نصب ریل مخفی کابینت

آموزش نصب ریل مخفی کشوی کابینت

موضوعی که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم، نحوه نصب ریل مخفی است. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

ریل مخفی

معمولا خرید یراق آلات کابینت اهمیت زیادی داشته و نقش بسزایی در زیبایی و کیفیت کابینت  آشپزخانه دارد. پس بهتر است نوع مناسب آنها را انتخاب کرده تا کارکرد بهتر و طول عمر زیادی داشته باشند.

 بعد از انتخاب یراق آلات کابینت، نوبت به نصب آن ها می رسد که برای نصب نیز باید دانش فنی خاص و تجربه وجود داشته باشد. ریل تاندم یا ریل مخفی در زمره پرکاربردترین ریل هایی است که در کشوهای کابینت از آن استفاده می شود. این ریل ها که به طور کلی به آنها ریل کابینت گفته می شود؛ تنوع زیاد و کاربری متفاوتی دارند. ما در این مطلب میخواهیم شما را با نحوه نصب ریل مخفی و سایر مطالب مرتبط با آن، آشنا کنیم.

ریل مخفی - تاپ یراق
ریل مخفی – تاپ یراق

نحوه نصب ریل مخفی

ریل مخفی از دو بخش کلیپس ها و بدنه فلزی تشکیل شده است. برای انجام کار خود به ریل مخفی احتیاج دارید می توانید آن را از فروشگاه های مخصوص یراق آلات که معتبر هستند مانند فروشگاه تاپ یراق، خریداری کنید. پس از خرید نوبت به نصب آن می‌رسد.

برای نصب ریل مخفی نیاز است اطلاعات فنی مختصری را داشته باشید. اما در اینجا در چند مرحله برای شما توضیح میدهیم که ریل مخفی را چگونه نصب کنید:

مرحله اول: در مرحله اول ابتدا باید در طرفین قسمت جلوی باکس کشو، کلیپس ها را نصب کنید. برای نصب کلیپس ها میتوانید از پیچ های مربوط به آن استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که چپ و راست بودن این کلیپس ها روی آنها حک شده است. لذا هنگام نصب باید به چپ و راستی آنها توجه کامل نمایید؛ زیرا در صورتی که اشتباه آنها را وصل کنید به هیچ وجه کارایی لازم را نخواهد داشت.

مرحله دوم: در این مرحله با توجه به بروشور راهنمایی که همراه محصول است، ریل ها را در دو طرف یونیت نصب نمایید. سپس باکس کشو را بیاورید و آنها را با دقت روی ریل ها قرار دهید و به قسمت عقب هول دهید. با انجام این کار کشو روی خار نگهدارنده روی ریل، فیکس می شود.

مرحله سوم : در این مرحله که ریل‌ ها را خوب تنظیم کرده اید و کشو را روی آن قرار داده اید؛ می توانید توسط کلیپس ها، درهای کشو را در یک دو یا سه جهت تنظیم نمایید (معمولاً اکثر ریل ها در سه جهت بالا و پایین چپ و راست عقب و جلو قابل حرکت و رگلاژ هستند)

ریل مخفی کشو
ریل مخفی کشو

ریل مخفی کشو

ریل های مخفی کشو، قابلیت های زیادی دارند. به عنوان مثال قدرت تحمل وزن بالا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ریل مخفی کشو است و اینکه دسترسی به همه فضای داخلی کشو را فراهم می‌کند نیز یکی از قابلیت هایی است که توجه استفاده کنندگان را به خود جلب کرده است. همچنین داشتن مکانیزم آرام بند و قابلیت تنظیم درب کشو و دست، از جمله آپشن هایی است که باعث شده ریل مخفی کشو را در زمره محبوب ترین ریل ها قرار دهد.

برندهای مختلفی هستند که این محصول را تولید و روانه بازار می‌کنند که شما می توانید پس از تحقیق و مشورت با افراد صاحب نظر و بودجه در دسترس‌تان، هر کدام از آنها را خریداری نمایید و برای کشوهای کمد و کابینت خود استفاده کنید. ریل مخفی کینگ اسلاید یکی از بهترین برندهای ریل مخفی است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانیم : بهترین روش چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه کوچک و ساده

انواع ریل مخفی کشو

ریل های مخفی از نظر نوع نصب به دو نوع فول و نیمه فول تقسیم می شوند. اما به طور کلی ریل های مخفی انواع مختلفی دارند که در اینجا دو نمونه از آنها را معرفی می کنیم:

۱_ریل مخفی مگنتی: در این نوع ریل ها حرکت کشوها بسیار روان و آسان است و ریل در زیر باکس، کشو قرار داده می شود؛ چون خاصیت آهنربایی دارد که به راحتی و آرامی حرکت کرده و کاربری آن ساده است. همچنین با توجه به کارکرد و کیفیت آن قیمت مناسبی هم دارد. این ریل ها معمولاً در اندازه‌های ۳۰ سانتی و ۵۰ سانتی در بازار وجود دارند که بسته به اندازه کشو خریداری می شود.

۲_ریل مخفی آرام بند : این نوع ریل ها همانطور که از نامشان پیداست به سیستم آرام بند مجهز هستند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند. البته رایج ترین سایزهای ریل های مخفی آرام بند از ۳۰ سانتی متر و ۵۰ سانتی متر بوده که بسته به نوع اندازه کشو کمد و کابینت استفاده می شود. ولی ریل های آرام بند این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد و کاربری آن آسان است.

ریل تاندوم
ریل تاندوم

ریل تاندم

ریل تاندم که به آن ریل کف کشو نیز می گویند، مکانیزم نسبتاً پیشرفته ای دارد و بسیار روان و بی صدا حرکت می کند. طبق گفته متخصصان ریل های تاندم، جایگزین خوبی برای ریل های ساچمه ای بوده و مخصوص کشوهای سنگین هستند؛ زیرا تحمل وزن بالایی دارند و مزایای دیگری از جمله: حرکت فوق العاده نرم و روان و بی صدا، داشتن مکانیزم آرام بند و فشاری و مخفی بودن آنها دارند. ضمناً مهمترین قابلیت ریل تاندم، رگلاژ کشو بعد از نصب است.

بیشتر بخوانیم : آیا ریل ساچمه ای برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

ریل های تاندوم برخلاف سایر ریل ها که در کناره کشو مشخص هستند؛ به هیچ وجه از طرف بیرون کشو قابل رویت نیستند. به همین دلیل به آن ها ریل مخفی می گویند و بدنه ریل در بخش پایینی کشویی کمد و کابینت نصب می شود. ریل تاندم به دو نوع فول و نیمه فول تقسیم شده که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص خود را دارند. در ریل های تاندوم فول، دسترسی و همه فضای کشو وجود دارد و برای کشوهایی که دستیابی به همه فضای داخل کشو مهم است، استفاده می شود. تاندوم نیمه فول نیز معمولاً برای کشوهای اداری و میز تلویزیون استفاده می شود؛ زیرا در چنین کشوهایی دسترسی به فضاهای انتهایی کشو، اهمیت کمتری دارد.

ریل مخفی کابینت
ریل مخفی کابینت

خرید ریل مخفی

هنگام خرید ریل مخفی باید به شکل کشو توجه کنیم و نوع ریل را متناسب با آن انتخاب نمایید. همچنین به جنس ورقی که ریل از آن ساخته شده است، دقت نمایید و وزن کشوها را درنظر گرفته؛ زیرا مقاومت یک ریل با توجه به وزن کشو معین می شود.

ضمنا سعی کنید این محصولات را از فروشگاه های معتبر یراق خریداری کرده و با توجه به اینکه انواع و اقسام مدل های مختلف ریل های مخفی در بازار وجود دارند، برند تولید کننده ریل یکی از عواملی است که بر قیمت آن تاثیرگذار است. لذا بهتر است در کنار توجه به مشخصات فنی به برند تولید کننده آن نیز توجه کنید و در صورت نداشتن اطلاعات در این زمینه، با یک فرد آگاه مشورت نمایید.

برای خرید انواع یراق آلات و ریل کابینت می توانید با مراجعه به فروشگاه تاپ یراق به صورت حضوری یا اینترنتی به آدرس https://topyaragh.com/، پس از مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، بهترین محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه

تعمیر ریل کشو مخفی

ریل های کشوی کابینت یا کمد دیواری ممکن است به دلایل مختلف خراب شوند و احتیاج به تعمیر داشته باشند. به عنوان مثال مشکلاتی از قبیل بسته نشدن کامل درب کشو یا باز شدن خود به خود در آن، برایشان پیش بیاید. در نحوه حرکت رفت و برگشتی کشو نیز ممکن است تغییراتی ایجاد شود. به عنوان مثال در صورتی که ریل های مخفی کشو در اثر فشار دچار تاب شده باشند؛ باید کشو را بیرون آورده و طرفین کشو را کاملاً بررسی کنید تا اگر مشکلی داشتند؛ برطرف شود.

اما به طور کلی برای تعمیر ریل مخفی کشو بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا اگر تجربه و مهارت کافی را در این زمینه نداشته باشید، ممکن است موجب صدمه و آسیب به بدنه و ریل کشو شوید. پس بهتر است برای جلوگیری از عوارض ناشی از یک اقدام خودسرانه، این کار را به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا از هزینه های اضافی که مربوط به چنین خساراتی است، جلوگیری نمایید.

نصب ریل مخفی
نصب ریل مخفی

سخن پایانی

کشوها از مهمترین نظم دهنده ها برای همه محیط ها هستند. این ابزار برای حرکت روان و راحت خود به یراق آلاتی مثل ریل و دستگیره و غیره نیازمندند که باید متناسب با وزن و ابعاد کشو انتخاب شود. ریل های کشویی نیز یکی از یراق آلاتی هستند که در کیفیت استفاده از کشوهای کابینت و کمد نقش ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال برای کشوهایی که بسیار سبک و کم عمق هستند، از ریل های غلطکی و برای کشوهایی که دارای وزن متوسط بوده و نسبتا عمیق تر از ریل ساچمه ای و برای کشوهایی که عمیق بوده و وزن سنگین دارند، از ریل تاندم یا ریل مخفی استفاده می شود.

در این مقاله ما سعی کردیم در رابطه با ریل مخفی و نحوه نصب آن مطالبی را عنوان کنیم. همچنین در رابطه با ریل مخفی کشو و تعمیر آن و ریل های تاندم نیز اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم از مطالب موجود در این مقاله بهره برده باشید. از توجه شما سپاسگزاریم‌.

سوالات متداول در مورد نحوه نصب ریل مخفی

۱_هزینه نصب ریل مخفی چقدر است؟

اکثر نصاب ها با توجه به تعداد ریل ها و اندازه آن دستمزد می گیرند. برای اطلاع دقیق از میزان دستمزد و هزینه نصب ریل مخفی باید از آنها سوال کنید؛ زیرا ممکن است افراد با قیمت های متفاوتی این کار را انجام دهند.

۲_اصلی ترین دلیل استفاده از ریل های مخفی چیست؟

اصلی ترین دلیل استفاده از آنها، حل کردن مشکل کمبود فضا و مرتب کردن قسمت داخلی کشوها و همچنین دسترسی به تمام فضای کشو کابینت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *