آموزش اندازه گیری کابینت ام دی اف

آموزش اندازه گیری کابینت ام دی اف

کابینت یکی از وسایل مهمی است که در زیبایی بیشتر خانه و آشپزخانه تاثیر به‌سزایی دارد. در زمان‌های گذشته از کابینت فقط برای جمع‌آوری وسایل استفاده می‌کردند؛ اما امروزه کابینت، علاوه بر جمع‌آوری اشیا و وسایل، نقش مهمی در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل دارد. درواقع کابینت و یراق کابینت،  انواع مختلفی دارد که افراد با توجه به سلایق و شرایط محیط آشپزخانه آن را تهیه می‌کنند. در ادامه سعی داریم به سوال آیا با آموزش اندازه‌گيري كابينت ام دي اف آشنایی دارید؟ پاسخ دهیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش اندازه‌گيري كابينت ام دي اف و ناگفته‌های آن

در اندازه‌گیری کابینت باید محل دقیق آنها را در آشپزخانه تعیین کنید. برای مشخص کردن محل مناسب کابینت، ابتدا باید محل رفت‌و‌آمد، متراژ آشپزخانه، محل قرارگیری وسایلی مانند یخچال، میز غذاخوری، سینک، پریز برق، شیر گاز، لباسشویی و… را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که باید فاصله هر یک از وسایل موجود در آشپزخانه از یکی از کنج‌ها و کف اندازه‌گیری شود. به‌طورکلی برای اندازه‌گیری کابینت باید مراحل زیر را انجام دهید.

نصب کابینت

نقشه را روی کاغذ بکشید

بعد از بررسی وضعیت قرارگیری وسایل موجود در آشپزخانه، بهتر است نقشه و خطوط دیوارها را روی کاغذ رسم کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار به بهترین نحو، ابتدا باید با استفاده از خط ممتد محدوده کف آشپزخانه را با خط‌چین یا نقطه‌چین ترسیم کنید. پیشنهاد می‌دهیم برای انجام این کار از کاغذ شطرنجی استفاده کرده و به وضوح و درستی نقشه توجه داشته باشید.

کف آشپزخانه را اندازه‌گیری کنید

بعد از انجام مراحل بالا بهتر است کف آشپزخانه را اندازه‌گیری کنید. برای طراحی کابینت نیاز به بررسی جزئیات نواقص کف آشپزخانه مانند برآمدگی و فرورفتگی و اندازه‌گیری آنها را دارید و آنها را روی کاغذ رسم کنید.

اندازه کل دیوار را بگیرید

از گوشه از دیوار شروع کرده و در جهت عقربه‌های ساعت برای اندازه‌گیری اقدام کنید. به منظور راحتی بیشتر برای هر دیوار عددی مشخص را در نظر بگیرید.

به بررسی و اندازه‌گیری ارتفاع از کف اتاق بپردازید

در این مرحله باید همه ارتفاع‌ها را اندازه‌گیری کنید و میزان فاصله فرورفتگی، برآمدگی و قناصی را نسبت به کف آشپزخانه در نظر بگیرید. همچنین باید طول و عرض را نسبت به کنج با دقت محاسبه کنید.

محل قرارگیری لوازم‌خانگی را مشخص کنید

بعد از انجام مراحل بالا و اندازه‌گیری‌های لازم، بهتر است هر آنچه که می‌خواهید بعد از نصب کابینت درون آشپزخانه قرار دهید و امکاناتی مانند محل قرارگیری پریز برق، شیر گاز، لوله آب، کلید برق و… را یادداشت کنید.

موانع موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید

برای تکمیل اندازه‌گیری کابینت، ممکن است مشکلات و مسائلی وجود داشته باشد که قادر به حذف آنها نباشید. به همین علت پیشنهاد می‌دهیم آنها را با علامت‌های مخصوص روی نقشه خود مشخص کنید.

انتخاب چوب با کیفیت

کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید

بعد از اندازه‌گیری کابینت باید برای مشخص کردن تعداد، عرض و طول کابینت اقدام کنید. ابتدا باید به سراغ انتخاب بهترین چوب بروید. از چوب‌های پرکاربرد کابینت می‌توان چوب ام دی اف، هایگلاس، ممبران و اچ دی اف را نام برد. با توجه به سلیقه و بودجه خودتان می‌توانید چوب‌ها را خریداری کنید.

لازم به ذکر است به غیر از انتخاب چوب و ام دی اف برای ساخت کابینت، انتخاب یراق کابینت نیز بسیار مهم می باشد؛ چرا که انتخاب یراق کابینت با کیفیت ، عمر کابینت شما را افزایش می دهد و در صورتی که بخواهید جهت کاستن هزینه ها، از یراقی که کیفیت پایینی دارند استفاده کنید، پس از مدت کوتاهی شاهد فرسوده شدن کابینت تان خواهید بود.

برای نصب درب های کابینت به یراق آلاتی نظیر لولا کابینت، جک کابینت و دستگیره کابینت نیاز خواهید داشت و می توانید برای استفاده مناسب از فضای آشپزخانه از اکسسوری کابینت نظیر سبد کابینتی، سوپر مارکت کابینتی، سطل زباله کابینتی استفاده نمایید.

 جهت نصب کشوهای کابینت باید از ریل کشو کابینت با کیفیت استفاده کنید؛ چرا که اگر کیفیت ریل کابینت پایین باشد با مشکلاتی نظیر باز شدن خودکار کشو کابینت، سفت شدن کشو و … روبرو خواهید شد.

شما می توانید برای کشو های کابینت از ریل های ساده ساچمه ای، ریل های مخفی، ریل مگنتی یا فشاری، ریل دوحالته، ریل های بدنه دار یا سیملید باکس استفاده نمایید.

 بهترین کاربرای خرید یراق کابینت مناسب، مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه قیمت‌ها است که در نهایت بتوانید محصولات موردنظر خود را با قیمتی مناسب و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

فروشگاه تاپ یراق با 65 سال سابقه ، دارای نمایندگی بهترین تولید کننده های یراق کابینت می باشد و می توانید پس از  مشاوره با متخصصان تاپ یراق بهترین محصول را خریداری نمایید.

اکسسوری کابینت

نکات مهم برای اندازه‌گیری کابینت را بشناسید

برای اندازه‌گیری کابینت آشپزخانه بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای طراحی، اندازه‌گیری و ساخت کابینت باید ابتدا نوع اجاق‌گاز مانند معمولی بودن و یا گاز صفحه‌ای را در نظر بگیرید.
  • اگر اجاق‌گاز شما معمولی باشد، باید محل نصب را در حدود 90 سانتی متر خالی کنید.
  • سپس در محل موردنظر و روی اجاق‌گاز، محل هود را مشخص کرده و برای اندازه‌گیری هود معمولا بین 60 تا 90 سانتی‌متر از فضا را مشخص کنید.
  • برای لباسشویی باید فضایی را در حدود 60 سانتی‌متر در نظر بگیرید.
  • برای اندازه‌گیری محل سینک بهترین کار در نظر گرفتن اندازه لوله‌های آب و درنهایت اندازه 69 تا 120 سانتی‌متر از فضا است.

به‌طورکلی یکی از کارهای اصولی و بسیار مهم خانه اندازه‌گیری کابینت است که باید در آن به رعایت نکات اصولی و دقت عمل خود توجه داشته باشید. رعایت این نکات سبب گرفتن بهترین نتیجه و رضایت مشتری می‌شود. درواقع با اندازه‌گیری دقیق می‌توانید کابینتی زیبا و با نقشه‌ای خوب را بسازید. لازم به ذکر است که می‌توانید خودتان نصب کابینت را انجام دهید و یا برای اجرا و طراحی فردی متخصص را استخدام کنید.

باید در اندازه‌گیری کابینت و علامت‌گذاری محدودیت‌ها بسیار دقیق عمل کرده و به گام‌های مهم در انجام این کار توجه داشته باشید. مسلما اندازه‌گیری کابینت‌های قبلی اصلا کار درستی نیست و اندازه‌گیری دقیق نیاز به دانستن ابعاد کابینت، فضا و طرح جدید دارد. به‌طورکلی کشیدن پلان فضا و استفاده از اندازه‌گیری دقیق شما را در نصب کابینت و بهبود دکوراسیون داخلی بسیار کمک می‌کند.

نصب کابینت با نهایت دقت

بیشتر بخوانیم :

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی آموزش اندازه‌گيري كابينت ام دي اف بپردازیم. کابینت یکی از وسایل ضروری و بسیار مهم در آشپزخانه است که تاثیر بسیاری در زیبایی بیشتر منزل دارد. به همین علت باید به اندازه‌گیری و نصب آن بسیار اهمیت دهید. برای داشتن دکوری خوب و مطابق سلیقه خود، باید اندازه‌گیری و طراحی آن را با دقت بسیار بالایی انجام دهید.

عبارات مربوط به آموزش اندازه گیری کابینت ام دی اف :

اندازه گیری کابینت ، آموزش اندازه گیری کابینت ، نحوه اندازه گیری کشو کابینت ، نحوه نصب دستگیره مگنتی کابینت ، اموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه ، روش اندازه گیری ریل کشو ، نحوه اندازه گیری کابینت ، طریقه اندازه گیری کابینت ، اندازه گیری کابینت آشپزخانه ، طریقه نصب ریل مگنتی ،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *