ایده های جدید کابینت آشپزخانه

ایده های جدید برای کابینت آشپزخانه 2022

کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه‌ها و بخشی جدایی‌ناپذیر از آن است. بدون تردید می‌توان گفت اگر در آشپزخانه‌ای کابینت وجود نداشته باشد، آن آشپزخانه نه‌تنها کاربرد لازم نخواهد داشت بلکه از جذابیت و زیبایی محیط نیز بی‌بهره خواهد ماند. ازاین‌رو در این نوشته به بررسی ایده های جدید کابینت آشپزخانه و برخی از بخش های یراق کابینت که از مهم‌ترین عوامل زیبایی آشپزخانه‌ها به شمار می‌رود، می‌پردازیم.

پس اگر به دنبال ایده‌های جدید برای کابینت آشپزخانه خود هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا با جدیدترین ایده‌ها آشنا شده و به زیبایی آشپزخانه خود کمک کنید.

دکوراسیون و ایده های جدید کابینت آشپزخانه

سالانه ایده و مدل‌های متنوعی برای کابینت‌های آشپزخانه ترند می‌شود. با بهره‌گیری از ایده‌های ترند شده و استفاده از جدیدترین اکسسوری کابینت می‌توان متناسب با محیط آشپزخانه و خانه، به طراحی کابینت آشپزخانه پرداخت. طراحی و وجود کابینت در آشپزخانه بهترین و ایمن‌ترین فضا را برای نگهداری وسایل موجود در آشپزخانه به وجود می‌آورد.
لازم به ذکر است که هنگام طراحی دکوراسیون آَشپزخانه و کابینت‌های آن، باید به مواردی از جمله طرح و رنگ کابینت توجه کرد. انتخاب رنگ کابینت و همچنین نوع سوپرمارکت کابینتی مناسب، می‌تواند با ایجاد خطای دید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان دهد.

ایده هایی برای کابینت آشپزخانه

طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه به سبک مدرن

از ایده های جدید کابینت آشپزخانه، می‌توان به سبک مدرن اشاره کرد. در این سبک از کابینت‌ها و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، از طرح‌های معاصر و سنتی الگو گرفته نمی‌شود. کابینت آشپزخانه مدرن عموماً به طور یکپارچه طراحی و تولید می‌شود.
لازم به ذکر است در طراحی کابینت‌های آشپزخانه به سبک مدرن، از سبک کلاسیک نیز الگو گرفته شده و کابینت‌ها به سبک جدیدی به‌نام کلاسیک- مدرن طراحی می‌شوند.

ایده های جدید کابینت آشپزخانه برای آشپزخانه‌های کوچک

همان‌طور که گفته شد، طرح و رنگ کابینت تأثیر به‌سزایی در اندازه نهایی آشپزخانه دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر ظاهر کابینت جنس ساختار و لوازم بکار رفته در ساختار آن نیز حائز اهمیت است. بهتر است برای آشپزخانه‌هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند علاوه بر بررسی رنگ و جنس آن، اندازه کابینت را تا سقف امتداد داد تا فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه بیشتر شود.

اکسسوری کابینت سطل زباله کابینتی

همچنین می توان جهت استفاده بیشتر از فضا، در آشپزخانه های کوچک از اکسسوری هایی نظیر سطل زباله کابینتی ، سبد کابینتی ، سوپر مارکت کابینتی نیز استفاده کرد.

استفاده از رنگ‌های ذکر شده در زیر برای کابینت‌های آشپزخانه‌های کوچک پیشنهاد می‌شود:

• رنگ سفید
• قهوه‌ای روشن
• کرم
• صدفی
• نقره‌ای
• طلایی
• خاکستری روشن

پیشنهاد می‌شود در صورت انتخاب کابینت‌های تیره‌رنگ برای آشپزخانه از کف‌پوش، دیوارپوش و نورپردازی‌های رنگ روشن و اصولی استفاده کنید تا فضای آشپزخانه دلباز و بزرگ به نظر برسد.

ایده‌های جدید کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ

برخلاف آشپزخانه‌های کوچک، در انتخاب کابینت برای آَشپزخانه‌های بزرگ هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که هنگام خرید یا طراحی باید به آن توجه داشت، سبک کابینت و دکوراسیون آشپزخانه است.
استفاده از جزیره از جمله ایده های جدید کابینت آشپزخانه برای آشپزخانه‌هایی با ابعاد بزرگ به شمار می‌رود. همچنین برای خالی نبودن فضای آشپزخانه بهتر است تعداد بیشتری کابینت در آشپزخانه نصب شود تا جلوه‌ای دلنشین در آشپزخانه نمایان شود.

اکسسوری کابینت سوپر مارکت کابینتی

از نظر رنگ نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر می‌توانید فضای آشپزخانه و خانه خود را به طور کل تغییر دهید.

رنگ‌های ذکر شده در زیر برای استفاده در کابینت‌های آشپزخانه‌هایی با ابعاد بزرگ پیشنهاد می‌شود:

• رنگ قهوه‌ای سوخته
• خاکستری
• قهوه‌ای
• گردویی
• نسکافه‌ای
• شکلاتی
• فندقی
• ترکیبی کرم قهوه‌ای
• خاکی
• طوسی

بررسی ایده های جدید کابینت آشپزخانه از نظر جنس

انتخاب جنس کابینت و مواد بکار رفته در آن از مهم‌ترین نکات برای تهیه کابینت آشپزخانه به شمار می‌رود؛ چرا که همیشه در برابر رطوبت قرار دارند. ازاین‌رو موادی که بهتر است برای ساخت کابینت‌ آشپزخانه‌ها بکار بروند به شرح زیر هستند.

دکوراسیون جدید کابینت

کابینت آشپزخانه نئوپان

کابینت‌های نئوپان از آن دسته ایده های جدید کابینت آشپزخانه به شمار می‌روند که در طرح‌ و اندازه‌های متنوع طراحی و ساخته می‌شوند. مغز این دسته از کابینت‌ها از نئوپان است و یک‌لایه روکش نازک به‌نام ملامینه روی آن افزوده می‌شود که عاملی برای ضدآب و ضدخش بودن این دسته از کابینت‎‍‌ها به شمار می‌رود. لازم به ذکر است به دلیل کیفیت پایین و جذب رطوبت نئوپان، استفاده از این نوع کابینت ها اصلاً پیشنهاد نمی شود.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

این دسته از کابینت‌های آشپزخانه با بازتاب نور و درخششی که دارند جلوه‌ای خاص و فضایی بزرگ‌تر را در آشپزخانه نمایان می‌کنند. کابینت‌های آشپزخانه هایگلاس در برابر خط‌وخش مقاومت نسبتاً کمی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد، اما به‌راحتی می‌توان آنها را تمیز کرد. همچنین استفاده از انواع مدل های سبد کابینتی در کابینت‌های هایگلاس باعث متمایز شدن آن از دیگر انواع کابینت‌ها می‌شود.

کابینت آشپزخانه روکش چوبی

در ساخت کابینت‌های روکش چوبی، از ورق‌های ام‌دی‌اف استفاده می‌شود که طرح چوبی دارند. یونیت این دسته از کابینت‌ها عموماً از جنس ام‌دی‌اف است و همین امر باعث می‌شود تا قیمت ارزان‌تری نسبت به کابینت‌های تمام چوبی داشته باشند.
روکش کابینت‌های روکش چوبی عموماً از چوب بلوط و ملچ است و برای ساخت آبچکان و جاظرفی آن نیز از فلز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است استفاده از رنگ پلی‌استر در مرحله نهایی از تولید، جلوه این کابینت را بسیار جذاب می‌کند.

اکسسوری کابینت

کابینت آشپزخانه چوبی

از ایده های جدید کابینت آشپزخانه، استفاده از کابینت‌های چوبی کلاسیک است. این دسته از کابینت‌ها کیفیت و ماندگاری بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارند. ازاین‌رو به گران‌ترین نوع کابینت آشپزخانه معروف هستند.

برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه تمام چوبی، مدت‌زمان زیادی صرف می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا در انتخاب طرح و رنگ آن دقت لازم را بکار برد. در کابینت‌های آشپزخانه تمامی چوبی از جا قاشق چنگالی چوبی هم می توان استفاده کرد که علاوه بر ایجاد فضای بیشتر، ماندگاری و کارایی کابینت را نیز افزایش می‌دهد.

کلام آخر

همان‌طور که در این نوشته خواندید، کابینت یکی از اساسی‌ترین اجزای آشپزخانه به شمار می‌رود. ازاین‌رو با بهره‌گیری از ایده های جدید کابینت آشپزخانه که در این مطلب به آنها پرداخته شده است، این امکان به شما داده می‌شود که به زیباسازی فضای آشپزخانه خود بپردازید.

و در پایان لازم به ذکر است که استفاده از اکسسوری های جدید کابینت نظیر سبد کابینتی ، سوپر مارکت کابینتی ، جا قاشق چنگالی ، سطل زباله کابینتی و … نه تنها زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه شما می بخشد بلکه باعث استفاده بهینه از فضای آشپزخانه نیز می شود.

اکسسوری جا قاشق چنگالی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *