاله امروز ما می‌خواهیم در رابطه با معرفی بهترین قفل مناسب هتل‌ها_ قفل هتلی صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

قفل هتلی چیست؟

اگر مالک یک هتل هستید و می‌خواهید راه حلی ایمن و جدید برای واحدهای اقامتی خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم که حتماً از قفل هتلی استفاده کنید. این نوع قفل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و امنیت ساختمان را حفظ می‌کنند؛ به گونه‌ای که زمانی که افراد به خارج از اتاق می‌روند، نگران وسیله‌های خود نباشند.

قفل‌های هتلی باعث می‌شود که مهمان‌ها در هتل احساس امنیت داشته باشند و این مسئله بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همچنین با وجود این قفل‌ها، پرسنل نیز احساس راحتی بیشتری دارند. البته قبل از انتخاب خاصی از قفل هتلی باید به نکات زیادی توجه کنید؛ به عنوان مثال بعضی از قفل‌های هتلی برای کار کردن به اتصال وای فای احتیاج دارند.

در این نوع سیستم‌ها شما می‌توانید هر کجا هستید از طریق گوشی موبایل خود، روی باز و بسته شدن درب اتاق کنترل داشته باشید. امروزه تنوع زیادی در زمینه فروش قفل‌های هتلی وجود دارد که گاهی چنین تنوعی موجب سردرگمی خریداران می‌گردد.

اما برای اینکه بتوانید به راحتی گزینه مناسب خود را انتخاب کنید، ما راجع به انواع و اقسام قفل‌های هتلی به شما اطلاعات می‌دهیم و راجع به مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود، گزینه مناسب را خریداری نمایید.

خرید دستگیره هوشمند
خرید دستگیره هوشمند

انواع قفل هتلی

  • قفل های مکانیکی: این نوع قفل‌ها مکانیزم بسیار ساده‌ای دارند و در واقع ساختار عملکردی آنها توسط سیلندر قفل تعیین خواهد شد. قفل‌های مکانیکی کاربری راحتی داشته و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند، اما از لحاظ ایمنی نمره زیاد بالایی نمی‌گیرند. ضمناً این نوع قفل‌ها امکانات خاصی برای افراد معلول و یا سالمند ندارند. امروزه در صنعت هتل داری به ندرت از قفل‌های مکانیکی استفاده می‌شود. از سایر مزیت‌های قفل‌های مکانیکی می‌توان نصب ساده و قیمت بسیار مناسب اشاره کرد اما معایب قفل‌های مکانیکی این است که خطر گم کردن آنها وجود دارد و آسیب‌پذیری بالایی داشته همچنین امکانات پیشرفته‌ای نیز ندارند.

بیشتر بخوانیم : همه چیز درباره قفل درب چوبی

  • قفل های مکاترونیک: این نوع قفل‌ها ترکیبی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی می‌باشد. در واقع در طراحی قفل‌های مکاترونیک، بهترین ویژگی‌های قفل معمولی و دیجیتال را ترکیب کردند و این محصول را به وجود آورده‌اند؛ لذا قفل‌های مکاترونیک احتیاجی به نصب پیچیده ندارند و امنیت بیشتری را برای اتاق فراهم خواهند کرد. منبع تغذیه این نوع قفل‌ها در داخل کلید قرار گرفته است و هر کلید نیز دارای یک باتری بوده که حدوداً یک سال کار می‌کند و پس از، از کار افتادن به راحتی می‌شود آن را تعویض کرد.
    حتی اگر سیستم قفل‌های مکاترونیک قابلیت اتصال به بلوتوث را داشته باشد، می‌توان اطلاعاتی را در رابطه با نحوه دسترسی به ساختمان و هر کدام از اتاق‌های هتل، روی آن نصب کرد. مزایای اصلی قفل‌های مکاترونیک شامل: صب سریع و راحت و تنظیم آسان، انعطاف پذیری قابل قبول در قیاس با قفل‌های مکانیکی، امکان حذف کردن کلیدهای دزدیده شده یا گم شده و ثبت کلیدهای جدید در سیستم (البته در صورت نیاز) است. تنها عیبی که قفل‌های مکاترونیک دارند این است که هزینه نصب و تعمیر آنها نسبت به قفل‌های مکانیکی بیشتر می‌باشد.
قفل هتلی
قفل هتلی
  • قفل هوشمند هتلی: قفل‌های هستند که به آنها قفل‌های الکترونیکی یا قفل دیجیتالی نیز گفته می‌شود و جزء خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین گزینه‌های موجود می‌باشند. قفل‌های هوشمند هتلی به برق نیاز داشته و می بایست منبع انرژی پایداری به آنها متصل باشد. به طور کلی قفل‌های الکترونیکی در قفل‌های هوشمند هتلی فوق العاده کاربردی بوده و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و عملکردها را به شما ارائه خواهند داد؛ به عنوان مثال می‌توانید زمان مشخصی را برای باز کردن اتوماتیک درب معین نمایید و یا از طریق وای فای و بلوتوث با کمک یک گوشی هوشمند، قفل در را باز و بسته کنید. این نوع قفل‌ها تنوع زیادی در بازار داشته و در کیفیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند.
  • قفل های رمزی صفحه کلید دار: نحوه باز شدن این نوع قفل‌ها با وارد کردن ترتیب صحیحی از اعداد روی صفحه لمسی یا صفحه کلید امکان پذیر است. در این نوع قفل‌های هتلی، صفحه کلید معمولاً روی دیوار کنار درب اتاق با فاصله حداکثر نیم متر از قفل قرار گرفته است. این نوع قفل‌ها به صورت نرم‌افزاری نصب خواهد شد که به کاربر امکان ثبت زمان دسترسی را خواهد داد. قفل‌های رمزی حاوی صفحه کلید، مقاومت بالایی داشته‌اند و نسبت به ضربه، آسیب پذیری کمی دارند.

بیشتر بخوانیم : بهترین روش چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده

  • قفل هتلی کارتی: این نوع قفل جزء محبوب‌ترین قفل‌ها‌ در هتل است که ضمن داشتن کاربری ساده، امکان برنامه‌ریزی مجدد در آنها وجود دارد؛ به عنوان مثال اگر کارتی که در اختیار مهمان قرار می‌گیرد، گم شود؛ این امکان برای صاحب هتل وجود دارد که آن کارت را از سیستم حذف کند. نحوه باز و بسته کردن درب اتاق توسط این کارت به این شکل است که روی کارتخوان قفل، شکافی وجود دارد که هنگام کشیدن کارت، زبانه در باز و بسته می‌شود.
قفل هوشمند کارتی
قفل هوشمند کارتی
  • قفل های مجهز به سیستم RFID: این واژه انگلیسی ( RFID ) مخفف کلمه شناسایی فرکانس رادیویی می‌باشد و در واقع معنای آن تشخیص دادن صحت اطلاعات به وسیله امواج الکترومغناطیسی است. این قفل‌ها به کمک امواج رادیویی می‌توانند افراد و اشیا را شناسایی کرده و سیستم گیرنده و فرستنده این نوع قفل‌ها بدون تماس کار خود را انجام می‌دهد. در ضمن تراشه‌ای مخصوص که از قبل برنامه‌ریزی شده است را، در داخل کارت جاگذاری شده و اطلاعات موجود در این لیست تراشه، از طریق فرکانس رادیویی باعث باز و بسته شدن قفل خواهد شد. شرکت های مختلفی که این محصول را تولید می‌کنند؛ آن را شبیه اشیا مختلفی مانند کارت، جاکلیدی، دستبند و… می‌سازند.
  • قفل های مجهز به قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند: این نوع از قفل ها طرفداران زیادی دارند و جزء نسل جدیدی از قفل‌های هوشمند می باشند که به کاربران اجازه می‌دهند تا از راه دور بتوانند این نوع قفل‌ها را کنترل کنند. معمولا با استفاده از فناوری بلوتوث یا وای فای این کار انجام می‌شود و شما می‌توانید تجربه جالب توجهی از اقامت در یک هتل را داشته باشید؛ زیرا هنگام استفاده از این قفل هتلی، در وقت شما صرفه‌جویی شده و بدون اینکه در صف ایستادن برای تحویل کلید به متصدی بمانید، می‌توانید هتل را ترک کنید.
    همچنین قفل های قابلیت کنترل را می‌توان با سیستم مدیریت فعلی نصب شده روی کامپیوترهای هتل، ترکیب کرد و از امکانات آن استفاده نمود. عیب این مدل از قفل‌ها این است که کاربر باید همیشه گوشی هوشمند راه همراه خود داشته باشد و اجازه ندهد باتری آن بدون شارژ بماند.
  • قفل های اثر انگشتی: این نوع قفل‌ها نیز جزء دسته قفل هوشمند قرار می‌گیرد که توسط لمس اسکنر با انگشت و ثبت اثر انگشت، در را باز خواهد کرد. در واقع از مزایای این نوع قفل‌ها کاربری آسان و امنیت بالا می‌باشد. مالکان هتل‌ها قفل‌های اثر انگشتی به عنوان ایمن‌ترین قفل‌های موجود در بازار می شناسند.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع تجهیزات برقی و کاربرد هرکدام

بهترین قفل مناسب هتل‌ها کدام است؟

حالا که با انواع و اقسام قفل هتلی آشنا شدید؛ ممکن است بخواهید یکی از انواع این قفل‌ها را برای مجموعه خود انتخاب کنید. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد کدام نوع قفل‌های معرفی شده، بهترین و مناسب‌ترین قفل هتلی می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام از انواع قفل‌های نام برده شده، محدودیت‌ها و مزیت‌های مخصوص خود را دارند که شما باید با توجه به نیاز خود و بودجه در دسترستان، یکی از انواع آنها را انتخاب نمایید. توصیه ما این است که پیش از خریداری کردن محصول مورد نظر، با فردی آگاه و کارشناسی خبره در این زمینه مشورت کنید.

قفل هوشمند
هوشمند

جمع بندی

انتخاب یک قفل مناسب برای هتل‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً در هتل‌های لوکس و با کیفیت، از قفل‌های هوشمند هتلی استفاده می‌شود که نصب آنها مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه سرعت پذیرش و امنیت اتاق‌ها بیشتر می‌شود. همچنین امکان مدیریت این نوع قفل‌ها از طریق نرم‌افزارهای هوشمند مانند تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است.

از این رو صاحبان هتل‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین نوع قفل هتل را برای مجموعه‌های تحت مدیریت خود انتخاب کنند تا همه ویژگی‌های امنیتی و فنی که متناسب با نیازهای هتل است را، داشته باشد و بیشترین بازدهی و انطباق را برای هتل فراهم نماید. به عنوان مثال قفل هوشمند بورتی B2 یکی از محصولات تولید شده در گروه صنعتی بورتی است که جزء قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده انواع قفل و دستگیره هوشمند می‌باشد. این محصول بسیار با کیفیت و با دوام می‌باشد و مزایای زیادی دارد که صاحبان هتل‌ها می‌توانند از آن برای درب اتاق‌ها بهره بگیرند.

در این مقاله ما در رابطه با معرفی بهترین قفل مناسب هتل‌ها، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا انتها در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_قیمت قفل‌های هوشمند چقدر است؟

میزان هزینه و قیمت این محصولات بستگی به برند سازنده و امکانات موجود در قفل دارد. به طور کلی برای اطلاع از قیمت محصول می‌توانید به وبسایت فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com مراجعه و در رابطه با کارآیی و قیمت دقیق محصول سوالات خود را از کارشناسان تاپ یراق بپرسید.

۲_به چه دلیل هتل‌داران خرید قفل‌های کارتی را به قفل‌های معمولی ترجیح می‌دهند؟

چون قفل‌های کارتی یا قفل‌های هوشمند و دیجیتال ضمن داشتن ظاهری زیبا امکانات متنوعی دارد و باعث می‌شود تا مهمانان و پرسنل تجربه خوشایندی را هنگام استفاده از آنها داشته باشند.

۳_آیا شرایط یک طرفه کردن خروج و ورود برای قفل هتلی کارتی وجود دارد ؟

بله، این مسئله باعث می‌شود که امکان ورود و خروج افراد غیرمجاز به داخل هتل وجود نداشته باشد و سطح ایمنی و امنیت نیز افزایش پیدا کند. از طرفی با اتصال کارت به شبکه هوشمند یا لپ تاپ و گوشی موبایل، باعث بالا رفتن سطح امنیت می‌شود. در واقع به واسطه این نوع قفل‌ها میزان امنیت ساختمان و اتاق‌ها بسیار بالا می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *