معرفی ریل ساچمه ای کابینت آشپزخانه

آیا ریل ساچمه ای برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

امروزه استفاده از کابینت ‌هایی که دارای ساختار ریلی هستند می توانند برای فضای آشپزخانه بسیار کاربردی و مناسب باشند. ریل ساچمه ای می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در آشپزخانه‌های مدرن مورد استفاده قرار گیرد. این کابینت‌ها برای چیدمان و نظم وسایل آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. بنابراین به شما کمک می‌کنند تا همه چیز را در جای خود قرار دهید و فضای آشپزخانه را تمیز و منظم نگه دارید. با این حال، یافتن راه ‌هایی برای استفاده درست از فضای آشپزخانه و کابینت می تواند برای ما بسیار جالب توجه باشد. در این مقاله به بررسی ریل ساچمه ای کابینت آشپزخانه می پردازیم.

آیا ریل ساچمه ای برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

ریل ساچمه ای می تواند برای کابینت آشپزخانه بسیار مناسب و ضروری باشد. استفاده از آن به دلیل ویژگی های خاصی که دارد توصیه می شود. ریل ساچمه ای از نظر هزینه بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. بنابراین یکی از مهم ترین توصیه هایی که در این زمینه می شود استفاده از ریل ساچمه ای دو تکه یا سه تکه است. استفاده از آن به دلیل راحتی در نصب می تواند برای افرادی که کابینت نصب می کنند، بسیار آسان باشد. این ریل ها دارای ترمز هستند و از باز شدن تا انتهای کشوی کابینت جلوگیری می کنند.

بنابراین با وجود پمپ هایی که دارند می توانند بعد از چند بار بیشتر باز شدن، سرعت خود را کاهش دهند. عمر استفاده از این ریل ها بسیار بالا است. استفاده از آن برای مکان های دیگر هم می تواند مناسب باشد. چرا که کاملا بی صدا هستند. این ریل های ساچمه ای آرام بند هستند که حرکت کشو بدون صدا انجام می شود. ریل ساچمه ای باعث می شود که به بدنه کابینت و کمد کمتر آسیب وارد گردد. بنابراین یکی از بهترین انتخاب ها برای کابینت آشپزخانه خواهند بود.

معرفی ریل ساچمه ای
معرفی ریل ساچمه ای

معرفی ریل ساچمه ای

ریل ساچمه ای کابینت یکی از یراق آلات مهم برای کابینت آشپرخانه محسوب می شود. این ریل با ابعاد و قطر متفاوت در بازار موجود است و بسته به نیاز، از ریل با قطر 19 تا 28 میلیمتر استفاده می‌شود. ریل ساچمه ای به شکلی است که بر روی کابینت نصب می‌شود و به عنوان پایه برای قرار دادن انواع وسایل آشپزخانه در داخل کابینت استفاده می‌شود. برای نصب این ریل کابینت ، ابتدا باید در کشو کابینت یک جایگاه مناسب برای نصب آن در نظر گرفته شود.

در ادامه، با استفاده از مهره‌ های مناسب، ریل ساچمه ای روی جایگاه پیشنهاد شده در کابینت نصب و فیکس می‌شود.

بیشتر بخوانیم : معرفی ریل مخفی کابینت

ریل ساچمه ای چیست؟

ریل ساچمه ای کابینت به منظور باز و یا بسته شدن کشور مورد استفاده قرار می گیرد. وجود شیاری که در این بخش وجود دارد قطعه را به بدنه کشو متصل می سازد تا با کمک این ریل بتواند عقب و جلو برود و باز و بسته شود. معمولاً در کابینت های MDF از ریل ساچمه ای استفاده می شود.

این ریل‌ها از فلزاتی نظیر فولاد رنگی و آلومینیوم ساخته شده‌اند و با توجه به قیمت پایین شان کاربری نسبتاً مناسبی دارند.

راهکارهای استفاده از ریل ساچمه ای کابینت

ریل‌های ساچمه ای را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • ریل‌های عمودی کابینت

استفاده از ریل‌های عمودی توضیحات عمده در این بخش هستند که نحوه‌ی استفاده از کابینت‌های ریلی را به ارمغان می آورد. درواقع با اضافه کردن ریل‌های عمودی به کابینت‌های آشپزخانه شما، می‌توانید فضای بیشتری برای ذخیره سازی داشته باشید. این ریل‌ها به شما کمک می‌کنند تا وسایل خود را در همان درون کابینت، که دارای فضای وسیع تری است برای ذخیره سازی استفاده کنید و به راحتی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از ریل‌های عمودی، می‌توانید وسایلی را که برای استفاده روزانه شما نیاز دارید را در اختیار داشته باشید. چند ریل عمودی در کابینت آشپزخانه شما می‌تواند بهترین راه‌حلی باشد که برای سازماندهی وسایل خود می‌توانید آن را به کار ببرید.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع ارگانایزر و اکسسوری کابینت آشپزخانه

انواع ریل ساچمه ای
انواع ریل ساچمه ای
  • ریل‌های افقی کابینت

ریل‌های افقی معمولاً در قسمت فوقانی کابینت‌ها برای ذخیره سازی وسایل استفاده می‌شوند. این ریل‌ها فضای بیشتری را ارائه می‌دهند. با استفاده از ریل‌های افقی، می‌توانید وسایل مختلفی را نگهداری کنید، از جمله ظروف، قاشق‌ها، چنگال‌ها و دیگر وسائل ها. یکی از نکات مهم در استفاده از ریل‌های افقی، استفاده از باکس ‌هایی است که با اندازه‌ های کوچک و متوسط به بهترین نحو از فضای کابینت استفاده می‌کند. این جعبه‌ها باعث می‌شوند وسایل شما مرتب و در دسترس باشند. همچنین، می‌توانید به عنوان یک ابزار مفید برای ذخیره کردن انواع وسائل آشپزخانه باشد.

چگونه ریل‌های ساچمه ای کابینت آشپزخانه را نصب کنیم؟

نصب ریل‌های ساچمه ای کابینت، فرآیندی نسبتاً ساده است که کاربر در آن باید به شیوه‌های مختلف ریل‌ها را به کابینت خود متصل کرده و سپس وسایل مورد نظر را در داخل آن قرار دهد. مراحل نصب ریل ساچمه ای در کابینت آشپزخانه به شرح زیر می‌باشد:

۱. یافتن نقطه نصب: قبل از هر چیز باید برای نصب ریل ساچمه ای کابینت ، یک نقطه نصب در کابینت خود مشخص کنید. برای این کار، می‌توانید با استفاده از نشانگر روی کابینت خود محل ریل را به دقت نشانه گذاری کنید.

۲. نصب پایین ریل: ابتدا پایین ریل را در نقطه نصب مورد نظر در کابینت به کمک پیچ خودکار، بر روی کابینت محکم نصب کنید.

۳. نصب سمت دیگر پایین ریل: سپس به سمت دیگر کابینت بروید و بخش دیگر ریل را در نقطه نصب مورد نظر نصب کنید.

۴. بررسی تراز بودن ریل: قبل از نصب هر دو بخش ریل، باید دقت شود كه پایین هر دو طرف ریل به طور یکسان و تراز باشد. با استفاده از یک تراز لیزری یا تراز معمولی، می توانید تراز بودن ریل‌ها را بررسی کنید. اگر نیاز باشد، موقعیت یکی از ریل‌ها را کمی تغییر دهید تا تراز ریل‌ها را تنظیم کنید.

مشکلاتی که ممکن است به دلیل تراز نبودن ریل ها به وجود بیاید ، باز شدن خود به خود کشوها می باشد.

۵. نصب ریل از بالا: پس از انجام تراز ریل‌های پایینی و نصب آن ها، ریل های بالایی کشو را تراز و نصب کنید.

۶. تست نصب: پس از نصب کامل ریل ساچمه ای ، بهترین روش برای تست نصب ریل، استفاده از یک سبد با وزن متناسب است. در صورتی که سبد به راحتی بر روی آن قرار گیرد به معنی محکم بودن ریل ساچمه ای کابینت است.

۷. استفاده از ریل: پس از نصب کامل ریل، می‌توانید سبد‌ها و دیگر وسایل آشپزخانه خود را در داخل آن قرار دهید.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع یراق آلات کابینت و کاربرد هرکدام

ریل ساچمه ای کابینت
ریل ساچمه ای کابینت

قیمت ریل کشو ساچمه ای

متاسفانه قیمت ریل ساچمه ای کابینت آشپزخانه به دلیل تفاوت در ابعاد، جنس و کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت آن، تنوع بالایی دارد و قیمت نهایی آن به صورت شخصی شده و به شرایط خاص فروشنده و مشتری بستگی دارد.

جهت اطلاع از قیمت ریل ساچمه ای کابینت و خرید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و جستجو و انتخاب محصول و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصول مورد نظر خود را خرید نمایید.

انواع ریل‌های ساچمه ای کابینت آشپزخانه شامل ریل عمودی با قطر ۱۹ میلیمتر، ریل عمودی با قطر ۲۸ میلیمتر، ریل افقی با قابلیت تنظیم ارتفاع در سطح کابینت، ریل افقی با دکمه آزاد کردن و ریل افقی با کشیدن دسته هستند. هر کدام از ریل ساچمه ای کابینت قابلیت های خاص خود را دارند و به مخاطبان خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می کنند.

سایز های ریل ساچمه ای
سایز های ریل ساچمه ای

بیشتر بخوانیم : بهترین قفل درب حیاط کدام قفل است ؟

کلام پایانی

ریل ساچمه ای یکی از اجزای حیاتی و کاربردی در کابینت آشپزخانه است که به شما امکان می‌دهد تا به طور بهینه، وسایل خود را جابجا کرده و از فضای کابینت استفاده کنید. نصب ریل ساچمه ای نیز، بسیار آسان و سریع است و در برخی موارد، با توجه به دقت و دانش فنی کمی، می‌توانید آن را نصب کنید.

این نکته درست است که با نصب ریل ساچمه ای در هزینه ها کمی صرفه جویی می کنید ولی ریل ساچمه ای کاربرد ریل های آرام بند و ریل مخفی را نخواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *