معرفی بهترین ریل کابینت

معرفی بهترین ریل کابینت

معرفی بهترین ریل کابینت- در این مقاله با 5 مدل ریل کابینتی پرکاربرد آشنا شوید

حتما می دانید خرید انواع یراق نقش مهمی در کیفیت وسائل و تجهیزات مورد استفاده در منزل دارند لذا توجه به آنها موقع ساخت یا خرید و انتخاب درست با توجه به کاربرد میتواند از خرج های اضافی در آینده پیشگیری نماید.

یکی از یراق آلاتی که نقش مهمی در کابینت ها و وسائل آشپزخانه ایفا می کند ریل کابینت است. ریل های کابینت انواع مختلفی دارند و شناخت بهترین ریل کابینت هم تسلط شما بر انواع ریل ها و هم شناخت کامل از نیاز و فضا را می طلبد.

ریل کابینت به طور کلی این امکان را فراهم می کند که به تمام بخش های کابینت دسترسی داشته باشید لذا انتخاب درست آن خیلی مهم است.

انواع ریل کابینت و کشو

ریل کشو غلطکی

یکی از ابتدایی ترین و معمول ترین انواع ریل کابینت ریل کشو غلطکی ست. این ریل ها در گذشته که بیشتر کابینت ها فلزی بودند بیشتر استفاده می شد و به طور کلی از آهن با روکش رنگ کوره ای ساخته می شود. این ریل ساده دو نوار فلزی دارد و قرقره ای روی هر یک نصب می شود و کشو توسط قرقره روی این دو نوار به حرکت در می آید. همین نداشتن ساختار پیچیده باعث می شود با کمترین دانش فنی و یک دریل بتوانید این ریل را خودتان نصب کنید.

ریل های غلطکی وزن خیلی زیادی تحمل نمی کنند ولی نسبت به آب و هوا و دما استحکام نسبتا بالایی دارند.

ریل ساچمه ای

بهترین ریل کابینت – ریل کشو ساچمه ای

ریل ساچمه ای مرسوم ترین و متداول ترین نوع ریل مورد استفاده در کابینت هاست که به خاطر وجود ساچمه هایی در بدنه ی ریل با هدف حرکت روان تر کشو، ریل ساچمه ای نامیده می شود و لذا وزن سنگین تری نیز می تواند تحمل کند.

ریل ساچمه ای در مقایسه با ریل غلطکی استحکام بیشتر، حرکت روان تر و تنوع بیشتر در سایز بندی و قابلیت باز شدن بیشتر کشو را دارد و با توجه به قیمت مناسبی که دارد انتخاب بهتری برای کشو های سنگین است و به طور کلی بیشتر توجه مشتریان را جلب می کند.

ریل ساچمه ای که به ریل تلسکوپی نیز معروف است از انواع بهترین ریل کابینت به شمار می آید و در دو مدل 2 تکه و 3 تکه ارائه می شود که سه تکه برای کشوهای با عمق بیشتر به کار می رود. همچنین ریل ساچمه دارای ضامن هایی در بدنه ی خود است که از خارج شدن کامل کشو ممانعت می کند و برای خارج کردن کشو کافی ست ضامن را با دست فشار دهید و کشو را بیرون بیاورید.

ریل ساچمه ای به نوبه ی خود انواع مختلفی دارد که یکی از مرسوم ترین و متداول ترین انواع آن ریل ساچمه ای ترمز دار یا آرام بند است. اگر در محیط خود از سر و صدای زیاد کشو و کابینت معذب هستید و نیازمند آرامش بیشترید یا کودکانی پیرامون شما مدام درب کابینت یا کشو ها را باز کرده و محکم می بندند و نگران آسیب دیدن دست آنها هستید این ریل ساچمه ای بهترین ریل کابینت مناسب شماست. ریل کابینتی ترمز دار با پمپ هایی در انتهای خود در چند سانتی متر آخر سرعت بسته شدن کشو را کاهش داده و مانع از محکم بسته شدن آن می شوند.

بهترین ریل کابینت ریل مخفی

بهترین ریل کابینت – ریل تاندم یا ریل مخفی

کلمه تاندم به معنای حرکت پشت سر هم و قطارگونه است و معنای پی در پی و پشت سر هم میدهد. مکانیزم ریل تاندم که یکی از انواع بهترین ریل کابینت و کشو است برعکس ریل ساچمه ای و استفاده از ریل و ساچمه، با مجموعه از چرخ دنده ها کار می کند.

وجود این چرخ دنده ها داخل ریل مخفی کابینت باعث حرکت نرم و بدون صدای کشو می شوند و علاوه بر این مکانیزم آرام بند و ترمز نیز دارند. بنابراین اهمییتی ندارد کشو را با چه سرعتی هل بدهید تا بسته شود، سیستم آرام بند و چرخ دنده ها سرعت را کنترل و تنظیم می کنند و نهایتا درب یا کشو به آرامی و بدون صدا بسته می شود.

ریل تاندم برای کشوهای بسیار سنگین مناسب است علاوه بر آن ریل کشو ی تاندم در زیر کشو نصب می شود و از بیرون دید ندارد لذا ریل مخفی نیز نامیده می شود و این نیز یکی دیگر از دلایلی که میتوان آن را از انواع بهترین ریل کابینت به حساب آورد. اما توجه کنید که نصب ریل مخفی به راحتی ریل های دیگر نیست و تخصص بیشتری نیاز دارد.

بهترین ریل کابینت ریل مگنتی

بهترین ریل کابینت – ریل مگنتی یا ریل تاچ

در اینجا پیش از ادامه ی معرفی انواع بهترین ریل کابینت و ریل کشو لازم است یک مکانیزم پرکاربرد و بسیار جذاب که در ریل ساچمه ای و ریل مخفی این امکان را میدهد که کشو بدون یراق و دسته و دستگیره بیرونی طراحی و ساخته شود و فقط با یک فشار یا تاچ کشو، باز یا بسته می شود لذا به آن ریل تاچ یا ریل مگنتی هم می گویند.

در ریل مخفی یا تاندم هم همین سازوکار استفاده می شود و تنها با فشردن بخش کوچکی از کشو می توان آن را بیرون آورد و سپس با استفاده از درب کشو آن را تا انتها کشید. به سازوکار خروج کامل ریل تاندم سازوکار تیپان می گویند که سیستمی مکانیکی برای خروج یا ریل کشوی تاندم است.

بهترین ریل کابینت - ریل بدنه دار

ریل مجیک باکس یا ریل بدنه دار

ریل مجیک باکس یا ریل سیملید باکس یا ریل بدنه دار نهایت تکنولوژی و جذابیت در ساخت ریل های کشو و کابینت است و شاید بهترین ریل کابینت باشد. این نوع ریل همه ی مزایای انواع ریل کشو را دارد.

ریل بدنه دار همانطور که از اسمش پیداست علاوه بر ریل و یراق آلات مربوط به آن یک بدنه ی یا براکت فلزی یا شیشه ای دارد که کشو در داخل آن قرار میگیرد و علاوه بر کاهش محدودیت در سایز و عرض کشو، مقاومت وزنی آن را نیز بسیار زیادتر می کند.

ریل بدنه دار یا مجیک باکس نیز به آرام بند مجهز است و میتوان آن را به صورت تاچ یا لمسی نیز طراحی کرد.

قیمت ریل کابینت

قیمت ریل کابینت باتوجه به نوع ریل کابینت از لحاظ ریل ساچمه ای ، ریل مخفی ، ریل بدنه دار و … و از نظر کیفیت آن بسیار متفاوت است. باید برای خرید ریل کابینت محل استفاده و کاربرد ریل دقیقاً مشخص شود ، سپس به خرید ریل مورد نظرتان اقدام نمایید. این نکته قابل ذکر است که خرید ریل های با قیمت بالا، نه تنها ضرری متوجه شما نمی شود بلکه به دلیل کیفیت بالای آن سال های سال می توانید به راحتی از آن درب و کشوی کابینت یا کمد استفاده کنید ولی ریل هایی که کیفیت پایینی دارند پس از چند ماه نیاز به تعویض پیدا می کنند و مجبور می شوید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید.

پس هنگام سفارش کابینت به کابینت ساز یا خرید ریل کابینت حتماً با متخصصان این امر مشورت نمایید تا بهترین خرید را برای کابینت و کمد دیواری تان انجام دهید و صرفاً هنگام خرید به قیمت ریل کابینت توجه نکنید.

هر کدام از ریل های کابینتی برای کاربرد خاصی ساخته شده اند و شناخت درست نیاز و فضا و تشخیص بودجه مناسب می تواند شما را در انتخاب درست یاری کند.

ریل کابینت کینگ اسلاید

کمپانی کینگ اسلاید با تولید انواع ریل کابینت و کشو در دسته بندی های ریل ساچمه ای ، ریل مخفی ، ریل سیملیدباکس یا بدنه دار ، ریل های آرام بند تنوع بالایی در تولید ریل کشو دارد و نیاز مشتریان را جهت کاربردهای مختلف برآورده کرده است. شما عزیزان می توانید از اینجا محصولات کینگ اسلاید را مشاهده و بررسی نمایید.

شما می توانید برای خرید ریل کابینت به وب سایت تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com مراجعه کرده و با بررسی و مشاهده و مطالعه انواع ریل ها و کاربرد آن ها بهترین خرید را انجام دهید.

مشاوره با متخصصان تاپ یراق

66700411 – 021

تماس با تاپ یراق

عبارات مربوط به « معرفی بهترین ریل کابینت » :

ریل غلطکی کشو ، ریل کشو غلطکی ، نصب ریل غلطکی ، نصب ریل کشو کابینت ، نصب ریل کابینت ، باز كردن ريل كابينت ، نصب ریل کشو ، ریل کابینت ، نصب ریل مگنتی ، نحوه نصب ریل غلطکی ، طریقه نصب ریل ساچمه ای کشو ، ضخامت ریل کشو کابینت ، چگونه ریل کشو را باز کنیم ، طریقه نصب ریل مگنتی ، روش نصب ریل کشو ، طریقه نصب ریل کشو ، طرز نصب ریل کشو ، اموزش نصب ریل کشو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *