آموزش رگلاژ درب کابینت

آموزش رگلاژ درب کابینت

یراق آلاتی که در کابینت ها به کار گرفته می شود ممکن است بعد از مدتی نیاز به رگلاژ داشته باشند. رگلاژ درب کابینت ها یکی از مواردی است که همه ما با آن برخورد داشته ایم. باز و بسته کردن مداوم کابینت ها باعث می شود که لولا کابینت یا لولا گازور بعد از مدتی نیاز به رگلاژ داشته باشد. شاید نتوانید از پس تعمیر و تعویض انواع یراق آلات بر بیایید. اما به راحتی می توانید آن ها را رگلاژ کنید و از شر سر و صداهای اضافه خلاص شوید.

روش رگلاژ درب کابینت

رگلاژ درب کابینت کار بسیار آسانی است. اگر با گذشت زمان نشان هایی از قبیل صدای جیرجیر کابینت، بسته نشدن درب کابینت یا هم تراز قرار نگرفتن و افتادگی درب کابینت را مشاهده کردید باید به فکر تنظیم لولای کابینت ها بیفتید. لولاها زمانی به تعمیر نیاز پیدا می کنند که درب کابینت کمی بالاتر یا پایین تر از بدنه قرار داشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است لولا درب خم شده باشد و یا اینکه پیچ ها شل شده باشند. در چنین شرایطی باید سریعا کار رگلاژ کردن لولا گازور یا همان لولا کابینت را انجام دهید.

زمانی که درب کابینت ها یک دست نیستند تنظیم کردن و رگلاژ درب کابینت در جهت های مختلف چپ و راست، بالا و پایین انجام می شود. برای این کار نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی نیست و با یک پیچ گوشتی تخت یا چهار سو به راحتی می توانید لولا گازور را رگلاژ کنید. برای تنظیم لولا ها به وسیله پیچ گوشتی ابتدا باید بدانید که پیچ لولا به چه پیچ گوشتی نیاز دارد. ترجیحا از پیچ گوشتی های برقی برای شل و سفت کردن پیچ ها استفاده نکنید. چون قدرت بالای این تجهیزات باعث آسیب به درب کابینت و خرابی لولا می شود.

تنظیم کردن لولا را می توانید با کمک یک نفر یا به صورت تنهایی انجام دهید چون کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانید آن را انجام انجام دهید.

جهت بررسی انواع ریل کشو کابینت این مقاله توصیه می شود : 

آموزش طریقه رگلاژ درب کابینت ها

طریقه رگلاژ درب کابینت

معمولا افراد زیادی هستند که برای خدماتی از قبیل رگلاژ درب کابینت به تعمیر کار مراجعه نمی کنند. در واقع این کارها تنها در چند دقیقه و با یک پیچ گوشتی انجام می شوند. تمامی یراق آلات جدای از کیفیت و جنس پس از یک مدت استفاده به رگلاژ نیاز دارند.

قبل از شروع رگلاژ لولای درب کابینت باید ابتدا مشکل کابینت ها را مشخص کنید سپس مراحل را انجام دهید. ممکن است نیازی به طی کردن تمامی مراحل نباشد و تنها با شل و سفت کردن پیچ ها کار رگلاژ انجام شود. تنظیم کردن لولا گازور یا لولا کابینت در چند مرحله زیر انجام می شود.

سفت کردن پیچ لولا گازور

در این مرحله برای تنظیم و رگلاژ درب کابینت باید آن ها را باز کنید و پیچ های تعبیه شده در بالا و پایین لولا داخلی که درب را به بدنه متصل کرده اند را در مسیر حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا سفت شوند. بعد از سفت کردن پیچ ها باید جهت ها را تنظیم نمایید.

تنظیم جهت های درب کابینت/ رگلاژ درب کابینت

در برخی موارد سفت کردن پیچ ها مشکل کابینت را رفع نمی کند و نیاز به تنظیم و رگلاژ درب کابینت در جهت بالا و پایین است. در برخی موارد هیچ پیچ دیگری روی لولا برای تنظیم جهات وجود ندارد. در این شرایط باید دو پیچ لولا را باز کنید و محل لولا در روی بدنه را دوباره تنظیم کنید.

تنظیم درب کابینت در جهت چپ و راست

در محور افقی روی لولا کابینت دو پیچ تعبیه شده است. کارایی جهت پیچی که رو به بیرون است برای یک اندازه و یکدست بودن ظاهر درب کابینت با دیگر درب های کناری است. برای رسیدن به تغییرات دلخواه می توانید هر دو پیچ مورد نظر را در محور افقی تغییر دهید. زمانی که درب کابینت کج و رو به پایین باشد باید شما پیچ تنظیم لولای بالایی را سفت کنید. اگر با سفت کردن پیچ بالایی مشکل ظاهر کج کابینت رفع نشد می توانید پیچ های پایین را هم تغییر دهید تا ظاهر درب تغییر کند.

رگلاژ انواع لولای درب کابینت

انواع لولا کابینت

رگلاژ درب کابینت ها یکی از عملیات مهم در بازسازی آشپزخانه ها است. در گذشته و حال یراق آلات مختلفی در کابینت ها به کار گرفته می شد که همه آنها بعد از مدتی نیاز به تعمیر یا تنظیم مجدد دارند. یکی از لوازم و تجهیزات جانبی تعبیه شده در کابینت های مختلف، لولا گازور است. لولا کابینت به عنوان بازویی بین دو قطعه کابینت وجود دارد که عملیات اتصال را بر عهده دارد. باز و بسته شدن مداوم درب کابینت ها باعث می شود تا پس از مدتی درب ها نیاز به رگلاژ داشته باشند. باید رگلاژ درب کابینت ها به صورت دقیق انجام شود تا نمایی زیبا به آشپزخانه ببخشد. اکنون که با وظیفه لولا که همان باز و بسته شدن درب کابینت ها است آشنا شدید نیاز است تا با انواع مختلف آن هم آشنا شوید.

لولا گازور استاندارد: این لولا در نمونه های لولا گازور ساده چهار پیچ، لولا آرام بند، لولا بدون فنر یا لولا خلاص ،  لولا فنر برعکس یا لولا فنر معکوس و … وجود دارند. نوع کابینت و متریال مورد استفاده در ساخت کابینت و ابعاد کابینت ها تعیین کننده لولای مناسب است.

لولا گازور زاویه‌دار: این لولا هم در نمونه های لولا ۹۰ درجه یا لولا گازور معمولی ، لولا گازور ۳۰ درجه بسته ، لولا ۴۵ درجه بسته ، لولا گازور 180 درجه، لولا گازور ۳۰ درجه باز ، لولا گازور 135 درجه وجود دارد. لولای زاویه دار در درب های قسمت های مختلف آشپزخانه استفاده می شود. برای تهیه انواع لولاها و اکسسوری های آشپزخانه می توانید به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق مراجعه کنید. مراحل رگلاژ کردن تمامی این لولاها مشابه است و باید فقط از طریق پیچ های روی لولا عملیات تنظیم را انجام داد.

معرفی تجهیزات جدید برای آشپزخانه های جدید : 

رگلاژ لولای درب کابینت

سخن آخر

رگلاژ درب کابینت آشپزخانه یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می توانید بدون کمک تعمیرکار آن را انجام دهید. رگلاژ کردن لولا کابینت از جهت های مختلف بالا و پایین، چپ و راست انجام می شود. لولا کابینت ها انواع مختلفی دارند و برای نصب انواع کشوها و درب کابینت ها استفاده می شود. اگر به تعویض یراق آلات نیاز داشتید می توانید به فروشگاه تاپ یراق مراجعه کنید و لولا و جک های مختلف برای باز و بسته کردن کابینت ها را تهیه کنید.

مشاوره با متخصصان تاپ یراق

66700411 – 021

تماس با تاپ یراق

عبارات مربوط به « آموزش رگلاژ درب کابینت » :

لولا درب کابینت ، لولای درب کابینت ، رگلاژ درب کابینت ، نحوه رگلاژ کشو کابینت ، دلیل بسته نشدن درب کابینت ، آموزش رگلاژ درب کابینت ، نحوه رگلاژ درب کابینت ، طریقه رگلاژ درب کابینت ، تعمیر افتادگی درب کابینت ، افتادگی درب کابینت ، انواع لولا کابینت ، رگلاژ كردن درب كابينت ، رگلاژ لولای کابینت ، روش نصب ریل کشو ، رگلاژ در کابینت ، رگلاژ کابینت ، رگلاژ درب کمد دیواری ، تنظیم لولای کابینت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *