مدل کمد دیواری شیک و جادار

انواع مدل کمد دیواری شیک و جادار

مدل کمد دیواری شیک و جادار

طراحی درست یک کمد دیواری شیک و جادار که برای محل کار یا خانه ی شما مناسب باشد و فضای بهینه ای برای وسائل ایجاد کند نیاز به شناخت انواع مدل کمد دیواری، تجهیزات کمد دیواری ، یراق ، اکسسوری ها و همچنین کارایی هرکدام از آنها دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با چند مدل کمد دیواری آشنا کنیم و تجهیزات و فناوری های مرتبط با آن را در حد توان توضیح دهیم. پس ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

با توجه به گستره ی وسیع انواع متریال و دیزاین در ساخت کمد های دیواری، انواعی که در این مقاله قصد پرداختن به آنها را داریم بیشترین مدل هایی هستند که به طور معمول استفاده می شوند. مدل کمد دیواری معمولا با توجه به رنگ، جنس، انواع کاربرد، فضای مورد استفاده ، تجهیزات کمد دیواری، انواع یراق آلات و نوع بازشوندگی طبقه بندی و تقسیم می شوند

خرید تجهیزات کمد دیواری

مدل کمد دیواری ریلی

با توجه به فضای کوچکتر اتاق های خواب و محیط های خانه ها، این روزها دیگر استفاده از مدل کمد دیواری ریلی یا کشویی منحصر به هتل ها و فضاهای اینچنینی نیست.

درب ریلی یا کشویی علاوه بر جای کمتر در کمد دیواری امکان ایجاد فضای مینیمال تر و زیباتری به وجود می آورد و باعث می شود تجهیزات کمد دیواری، با توجه به اینکه به علت کشویی بودن عمق کمد میتواند بیشتر باشد، بهتر انتخاب شوند و محدودیت فضا در داخل کمد دیواری کمتر شود.

مدل کمد دیواری ریلی با توجه به انتخاب مناسب رنگ و متریال می تواند با دکوراسیون منزل همخوانی خیلی زیادی داشته باشد و زیبایی فضا را دو چندان کند. همچنین می توان از قسمت بیرونی درب کشویی مدل کمد دیواری ریلی به عنوان آینه استفاده کرد.

استفاده درست از یراق آلات نیز میتواند به زیبایی این مدل کمد دیواری کمک کند. درب های سراسری بدون دستگیره و استفاده درست از نورپردازی داخل و بیرون کمد دیواری به زیبایی کار می افزاید.

به عنوان متریال درب کمد دیواری ریلی علاوه بر انواع چوب، هایگلاس، ام دی اف، ممبران، ملامینه و … میتوان از شیشه ی مات نیز استفاده کرد که طرح نو و بسیار خاص و مخصوص افراد شیک پسند است.

ضمنا شکل دیگری از مدل کمد دیواری ریلی نیز به صورت ترکیبی با لولا قابل ساخت و استفاده است، البته بیشتر از این روش باز و بسته کردن در فضاهای اتاق لباس و پرو استفاده میشود ولی زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد.

کمد دیواری ریلی در فضای ورودی منزل می تواند به عنوان جاکفشی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل کمد دیواری چند منظوره

مدل کمد دیواری چند منظوره

اگر به دنبال یک مدل کمد دیواری هستین که تمام احتیاجات و نگرانی های شما را برطرف کند و در عین حال زیبا، جذاب و مدرن هم باشد انتخاب شما حتما کمد دیواری چند منظوره است. که هم شما را از تهیه چند مدل کمد دیواری در منزل راحت می کند و هم امکان قرار دادن تجهیزات کمد دیواری را ایجاد می کند و هم زیبا و بسیار شیک است.

کمد دیواری چند منظوره همانطور که از اسمش پیداست، برای چندین منظور مختلف طراحی شده است و با توجه به فضای مورد استفاده کاربرهای متعددی دارد.

به عنوان مثال میتوان یک مدل کمد دیواری چند منظوره تعریف کرد که مخصوص فضای پذیرایی باشد. در این مدل، فضاهایی اختصاصا برای استفاده در محیط خانواده و پذیرایی طراحی می شود، بنابراین کمد دیواری پذیرایی می بایست با سایر بخش ها، رنگ و دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد.

در طراحی کمد دیواری چند منظوره دو نکته می بایست مدنظر قراربگیرد، اول آنکه فضایی برای تلویزیون در نظر گرفته می شود و در کنار آن برای اشیاء دکوری و اقلام مشابه می بایست مطابق با دکوراسیون منزل به فکر جا بود. و دوم آنکه طرح و رنگ و دیزاین با سایر بخش های پذیرایی و منزل همخوانی داشته باشد چرا که اساسا هدف از ساخت یک کمد دیواری افزایش نظم خانه و کمک کردن به منظم شدن بیشتر منزل است.

حتی با توجه به فضا و محل نصب می توان از یک جاکفشی در این کمد دیواری نیز بهره برد.

مثال دیگری از کمد دیواری چند منظوره کمد مخصوص فضای اتاق خواب است. در این مدل کمد دیواری می توان از تجهیزات کمد دیواری بهتر و قابل استفاده تری به نسبت کاربرد پذیرایی بهره برد. به عنوان مثال می تواند میز اتو در کمد دیواری گنجاند. علاوه بر آن طراحی و نصب یک میز تحریر تاشو یا یک میز آرایش تاشو با آینه و نورپردازی مناسب به همراه کشو و فضاهای مربوطه در این نوع کمد دیواری بسیار مرسوم است.

مدل کمد دیواری شیک و جادار

تصور اشتباهی است اگر فکر می کنید کمد دیواری چندمنظوره مخصوص فضاهای بزرگ و وسیع است. با طراحی بهینه و استفاده درست از فضا میتوان هم کمد دیواری جاداری داشت هم تجهیزات کمد دیواری خوبی مثل میز اتو و … استفاده کرد و هم تخت خواب و سایر موارد اتاق خواب را به خوبی جا داد.

فضای کتابخانه در کمد دیواری چند منظوره میتواند زیبایی و جذابیت و کارایی زیادی به کمد دیواری شما بدهد. حتما در انتخاب خود قفسه های کتابخانه را در نظر داشته باشید. چرا که علاوه بر نظم دادن به محیط اتاق، با امکان قراردادن اشیاء دکوری می تواند در تزئین اتاق نقش زیادی داشته باشد.

نکته ی دیگر اینکه در استفاده از آینه در کمد دیواری دقت زیادی کنید. برای اتاق های کوچک آینه می تواند فضا را بسیار بزرگتر از آنچه هست نمایش دهد اما در عین حال اگر انسان شلخته ای باشید این نامنظمی و شلختگی با حضور یک آینه بزرگ خیلی بیشتر به چشم می آید.

مدل کمد دیواری

مزایای کمد دیواری شیک و جادار :

از کمد دیواری هم برای قرار دادن لباس، کیف، کفش و … استفاده می شود و هم می‌توان از آن برای قرار دادن پتو، رختخواب و … استفاده کرد. کمد دیواری معمولاً تا زیر سقف ادامه دارد و این باعث می‌شود نسبت به کمد های معمولی فضای خیلی بیشتری داشته باشد. به طور معمول قسمت بالای کمد دیواری به دلیل ارتفاع خیلی بالایی که دارد جدا می شود و افراد می توانند وسایلی که نیاز ندارند و یا در طول سال به ندرت به آنها نیاز پیدا می کنند را در قسمت بالای آن قرار دهند.

قسمت پایین مدل کمد دیواری شیک و جادار می تواند قسمت بندی شده باشد. تقسیم بندی کمد دیواری باعث می‌شود شما بتوانید هر نوع وسیله ای را در آن قرار دهید. به طور مثال معمولاً قسمت بزرگی از آن برای آویز لباس استفاده می شود. و قسمت های دیگر به صورت قفسه ای تقسیم بندی می شود. از قسمتهای کوچکتر می توان برای قرار دادن کفش، کیف، کمربند، شال و روسری و … استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مزایای کمد دیواری این است که باعث می‌شود فضای اتاق شما مرتب به نظر برسد. کمد دیواری از بالا تا پایین ظاهری مرتب و یکسان دارد. فقط هنگامی که درب کمد دیواری باز می شود دسته بندی قسمت های مختلف مشخص است. این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. زیرا اتاق های شلوغ با دکوراسیون های شلوغ باعث می شوند اتاق شلخته دیده شود.

مدل کمد دیواری کرکره ای

مزایای مهم کمد دیواری:

این کمد کمک می کند که اتاق شما مرتب، دلباز و بزرگتر دیده شود. کمد دیواری ظاهر مدرنی دارد و استفاده از آن در دکوراسیون های مدرن بسیار کمک کننده است. مزیت دیگر کمد دیواری این است که در طرح دلخواه قابل سفارش است. شما می توانید هم بیرون و هم داخل کمد دیواری را به سلیقه خود طراحی کنید.

به طور مثال رنگ بیرون و طریق باز و بسته شدن درب را مشخص کنید. و برای داخل آن تعداد قفسه ها و اندازه آنها را تعیین کنید. مدل های جدید کمد دیواری متحرک نیز هستند. یعنی در صورت جابجایی می‌توانید این کمد ها را جابجا کنید و به خانه جدید منتقل کنید. در کمد دیواری های جدید این نیز یک مزیت محسوب می شود.

 

کمد دیواری مدرن :

معمولا در دکوراسیون های مدرن از کمد دیواری استفاده می شود. کمد دیواری هایی که ظاهر مدرن تری دارند دارای چند ویژگی مشترک هستند:

  1. معمولاً درب آنها به صورت کشویی باز و بسته می شود و ریلی است.
  2. ارتفاع آنها تا زیر سقف دامه دارد.
  3. رنگ آنها معمولاً روشن است
  4. بیشتر از رنگ های خنثی مثل سفید، کرم روشن و طوسی روشن استفاده می شود.
  5. برخی از کمد دیواری های مدرن به گونه ای هستند که می توان روی آنها آینه نصب کرد.
  6. استفاده از کمد دیواری های آینه دار در اتاق خواب بسیار رایج است و کمک می‌کند دکوراسیون لوکس تری داشته باشید.
  7. داخل کمد دیواری های مدرن قسمت بندی شده است و باعث می شود بسیار کاربردی تر باشند.
  8. معمولاً در دکوراسیون های مدرن برای همه اتاق های موجود در منزل، کمد دیواری در نظر گرفته می شود.
مدل کمد دیواری آینه دار

طبقه بندی کمد دیواری :

یکی از راه هایی که باعث می شود مدل کمد دیواری شیک و جادار باشد این است که قسمت داخلی کمد دیواری طبقه بندی شده باشد. کمد دیواری های جادار کمد دیواری هایی هستند که به صورت هوشمندانه طراحی شده باشند و داخل آن ها کاملا کاربردی و طبقه بندی شده باشد و با استفاده مناسب از یراق کمد دیواری، به صورت کاملاً کاربردی از فضای کمد دیواری استفاده شود.

ارتفاع قسمت آویز کمد دیواری باید به گونه‌ای باشد که هنگامی که لباس های بلند در آن قسمت آویزان می شوند، لباس ها جمع و چروک نشوند. بهتر است که ارتفاع قسمت آویز کمد دیواری تا روی زمین باشد و در قسمت پایین آن قفسه و باکس طراحی نشود. اما با توجه به نیازی که افراد دارند و ارتفاع کمد آنها می توان در قسمت پایین باکس چرمی و قفسه های زیبا و همچنین جاکفشی در نظر گرفت.

معمولاً یک قسمت از مدل کمد دیواری شیک و جادار از بالا تا پایین قفسه بندی می شود و از این قفسه ها برای قرار دادن کفش، کیف و سایر وسایل استفاده می شود. اگرچه برای قرار دادن کیف در کمد دیواری آویز هایی نیز وجود دارد که شما با خرید آن ها می توانید به راحتی کیف های خود را در کمد دیواری جا دهید.

در برخی از کمد دیواری ها با توجه به درخواست افراد کشو در نظر گرفته می شود. این کشوها معمولاً به صورت مخفی است و بعد از باز کردن درب کمد دیواری می توان کشور را باز و بسته کرد. کشو یک انتخاب مناسب برای دسته بندی وسایل است. استفاده از آن بسیار راحت می باشد. اما در برخی از کمد دیواری ها امکان قرار دادن کشور وجود ندارد. معمولاً در کمد دیواری های مدرن باکس ها جایگزین کشو شده‌اند و بیشتر از باکس یا قفسه استفاده می شود. اگرچه می‌توان به صورت همزمان از کشور و باکس یا قفسه در کنار هم استفاده کرد.

 

تاثیر کمد دیواری روی زیبایی اتاق :

کمد دیواری در زیبایی دکوراسیون بسیار موثر است. همانطور که اشاره شد مدل کمد دیواری شیک و جادار باعث می شود دکوراسیون اتاق شما مرتب، دلباز و لوکس تر به نظر برسد. به دلیل اینکه ارتفاع کمد دیواری معمولاً تا زیر سقف کشیده شده است، باعث می شود ارتفاع سقف بلند تر دیده شود.

در کمد دیواری های مدرن چراغ هایی نیز قرار داده می شود. این چراغ ها به صورتی طراحی شده اند که هنگامی که کمد دیواری باز می شود روشن می‌شوند. به این صورت داخل کمد دیواری روشن می‌شود که هم زیبای بیشتری دارد و هم بسیار کاربردی می باشد. شما هنگام استفاده از کمد دیواری چراغ دار دید کامل دارید.

اگر دیزاین های مخصوص روی کمد دیواری انجام شده باشد. به طور مثال روی کمد دیواری آینه کاری شده باشد یا … باعث می شود زیبایی دکوراسیون اتاق خیلی بیشتر شود و یک مدل کمد دیواری شیک و جادار داشته باشید.

مدل کمد دیواری درب لولایی

کمد دیواری ریلی بهتره یا لولایی :

معمول کمد دیواری های جدید و مدرن به صورت ریلی طراحی می شوند. اما کمد دیواری لولایی نیز قابل سفارش است. در گذشته معمولا از کمد دیواری های لولایی استفاده می‌شد. اما کمد دیواری های لولایی برای باز شدن درب، به حریم بازشو نیاز دارند. از آنجایی که خانه های جدید اتاق های کوچک تری دارند. فضا باید برای قرارگیری میز آرایش، تخت، پاتختی و سایر اقلام باشد. بنابراین ممکن است حریمی برای باز شدن درب کمد دیواری وجود نداشته باشد. از این رو بهتر است از کمد دیواری های با درب ریلی استفاده شود.

علاوه بر موضوع گفته شده، کمد های ریلی ظاهر زیباتری دارند و استفاده از آنها راحت تر است. به همین دلیل در خانه های بزرگ و جادار نیز ترجیح داده می‌شود از کمد دیواری با درب ریلی استفاده شود.

کمد دیواری رختخواب

معلوم شد که کمد دیواری ها کاربری های بسیار متنوعی می توانند داشته باشند. در مدل کمد دیواری رخت خواب معمولا فضای بزرگ کمد دیواری به صورت کامل استفاده می شود و درب های کشویی بزرگ استفاده می شود و این مدل معمولا برای اتاق هایی به کار می آید که حجم زیادی ندارند و قصد داریم از گوشه گوشه ی آنها به خوبی استفاده کنیم.

در نهایت ذکر این نکته ضروری ست که در طراحی کمد دیواری همانقدر که به متریال و رنگ اهمیت می دهید حواستان به یراق آلات هم باشد. این قطعات قرار است سالهای سال برای شما کار کنند.    

شما عزیزان می توالنید برای تهیه بهترین یراق آلات کمد دیواری و یراق کابینت به فروشگاه تاپ یراق مراجعه نمایید و پس از بررسی  بهترین خرید خود را انجام دهید.   

مشاوره با متخصصان تاپ یراق

66700411 – 021

تماس با تاپ یراق

عبارات مرتبط با « انواع مدل کمد دیواری شیک و جادار » :

مدل کمد دیواری شیک و جادار ، مدل کمد دیواری چند منظوره ، کمد دیواری جا دار ، کمد دیواری شیک و جادار ، مدل کمد دیواری ، مدل کمد دیواری جا دار ، مدل کمد دیواری شیک و جادار ریلی ، مدل کمد دیواری جادار و شیک ، کمد دیواری جادار ، کمد دیواری جادار و شیک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *